Mastercard: a kártyabirtokosok 10 százaléka rendszeresen vásárol a világhálón
A MasterCard bankkártyák internetes használata több mint háromszor akkora ütemben növekedett az elmúlt egy évben, mint a hagyományos, üzletben végzett bankkártyás vásárlásoké, bár ez utóbbi is 15 százalékkal magasabb értéket mutat, mint az elmúlt év hasonló időszakában – közölte a MasterCard. Jelenleg a kártyabirtokosok 10 százaléka vásárol rendszeresen a világhálón.
A cég közleménye szerint az internetes kártyahasználat felfutása elsősorban annak köszönhető, hogy a magyar kártyabirtokosok közül nagyon sokan már tavaly az év végi ünnepek előtt megtették az első lépést és bankkártyával fizették ki az interneten megrendelt árut. A számokból kiderül az is, hogy a magyar kártyabirtokosok szeretnek belföldön maradni az internetes vásárlásokkal, az internetes használat emelkedése ugyanis elsősorban a hazai e-kereskedők forgalomnövekedésnek köszönhető, ez többszörösen felülmúlja a külföldi oldalakon magyar kártyákkal generált volumennövekedést.
Kovács Szabolcs, a kártyatársaság internetes kereskedelem fejlesztéséért felelős vezetője kifejtette: tapasztalatuk szerint az első sikeres internetes bankkártya tranzakció után, mikor a vásárlók látják, hogy ez egy kényelmes, gyors és biztonságos módja a fizetésnek, jellemzően megjön az emberek kedve a világhálón elérhető árucikkekhez, és egyre gyakrabban veszik elő a plasztikkártyát a monitor előtt is – írja Világgazdaság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megfizethető árakkal várja a fesztiválozókat az Auchan Placc a héten zajló EFOTT-on
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >4,8%-kal kevesebb energiafogyasztás, 90% hazai forrás az élelmiszereknél – a SPAR új fenntarthatósági mérlege
A SPAR Magyarország 2024-ben is jelentős előrelépéseket tett a fenntartható…
Tovább olvasom >Már online orvosok is vigyáznak a tescósokra
Júniusban tovább bővítette dolgozói juttatási csomagját a Tesco. A nyár…
Tovább olvasom >