Mastercard: egyre népszerűbbek az élményajándékok Karácsonyra
A Mastercard felmérése szerint a magyarok 8%-a már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt vásárol az ünnepekre. Ez egyrészt pénzügyi tudatosságból fakad, mert az előrelátás a költségek elosztását jelenti, másrészt az “élmény-ajándékok” népszerűsége is arra ösztönzi a vásárlókat, hogy előre foglaljanak. A boltokban legnagyobb forgalom a Black Friday-en, november 29-én várható.
Az élmény-ajándékok nem csak azért olyan népszerűek, mert közös időtöltésre ösztönzik a családot vagy a barátokat, de az ajándékozók sokszor így önmagukat is megajándékozzák – mondták el a Mastercard felmérésében megkérdezettek. Magyarországon a legszívesebben wellness fürdőben eltöltött hétvégét adunk ajándékba, de előszeretettel ajándékozunk színház-, koncert- és mozijegyet, közös utazást vagy akár kreatív foglalkozást is.
“Az élményajándékok népszerűsége és az olyan kereskedői napok, mint a Black Friday azt is jelentik, hogy a karácsonyi vásárlás kezdete előretolódott” – mondta Rose Beaumount, a Mastercard európai kommunikációs vezetője. “Megváltoztak a vásárlási szokásaink, ma már Karácsony napján sincsenek “zárva az áruházak”, mert sokan mobilon vagy tabletről vásárolnak. Ez a trend csak fokozódni fog, ezért a Mastercard állandó fejlesztésekkel igyekszik biztosítani, hogy minden online tranzakció gyors, kényelmes és biztonságos legyen.”
A Mastercard adatai szerint a karácsonyt megelőző 100 napban egy átlagos magyar vásárló mintegy százháromezer forintot költ ajándékokra. Majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt, és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.
További érdekesség, hogy a magyaroknál a gyermekek számára vásárolt ajándékok okozzák a legnagyobb fejtörést a vásárlóknak, majd ezt követi a házastársuk megajándékozása. A megkérdezettek tíz százaléka nevezte meg az anyósát a legnehezebben megajándékozható célszemélyként.
Kapcsolódó cikkeink
Már a német boltokban is lehet PayPal-lel fizetni
A PayPal a világon elsőként Németországban vezeti be az okostelefonnal…
Tovább olvasom >Közös élményekkel készül a nyárra a K&H és a Mastercard
A K&H és a Mastercard idén országszerte exkluzív zenei és…
Tovább olvasom >Óvatos optimizmus: így kezelik pénzügyeiket és digitalizálnak a hazai kkv-k
A magyar kkv-k óvatosan terveznek: miközben a gazdasági környezet kihívásokat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >