Mastercard: az egyetemisták 7 százaléka rendszeresen fizet mobiltárcával
Az egyetemisták 7 százaléka rendszeresen, 13 százaléka pedig alkalmanként fizet mobiltárcával, az új technológiát a hallgatók 72 százaléka pozitívan értékelte, négyből egy diák pedig biztosan fizetne így, ha rendelkezne a szükséges feltételekkel – derül ki a Mastercard legfrissebb, 1507 egyetemista bevonásával készített online felméréséből, amit csütörtökön juttattak el az MTI-nek.
A Mastercard felmérésében az egyetemisták fizetési szokásait vizsgálta és megállapította, hogy számukra különösen fontosak az innovatív mobiltechnológiai megoldások, így például a mobiltárca is, amelyhez az kell, hogy a felhasználó rendelkezzen megfelelő bankkártyával és telefonnal, bankjánál pedig legyen elérhető az úgynevezett mobiltárca alkalmazás.
Arra is rámutattak, hogy a megkérdezettek 74 százaléka az egyetem mellett főállásban vagy alkalmanként dolgozik, fizetésük és más, például otthonról vagy ösztöndíjból származó bevételük pedig nagyrészt bankszámlájukra kerül, így elektronikusan elérhető.
A többnyire a 20-as éveik elején járó fiatal válaszadók ötöde okostelefonján keresztül intézi a számla- és mobilfizetést, 33 százalékának pedig már van ilyen jellegű tapasztalata. Ők többnyire ételt rendelnek telefonon vagy mozijegyért, esetleg parkolásért fizetnek így.
Kiemelték: a mobiltárcás fizetést a diákok egyelőre nem a mindennapi fizetés alternatívájaként képzelik el, hanem valamilyen rendhagyó helyzetben, például, ha otthon felejtik bankkártyájukat vagy olyan helyeken, ahol a készpénz használata körülményes lehet, 50 százalékuk a fesztiválokat, 45 százalékuk pedig a szórakozóhelyeket említette. A bankkártyás fizetéshez képest a mobilfizetés előnyét leginkább abban látják, hogy a telefon, ellentétben a készpénzzel és a bankkártyával, mindig kéznél van, valamint kényelmes és praktikus fizetési módot kínál, amihez még a bankkártyát sem kell előkeresni – ismertették.
A Mastercard az egyik globális piacvezető fizetési és technológiai vállalat, amely a világ leggyorsabb feldolgozó hálózatát üzemelteti több mint 210 országban világszerte. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mastercard Green Friday kampánya idén a tudatos vásárlásra ösztönöz
A Mastercard második alkalommal indítja el a Green Friday kampányt,…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >