Másodszor készült el a Reputation Rating: magyar cég az élen

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 05. 28. 00:01

Idén is elkészítette a B&P Braun & Partners Reputation a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsorát. A kutatás eredménye szerint egy magyar vállalat, a Richter bír ma a legjobb reputációval hazánkban.

Tavalyhoz képest jelentősen javult a magyar cégek reputációja, derül ki a B&P Braun & Partners Reputation által végzett Reputation Rating kutatás idei eredményeiből. A hazai nagyvállalatok reputációs rangsorában tavaly nem volt magyar cég az első háromban, annak ellenére, hogy a nemzetközi trendek azt mutatják, rendre a hazai cégek vezetik a nemzeti reputációs rangsorokat (Svédországban például az IKEA, Finnországban pedig a Nokia számít biztos befutónak). 2010-ben megváltozott a helyzet, hiszen idén egyből két magyar cég is felkerült a dobogóra. Az első helyen a Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., a másodikon az Audi Hungária Motor Kft., míg a harmadikon a MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. végzett.
Megállapítható, hogy a válság által meghatározott környezetben alig romlott a hazánkban működő nagyvállalatok megítélése. A negyven vizsgált cégre számított átlag 29,3 pontról mindössze 28,7 pontra csökkent.
A kutatás alapját képező öt dimenzió (hitelesség, leadership, vállalati polgárság, elismertség és érzelmi közelség) közül idén is a hitelesség bizonyult a legfontosabbnak egy vállalat megítélésénél.
Az FMCG-szektor szereplői közül a Nestlé Hungária Kft. a 6., a Pick Szeged Zrt. a 7., a Coca-Cola HBC Magyarország Kft a 8., a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft a 11., a HENKEL MAGYARORSZÁG Kft  a 20., a TESCO-GLOBAL Áruházak Zrt  a 32. , az Auchan Magyarország Kft. a 34. helyen végzett.




Kapcsolódó cikkeink