Mastercard: egyre népszerűbbek az élményajándékok Karácsonyra
A Mastercard felmérése szerint a magyarok 8%-a már szeptemberben megkezdi a karácsonyi bevásárlást, novemberben pedig már majdnem minden második felnőtt vásárol az ünnepekre. Ez egyrészt pénzügyi tudatosságból fakad, mert az előrelátás a költségek elosztását jelenti, másrészt az “élmény-ajándékok” népszerűsége is arra ösztönzi a vásárlókat, hogy előre foglaljanak. A boltokban legnagyobb forgalom a Black Friday-en, november 29-én várható.
Az élmény-ajándékok nem csak azért olyan népszerűek, mert közös időtöltésre ösztönzik a családot vagy a barátokat, de az ajándékozók sokszor így önmagukat is megajándékozzák – mondták el a Mastercard felmérésében megkérdezettek. Magyarországon a legszívesebben wellness fürdőben eltöltött hétvégét adunk ajándékba, de előszeretettel ajándékozunk színház-, koncert- és mozijegyet, közös utazást vagy akár kreatív foglalkozást is.
“Az élményajándékok népszerűsége és az olyan kereskedői napok, mint a Black Friday azt is jelentik, hogy a karácsonyi vásárlás kezdete előretolódott” – mondta Rose Beaumount, a Mastercard európai kommunikációs vezetője. “Megváltoztak a vásárlási szokásaink, ma már Karácsony napján sincsenek “zárva az áruházak”, mert sokan mobilon vagy tabletről vásárolnak. Ez a trend csak fokozódni fog, ezért a Mastercard állandó fejlesztésekkel igyekszik biztosítani, hogy minden online tranzakció gyors, kényelmes és biztonságos legyen.”
A Mastercard adatai szerint a karácsonyt megelőző 100 napban egy átlagos magyar vásárló mintegy százháromezer forintot költ ajándékokra. Majdnem egyharmaduk tervez elutazni az ünnepek alatt, és szintén egyharmaduk vásárol előre koncertjegyeket.
További érdekesség, hogy a magyaroknál a gyermekek számára vásárolt ajándékok okozzák a legnagyobb fejtörést a vásárlóknak, majd ezt követi a házastársuk megajándékozása. A megkérdezettek tíz százaléka nevezte meg az anyósát a legnehezebben megajándékozható célszemélyként.
Kapcsolódó cikkeink
A visszaszámlálás elkezdődött, egy hónap múlva itt a Black Friday
Bár a hivatalos Black Friday csak egy hónap múlva, november…
Tovább olvasom >Idén karácsonykor az élményeké és az ételeké lesz a főszerep
Az idei ünnepi időszakban az amerikai fogyasztók költéseit a közös…
Tovább olvasom >Black Friday: A GVH figyelmeztet a tudatos vásárlás fontosságára az akciós szezon előtt
Bár a hivatalos Black Friday csak november 29-én lesz, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >BMI: Mélyülő zsugorodás októberben
A Beszerzési Menedzser Index (BMI) szezonálisan kiigazított októberi értéke: 47,6.…
Tovább olvasom >GKI: Versenyképességi reformok szükségessége az EU-ban és Magyarország szerepe a változásokban
Az Európai Uniónak jelentős reformokra van szüksége a Draghi jelentés…
Tovább olvasom >