McDonald’s visszahódítási stratégia: megérkezett a McValue
A McDonald’s, az Egyesült Államok legnagyobb gyorsétteremlánca, új menükoncepcióval próbálja visszaszerezni a költségtudatos fogyasztókat. Az „McValue” értékmenü kedden indul útjára, a cég legnagyobb átalakítását jelentve az elmúlt években. Az új menükialakítás célja, hogy elérhető áru opciókat nyújtsanak azok számára, akik egyre inkább odafigyelnek kiadásaikra.
Mit kínál a McValue?
A McValue menü központi eleme a népszerű 5 dolláros (~2000 forintos) étkezési csomag, amely már korábban is sikeresen szerepelt. Ehhez új elemként csatlakozik a „Buy One, Add One for $1” („Vásárolj egyet, adj hozzá egyet 1 dollárért”) lehetőség, amely kifejezetten a reggeliző vendégek számára érhető el. Az új menü mobilalkalmazáson keresztül exkluzív ajánlatokat, valamint a franchise partnerek által összeállított helyi étel- és italajánlatokat is tartalmaz.
Miért volt szükség a változásra?
Az áremelkedések és a változó fogyasztói igények miatt a McDonald’s utóbbi években különböző kihívásokkal nézett szembe. Az átlagos menütételárak 2019 óta 40%-kal emelkedtek, ami a költségtudatos fogyasztókat elriaszthatta. A vállalat azzal indokolta az áremelkedést, hogy az szükséges volt a növekvő költségeik fedezésére. Az új menükoncepció átfogó stratégiai lépés, amely az elmúlt öt év legnagyobb értékorientált erőfeszítése a cégnél.
Korábbi tapasztalatok
A McDonald’s 2018-ban már próbálkozott hasonló, 1-3 dolláros árkategóriájú menük bevezetésével, ám azok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. Ezzel szemben a tavaly nyáron bemutatott 5 dolláros étkezési csomag sikeresnek bizonyult. A kutatások szerint a fogyasztók nem feltétlen a legolcsóbb opciókat keresik, hanem azt, hogy pénzükért minél nagyobb értéket kapjanak.
Költségvetési támogatás és marketing
Az új értékmenük bevezetését jelentős marketingköltség támogatja: a McDonald’s 100 millió dollárt fordít erre, valamint a franchise partnerek támogatására. A lépésre szükség volt, mivel az elmúlt időszakban egy E. coli járvány is visszavetette az eladásokat, amely az egész franchise teljesítésére kihatott.
Hogyan fogadják a fogyasztók?
David Henkes, a Technomic vezető igazgatója szerint az értékalapú megközelítés jó stratégia lehet a McDonald’s számára. Az éttermi forgalom továbbra is kihívásokkal küzd, és a fogyasztók számára az érték növelése kulcsfontosságú lesz a jövőben.
A McValue sikerességére vonatkozó első adatokat február 3-án, a negyedéves eredmények közzétételekor láthatjuk. A várakozások szerint a cég ezen új stratégiája segíthet visszaszerezni a fogyasztók bizalmát
Kapcsolódó cikkeink
Visszatér a libamájas burger a McDonald’s-ba
Február 5-től a hazai McDonald’s éttermekben ismét kapható a lánc…
Tovább olvasom >Tépett sertéshússal érkezik a McDonald’s legújabb szendvicse
A hazai McDonald’s november 14-én mutatja be országszerte Maestro burgercsaládja…
Tovább olvasom >Fertőzésveszély a friss zöldségek miatt: az E. coli járvány és a gyorséttermek kihívásai
Az amerikai gyorsétteremláncok csütörtökön drasztikus lépésre kényszerültek: a McDonald’s éttermeinek…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >