Mastercard: egyre népszerűbbek az élményajándékok Karácsonyra
A Mastercard felmérése szerint a magyarok 8%-a már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt vásárol az ünnepekre. Ez egyrészt pénzügyi tudatosságból fakad, mert az előrelátás a költségek elosztását jelenti, másrészt az “élmény-ajándékok” népszerűsége is arra ösztönzi a vásárlókat, hogy előre foglaljanak. A boltokban legnagyobb forgalom a Black Friday-en, november 29-én várható.
Az élmény-ajándékok nem csak azért olyan népszerűek, mert közös időtöltésre ösztönzik a családot vagy a barátokat, de az ajándékozók sokszor így önmagukat is megajándékozzák – mondták el a Mastercard felmérésében megkérdezettek. Magyarországon a legszívesebben wellness fürdőben eltöltött hétvégét adunk ajándékba, de előszeretettel ajándékozunk színház-, koncert- és mozijegyet, közös utazást vagy akár kreatív foglalkozást is.
“Az élményajándékok népszerűsége és az olyan kereskedői napok, mint a Black Friday azt is jelentik, hogy a karácsonyi vásárlás kezdete előretolódott” – mondta Rose Beaumount, a Mastercard európai kommunikációs vezetője. “Megváltoztak a vásárlási szokásaink, ma már Karácsony napján sincsenek “zárva az áruházak”, mert sokan mobilon vagy tabletről vásárolnak. Ez a trend csak fokozódni fog, ezért a Mastercard állandó fejlesztésekkel igyekszik biztosítani, hogy minden online tranzakció gyors, kényelmes és biztonságos legyen.”
A Mastercard adatai szerint a karácsonyt megelőző 100 napban egy átlagos magyar vásárló mintegy százháromezer forintot költ ajándékokra. Majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt, és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.
További érdekesség, hogy a magyaroknál a gyermekek számára vásárolt ajándékok okozzák a legnagyobb fejtörést a vásárlóknak, majd ezt követi a házastársuk megajándékozása. A megkérdezettek tíz százaléka nevezte meg az anyósát a legnehezebben megajándékozható célszemélyként.
Kapcsolódó cikkeink
A gamereket célozza legújabb kampányában a BKK
A fiatal gamereket hívja játékra legújabb kampányában a Budapesti Közekedési…
Tovább olvasom >Boxutcává alakítja Budapestet a Mastercard és a McLaren Formula 1 Team
A Mastercard új lendülettel tér vissza a motorsport világába: a…
Tovább olvasom >Szakértők: a kiberbűnözőkkel szemben az edukáció a leghatékonyabb védekezés
Az edukáció a leghatékonyabb védekezés a kiberbűnözőkkel szemben, mivel bárhogyan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Újabb drágulási hullám a baromfipiacokon: a csirkemell ára egy év alatt 17 százalékkal nőtt
Jelentősen emelkedtek a baromfitermékek árai Magyarországon az elmúlt hónapokban –…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a nemzeti kormányra mindig számíthatnak a magyar gazdák
A kormány egyik legfontosabb szövetségesei a magyar gazdák, ezért a…
Tovább olvasom >