Mastercard üzleti kártyák

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 09. 05. 09:12

Milyen előnyei vannak az üzleti kártyának a hitelkártyához/bankkártyához képest?

Az üzleti kártyák a vállalkozások (pl. kkt., bt., kft., rt., áfás egyéni vállalkozók) pénzforgalmi számláihoz kapcsolódnak, amelyek arra szolgálnak, hogy a számlatulajdonos gazdasági tevékenysége során felmerülő pénzügyi tranzakcióit azon keresztül bonyolítsa. A legtöbb esetben a számlanyitás nem választás kérdése, hanem jogszabály előírása alapján kötelező. A számlákhoz kapcsolódó kártyák tekintetében pedig éppúgy megtaláljuk a ­Mastercard hitel- és betétikártya-ajánlatokat, mint azt a lakossági ajánlatoknál megszokhattuk.

A ­Mastercard üzleti kártyái és szolgáltatásai mögött újító szellemű, értékteremtő szemlélet áll, amelyek révén a pénzügyi tranzakciók gyorsan, egyszerűen, kényelmesen és biztonságosan bonyolíthatók le. A ­Mastercard kínálatában az ügyfelek igényeihez igazodva eltérő kártyaprogramok találhatók, amelyek segítségével hatékonyan és megbízható módon intézhetik a vállalkozások üzleti ügyeiket, legyen szó vásárlásról, interneten keresztül történő fizetésről; beszerzésről; készpénzfelvételről, a világ több mint 15 millió ­Mastercard-elfogadóhelyen.

Van-e a ­Mastercardnak cégméretre szabott ajánlata üzleti kártyák kapcsán?

A magyar bankok ajánlatai között találhatunk kifejezetten kezdő vállalkozások számára kialakított ­Mastercard kártyaprogramokat, amelyek alacsony költségek mellett teszik lehetővé a kártyákkal történő fizetést az üzletekben, az interneten keresztül vagy készpénz felvételét a ­Mastercard teljes hálózatában. Találkozhatunk a cégek méretéhez igazított és kialakított kártyaprogramokkal is, amelyek lényege az, hogy a vállalkozások alkalmazottai is kártyához jussanak, elősegítve ezzel a hatékonyabb munkavégzést (pl. árubeszerzés, napi költségek kiegyenlítése, utazás stb.). Emellett számos bank kínál kifejezetten a cégek közép- és felső vezetői számára kialakított kártyákat, amelyekhez utasbiztosítás, díjmentes külföldi sürgősségi készpénzfelvétel vagy kártyapótlás jár.

Milyen szolgáltatásokat kínál a ­Mastercard az üzleti kártyák mellé?

Folyamatosan változó világunkban a pénzügyi szolgáltatásoknak is igazodniuk kell az ügyfelek igényeihez, ebből adódóan azt várhatjuk, hogy rövid időn belül, olyan új és innovatív – Európa számos országában elérhető – szolgáltatásokat vehetünk igénybe üzleti kártyáinkkal, hazánkban is, mint:

a ­Mastercard Üzleti Concierge: más néven személyi asszisztens, amely segít teljesíteni az üzleti kártyák birtokosainak egyedi kéréseiket, legyen szó beszerzésről, utazásról, rendezvényszervezésről, meglepetésről…

a Boingo Global WiFi, amely több mint 1 millió elérési ponton (szállodákban, éttermekben, repülőtereken, a fedélzeten, bevásárlóközpontokban és egyéb helyeken) nagysebességű WiFi hotspothoz enged hozzáférést világszerte;

a Spend Alerts & Controls: amelyekkel az üzleti kártyák birtokosai egyedileg, kártyánként szabhatják meg, hogy egy adott kártya, hol, mikor, hogyan költhet (pl. egy alkalmazottnál lévő üzleti kártya, hétfőtől péntekig, 09.00–17.00 óra között, csak Magyarországon, kizárólag üzletben történő vásárlásnál, maximum 50 000 Ft-ig használható);

a Virtuális kártyaszámok: amelyekkel a lehető legnagyobb biztonságban intézhetik a vállalkozások online beszerzéseiket, repülő-, szállodai szobafoglalásaikat, autóbérlésüket. A szolgáltatás keretein belül a kártyabirtokosok maguk állíthatják elő virtuális kártyaszámaikat és rendelhetnek hozzá olyan szabályokat, mint: lejárati dátum, terület stb.;

a Smart Data: amely a ­Mastercard döntéstámogató rendszere, lehetővé téve az üzleti kártyákkal végzett tranzakciók online módon, konszolidált formában történő elérését, riportolását, elemzését vagy éppen az alkalmazottak költségelszámolását;

minden ­Mastercard üzleti kártyabirtokos számára is elérhető a ­Mastercard ­Priceless Specials kedvezményprogramja (www.­Mastercard-kedvezmenyek.hu), amely változatos, kéthetente frissülő kedvezményeket nyújt minden regisztrált ­Mastercard® vagy Maestro® kártyabirtokos számára.

Mely iparágakban működő cégek jelenthetik a fő célcsoportot az üzleti kártyák számára?

Tekintettel arra, hogy legtöbb esetben az üzleti számlanyitás és a hozzá kapcsolódó bankkártya megléte nem választás kérdése, hanem jogszabályi előírás alapján kötelező, nem gondolom, hogy lenne kifejezett célcsoport. A kártyaprogramok célja inkább az, hogy folyamatosan változó világunkban minél jobban kiszolgálják az ügyfelek igényeit, iparághoz és cégmérethez igazítva, elősegítve ezzel pénzügyeik minél hatékonyabb kezelését.

Miképpen érhető el ez a szolgáltatás, azaz mit kell tenniük az érdeklődő cégeknek, hogyan juthatnak kártyához, van-e bármilyen feltétel, amelynek meg kell felelniük?

Szinte minden hazai bank kínálatában megtaláljuk a ­Mastercard üzleti kártyáit, amelyek eltérő értékajánlatot kínálnak az ügyfelek számára. Az ügyfeleknek egy kiválasztott ajánlatot követően be kell fáradniuk az adott bank valamely fiókjába, és szerződést kell kötniük az adott számlacsomagra, valamint kiválasztani a hozzá kapcsolódó kártyát és a csatlakozó szolgáltatásokat (pl. utazásbiztosítás; sürgősségi pénzfelvétel; LoungeKey stb.)

Milyen költséggel jár az üzleti kártyára való áttérés?

Az egyes bankok ajánlatai eltérőek, az árazás sok esetben attól függ, hogy hol, hogyan kívánjuk az üzleti kártyánkat használni. (x)

Kapcsolódó cikkeink