Mastercard: elindult a Google Pay Magyarországon is
Újabb európai országokban tette elérhetővé a Mastercard kártyakibocsátó partnerei együttműködésével a Google Pay mobiltelefonos fizetési szolgáltatást, amely Magyarországon most a Revolut, a Curve, valamint a Monese szolgáltatóknál indult el – közölte a globális fizetéstechnológiai vállalat az MTI-vel.
Magyarország mellett Ausztriában, Bulgáriában, Észtországban, Görögországban, Lettországban, Litvániában, Hollandiában, Portugáliában és Romániában vált elérhetővé a szolgáltatás.
A Mastercard a szolgáltatást több kibocsátóval és fintech céggel együttműködve biztosítja, többek között a Banca Transilvania, a Bunq, a CEC Bank, a Curve, az LHV Pank, a Monese, az N26, a Paynetics, a Revolut, a Swedbank, az Unicredit Bank Romania és a Viva Wallet ügyfelei élhetnek a lehetőséggel.
A közleményben ismertették, hogy a Google Pay használatával a felhasználók a mobiltelefonjukkal fizethetnek bárhol, ahol érintésmentes tranzakciókat fogadnak, a szolgáltatáshoz arra alkalmas, Android rendszerű eszközre van szükség.
A felhasználóknak a kártyakibocsátó bankjuk mobilbanki alkalmazásában kell a használni kívánt Mastercard kártyájukat hozzáadni a Google Pay alkalmazáshoz.
A fizetés során sem a Google Pay-t, sem a mobilbanki alkalmazást nem kell újra és újra megnyitni, és internetkapcsolatra sincs szükség, elég ha a vásárló közvetlenül a fizetés előtt feloldja a telefonját.
A fizetés biztonságát a Mastercard tokenizációs technológiája garantálja. A megoldás úgy védi meg a kártyabirtokos adatait, hogy a fizikai kártyaszámot egy úgynevezett „tokennel”, vagyis egyedi, minden fizetésnél változó kártyaszámmal cseréli fel.
A Mastercard közleménye szerint a világjárvány kezdete után az érintésmentes fizetési tranzakciók aránya közel 80 százalékra ugrott Európa-szerte. A fogyasztók kevesebb készpénzt kezdtek használni, és a gyors, biztonságos, érintésmentes fizetési módokra váltás várhatóan kiállja majd az idő próbáját.
A Mastercard a világ több mint 210 országában működteti fizetési feldolgozó hálózatát. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Közös élményekkel készül a nyárra a K&H és a Mastercard
A K&H és a Mastercard idén országszerte exkluzív zenei és…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >AI, digitalizáció, mobiltárcák és a tokenizáció
Alig néhány év kellett ahhoz, hogy gyökeresen átalakuljon a fizetések…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >