Második borversenyt rendezte a Budapest Airport közel 300 magyar borral
Május 9-én került megrendezésre a Budapest Airport második borversenye, amely az egyik vezető kezdeményezés a magyar borászat népszerűsítése és olyan borok kiválasztása céljából, amelyek a következő évben képviselik a repülőteret. Az eseményre az 1. Terminál adott otthont, ahol 87 pincészet 288 bora mérette meg magát a BUD Wine címért, és idén új kategória is debütált a versenyen.
A borverseny a repülőtér-üzemeltető által tavaly tavasszal elindított hagyomány része, amelynek célja, hogy megtalálja azokat az italokat, amelyek méltón képviselik Magyarország kapuját. A rendezvény során a résztvevők borszakértők segítségével vak kóstoláson választották ki a prémium, gasztronómiai és – az idei újításként bevezetett – természethű borokat, amelyek magas minőséget képviselnek a régió legjobb repülőtere számára.
Az italokat öt kategóriában értékelték: prémium vörösbor, prémium fehérbor, gasztro vörösbor, gasztro fehérbor és természethű bor. A verseny győztesei a következők lettek:
- Prémium fehérbor kategóriában: Veszprémi Érseki Pincészet – Mandorla Rajnai rizling 2022
- Prémium vörösbor kategóriában: Sauska – Cuvée 7
- Gasztro fehérbor kategóriában: Tűzkő Birtok – Gewürztraminer 2023
- Gasztro vörösbor kategóriában: Koch Borászat – Kadarka 2022
- Természethű bor kategóriában: Gróf Degenfeld Szőlőbirtok – Hárslevelű 2023
Az est fővédnöke Horkay András, az Országos Borszakértő Bizottság elnöke volt, aki Magyarország egyik legismertebb borszakértőjeként ismert. A kezdeményezés nemcsak a magyar borok minőségét emeli ki, hanem támogatást nyújt a helyi pincészetek számára is, elősegítve profiljuk emelését nemzeti és nemzetközi szinten. A verseny sikeressége mutatja a repülőtér elkötelezettségét Magyarország gazdag kulturális és borászati örökségének népszerűsítése felé.
Kapcsolódó cikkeink
Aranyérmet nyert a Patricius Borház Profundum Furmintja a bordeaux-i Challenge International du Vin versenyen
Az 1976 óta megrendezett, a világ egyik legrangosabb borversenyének tartott…
Tovább olvasom >Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >Alumíniumpalackos bort vezet be a brit Aldi
Április 14-től alumíniumpalackos saját márkás borral bővül az Aldi kínálata…
Tovább olvasom >További cikkeink
A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Megnövelt kapacitással segíti a húsvéti visszaváltást a MOHU
Az ünnepek közeledtével várhatóan a boltok forgalma növekedni fog, így…
Tovább olvasom >