Mastercard: Tíz emberből közel nyolc az érintésmentes fizetést választja
Egy friss, globális fogyasztói felmérés szerint, amelyet a Mastercard 19 országban végzett, a vásárlók 79 százaléka az érintésmentes fizetést választja, legfontosabb motivációként a biztonságot és a tisztaságot említve – jelentette be a fizetéstechnológiai cég. Február és március folyamán több országban vezettek be óvintézkedéseket, ennek részeként fordult a fogyasztók túlnyomó többsége az érintésmentes fizetési megoldások felé.
Az egyszerűnek tűnő, napi rutin vásárlások is drasztikusan megváltoztak az elmúlt időszakban. A vásárlóknak világszerte alkalmazkodniuk kellett az új normákhoz, még ha csak olyan hétköznapi cikkek vásárlásáról van is szó, mint a tojás, a wc papír, vagy a gyógyszerek. A változás különösen a pénztárnál történő fizetéseknél szembetűnő: az emberek hangot is adtak aggodalmuknak a tisztaság és a biztonság kapcsán. A kutatás eredményei ezen felül több fontos változásra is rámutattak:
· Az érintésmentes fizetésre alkalmas kártyák kerülnek elő a tárcákból – Világszerte a megkérdezettek közel fele (46%) olyan kártyára váltott a fizetéseknél, ami alkalmas az érintésmentes fizetésre. Ez az arány a 35 év alattiaknál 52%.
· Bizalom az érintésmentes fizetésekben – A globális válsághelyzet miatt felerősödött a készpénzhasználattal kapcsolatos aggodalom és a vásárlók szívesebben használják a megnyugtatóbb érintésmentes technológiát. A válaszadók túlnyomó többsége (82%) tartja tisztábbnak az érintésmentes fizetést, ráadásul így akár tizedére csökkenhet a pénztárnál eltöltött idő.
· Érintésmentesen fizetünk majd a válság után is – Egy olyan időszakban vagyunk, amikor az emberek nagyon figyelnek arra, hogyan vásárolnak. Ez az érintésmentes fizetések erősödését jelenheti azokban az országokban, ahol ez a technológia már eleve rendelkezésre áll, és erősödhet az új piacokon is. A vásárlók 74 %-a ugyanis a világjárvány után is szeretné megtartani mostani, érintésmentes fizetési szokását.
„A társadalmi távolságtartás nem csak az emberek közötti interakciókat érinti, ugyanúgy vonatkozik az olyan eszközökkel való érintkezésekre, mint a kártyaterminál vagy a pénztárak.” – mondta Blake Rosenthal, a Mastercard alelnöke és kártyaelfogadási megoldásokért felelős vezetője. „Az érintésmentes technológia biztonságosabb, tisztább és gyorsabb fizetést biztosít a vásárlóknak a pénztárnál, és a mostani, kritikus időkben nagyobb kontrollt jelent a fizikai távolság felett.”
A Mastercard adatai szerint 2020 első negyedévében világszerte több, mint 40% -os növekedést mutatnak az érintésmentes tranzakciók. Ráadásul a 25 dollár alatti fizetések 80 százalékát így rendezzük, ezt a tartományt eddig jellemzően a készpénz uralta. Ennek oka egyszerű: a fogyasztók egyre inkább arra törekednek, hogy gyorsan be- és kijussanak az üzletekből, anélkül, hogy a terminálhoz kelljen érniük.
Az érintésmentes technológia és ennek használata a napi vásárlások során más-más szakaszban van a világ különböző pontjain. A Mastercard adatai szerint a vásárlások két kiemelt területén: az élemiszerboltokban és a gyógyszertárakban ment végbe jelentős változás idén februárban és márciusban. Az érintésmentes tranzakciók száma ezekben az üzletekben kétszer olyan gyorsan növekszik, mint a hagyományos kártyás fizetéseké.[2]
A bolti kártyás fizetésekre vonatkozó PIN kód megadási limit megemelésével a Mastercard csak az elmúlt hónapban a világ 50 országában erősítette meg elkötelezettségét az érintésmentes fizetések mellett szerte Európában, a Közel-Keleten, Afrikában, Ázsia-csendes-óceáni térségben, Új-Zélandon, Latin-Amerikában és a Karib-térségben, valamint Kanadában. A limitemelés a Mastercard globális erőfeszítéseinek része annak biztosítása érdekében, hogy mind a fogyasztók, mind a kereskedők, mind a kisvállalkozások rendelkezzenek megfelelő erőforrással a COVID-19 válság idején a biztonságos fizetéshez, a fizetések fogadásához és a fizetési műveletek fenntartásához.
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Biztonságos és kényelmes: a mobiltárcás fizetés térnyerése Magyarországon
A mobilos fizetés egyre népszerűbb megoldás, hiszen gyors, kényelmes, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >