Máshogy spórolnak a magyarok, mint a világ
Míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább spórolnak és az olcsóbb termékeket keresik a gazdasági válság hatására, addig a magyarok kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből – állapítja meg a The Boston Consulting Group és a GfK Hungária közös elemzése, amely többek között a világ és a magyar fogyasztók szokásainak különbségeire is rávilágít.Mind a BCG, mind a GfK Hungária adatai megerősítik, hogy mostanában a fogyasztók sokkal inkább saját magukkal, illetve saját családjukkal foglalkoznak. Ugyan eltérő mértékben, de hazánkban is megfigyelhető az alábbi, a világ számos országában is érvényes 4 fogyasztói trend: a begubózás, az önellátás, az otthonülés, tehát az üdülésekről való lemondás, valamint a nők felerősödő szerepe a vásárlásokban.
– A begubózás alatt azt értjük, hogy az emberek otthonuk közelében keresik a biztonságot – jellemezte a világtrendeket Juhász László, a BCG ügyvezető igazgatója. Mindezt alátámasztják a GfK Hungária adatai, miszerint az elmúlt két évben a magyar élelmiszereket előnyben részesítők aránya 64-ről 68 százalékra emelkedett, amely alatt akár egyfajta lokalizációs választ is érthetünk a globalizációs változásokra.
– Mind a világ más országaiban, mind itthon az emberek egyre inkább hajlamosak arra, hogy önmaguk állítsanak elő termékeket, vagy végezzenek el feladatokat, ahelyett, hogy megvásárolnának bizonyos termékeket, vagy igénybe vennének bizonyos szolgáltatásokat – állapította meg Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >