Mastercard: az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát
Az online vásárlás meghaladta az összes egyéb költési formát az elmúlt hetekben a koronavírus-járvány hatására, nőtt a virtuális élmények iránti igény, ugyanakkor a magyarok mintegy 60 százaléka tart az online visszaélésektől – derült ki a Mastercard friss felméréséből.
Az MTI-hez hétfőn eljuttatott közlemény szerint a kutatást májusban készítették 15 európai országban – köztük Magyarországon -, és 7500 embert kérdeztek meg.
A felmérésből kiderült, hogy a magyarok több mint egyharmada elmondása szerint még soha nem vásárolt annyit online, mint az elmúlt hetekben. Az európaiak 57 százaléka válaszolta ugyanezt.
Míg az európaiak 30 százaléka, addig a magyarok 17 százaléka a korábbinál több pénzt költ virtuális élményekre. A megkérdezett magyarok 40 százaléka használ streaming szolgáltatást, a fitnesz edzések és az online múzeumlátogatás mellett a lakosság körében a stand-up előadások és az online koncertek is nagyon népszerűek – írták.
A felmérés alapján Európában 36 százalékkal nőtt az alapvető cikkeket online vásárlók száma, emellett a legnépszerűbbek a könyvek (32 százalék), a hajvágó eszközök (19 százalék) és a fitnesz eszközök (13 százalék). A magyarok körében az első helyen a könyvek (23 százalék), a konyhai eszközök (21 százalék), a hajfestékek és az informatikai eszközök (12-12 százalék) állnak.
Az emberek Európa szerte az otthonukban töltött plusz időt új, online készségek elsajátítására is használják: a magyar válaszadók 39 százaléka bankolt most először online, 25 százalék ismerkedik a főzéssel, a harmadik legnépszerűbb új online tevékenység pedig a tanulás.
Az európaiak 87 százaléka, a magyarok 91 százaléka figyel arra, hogy mit és hol vásárol online, vagyis a magyarok még óvatosabbak e téren. Míg az európaiak 65 százaléka aggódik amiatt, hogy online visszaélés áldozatává válik, addig a magyaroknak csak 59 százaléka. Az online fizetés biztonsága érdekében az európai megkérdezettek négyötöde lehetőség szerint ismerős kereskedőknél vásárol, ez az arány a magyaroknál 84 százalék. Az európaiak 80 százaléka ellenőrzi a webhelyeket vagy vásárlók véleményét, a magyar arány 85 százalék – közölte a Mastercard. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 5,2 milliárd forintot fektetett az árak csökkentésébe az IKEA Magyarország a 2024-es pénzügyi évben a megfizethetőség jegyében
A 2024-es pénzügyi évben az IKEA Magyarország közel 12 millió…
Tovább olvasom >Közel 6 milliárd euró bírság a GDPR óta
2024-ben az uniós adatvédelmi hatóságok összesen 1,2 milliárd euró bírságot…
Tovább olvasom >Mindent elhisznek a fiatalok a mesterséges intelligenciának
A Z generációs fiatalok körében szinte mindenki használja a mesterséges…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Munch-ba olvad Románia legnagyobb ételmentő platformja, így már közel hatezer partnertől lehet ételt menteni
A cseh versenytárs felvásárlása után, Romániában is folytatja a stratégiáját…
Tovább olvasom >A Valentin-napi hulladék kétharmada nem újrahasznosítható
Az Európai Unióban egyetlen Valentin-napon több mint 100 000 tonna…
Tovább olvasom >95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >