Mátrai Május nagykóstoló Budapesten
Harminc pincészet több mint száz borával, a mátrai borvidék szinte teljes szortimentjével találkozhatnak a Mátrai Május nagykóstoló látogatói szombaton a Sofitel Budapest Hotel báltermében.
A Mátra Magyarország második legnagyobb borvidéke, ennek a hazai borfogyasztók közül mégis kevesen vannak tudatában, pedig egyaránt működnek ott magas minőséget képviselő családi pincészetek éppúgy, mint nagy, exportpiacokra termelő borászatok – mondta el az MTI-nek Megyeri Sára szervező.
Hozzátette, a Mátra az a borvidék, amelyhez „mindig bátran lehet nyúlni”, mert bármilyen borstílusban nagy a kínálat. Igen széles a fajtaválaszték, noha még folyik az útkeresés, most rajzolódik ki, milyen lesz a jövőben Mátra igazi arca – jegyezte meg.
Megyeri Sára szerint egyre fontosabb szerepet tölt be a borvidéken a hárslevelű, de érdemes megkóstolni a friss, illatos fajták borait is. A szombati kínálatból a szakember olyan különlegességeket is kiemelt, mint a Centurio nyerspezsgője vagy Losonci Bálint legújabb turánja, amely most mutatkozik be.
A Mátrai Borászok Egyesületével immár második alkalommal megszervezett budapesti kóstolón kiállít többek között a Babiczki Wine, a Benedek Pince, a Centurio Szőlőbirtok, Karner Gábor kézműves borászata, a Kerekes Pince, a Losonci Pincészet, a Nagygombos Borászat, a Szecskő Pince és Szőke Mátyás Pincészete. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Túlturizmus vár Budapestre, miközben stagnál a vidéki vendégek száma
Júliusban tovább csökkent a belföldi vendégek száma és az általuk…
Tovább olvasom >Betiltják a airbnb-típusú szálláshelyeket Budapesten? Szigorítás jöhet
Újra napirendre került a rövidtávú lakáskiadás szabályozása Budapesten, miután a…
Tovább olvasom >Komoly turisztikai növekedés előtt áll Budapest, különösen konferenciaturizmus terén
A Budapesti turizmus jövőbeli növekedése kétszámjegyű mértékű lehet, ha a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >