McCafé kávé az élelmiszerboltokban
Ahogy azt egyik nyári trendelemzésünkben jeleztük, a gyorsétteremláncok üzletfejlesztésének egyik jelentős irányává vált a kiskereskedelmi értékesítés; már nemcsak a „hagyományos” szószokat és mustárokat, de gyümölcsleveket, jégkrémeket, szeletes csokoládékat és hasonlókat is kínálnak. Ezen az értékesítési csatornán azonban a legnagyobbak számára a legfontosabb termék mégis inkább a kávé. Úgy tűnik, hogy a Starbucks és a Donkin’ Donuts után a következő évtől a McDonald’s is beszáll a retail kávébizniszbe: McCafé márkajelzéssel magas minőségű őrölt és szemes kávét hoznak forgalomba. Arról, hogy a tesztre milyen piacokon és hány üzletben kerül sor, az illetékesek még nem adtak információt.
Mint ismeretes, a McDonald’s szép sikereket ért el a kávéval éttermeiben és kávézóiban: 2004-ben a forró ital a teljes forgalomnak még csak 2 százalékát hozta, 2010-ben viszont már 6 százalékát – és a McCafé hálózat folyamatos bővülésével a kávé részaránya a bevételben feltehetően azóta is nőtt. Azt gondoljuk, a minőséggel kapcsolatban is bizakodók lehetnek a lánc irányítói, ha erre építik kiskereskedelmi stratégiájukat.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >Az NTAK-ból már látszik: 16%-kal nőtt az utazók száma az őszi szünetben
Kiemelkedő utazási kedvet hozott hazánkban az október 26. és november…
Tovább olvasom >Magyar narancs: málna nem, füge és banán igen
A klímaváltozás miatt a Kárpát-medencében olyan növényfajok tűnhetnek el, amelyek…
Tovább olvasom >