Másfélszeresére nőtt a Huawei márkaértéke, az Amazon a legértékesebb márka
Több mint ötven százalékkal nőtt a Huawei márkaértéke egy év alatt a Brand Finance üzleti értékelő és stratégiai tanácsadó cég Global 500 2018 rangsorának értékelése szerint – tájékoztatta csütörtökön az MTI-t a Huawei Technologies Hungary Kft.
A Huawei a 2018-as Global 500 rangsorban 38,046 milliárd dolláros márkaértékkel a 25. helyre került a 2017-es 40. helyezés után, amit 25,230 milliárd dolláros márkaértékkel ért el.
A Huawei által elért közel 51 százalék az ötödik legnagyobb márkaérték-növekedés a lista első ötven helyén szereplő cég között. Az öt legnagyobb márkaérték-növekedést elérő cégből négy kínai volt.
A 2018-as márkaérték-ranglistát az Amazon vezeti, a második helyen az Apple, a harmadikon pedig a Google áll. Tavaly a listát fordított rangsorban vezette a három cég, a Google állt az élen, az Amazon a harmadik helyen. A tíz legnagyobb márkaértékű cég közül egyébként nyolc amerikai.
A ranglista negyedik helyén a Samsung áll, két helyezést javítva a 2017-es rangsorhoz képest. Az ötödik helyre a Facebook lépett előre a kilencedikről. A hatodik helyre az AT&T esett vissza a negyedikről, a hetedikre pedig a Microsoft az ötödikről, míg a nyolcadikra a Verizon a hetedikről, a kilencedikre a Walmart a nyolcadikról.
A lista első tíz helyezettje közé a tavalyihoz hasonlóan az idén is egyetlen kínai vállalat került be, az ICBC bank a tizedik helyre. A bank a 2017-eshez képest 24 százalékkal 59,189 milliárd dollárra növelte márkaértékét.
Miközben a 2017-es lista első ötven helyezettje között tíz kínai vállalat szerepelt, a 2018-as rangsorban már tizenöt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Miért tévút a kattintások bűvölete? – Új szemlélet a magyar kkv-k marketingmérésében
A legtöbb kkv vezető a konverziós riportokat figyeli, és elégedetten…
Tovább olvasom >Az Apple negyedik éve a világ legértékesebb márkája
Idén már negyedszer egymás után áll az Apple a világ…
Tovább olvasom >Amazon: 1000 amerikai városban elérhető a romlandó élelmiszerek aznapi házhoz szállítása
Több több mint 1000 amerikai városban és településen vált elérhetővé…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 330 millió forint uniós forrásból fejleszt környezetbarát hűtőrendszert az Autent Solutions
A magyar tulajdonú Autent Solutions Kft. 330,31 millió forint vissza…
Tovább olvasom >Megérkezett a Chery Magyarországra
Európai terjeszkedésének fontos mérföldkövéhez érkezett a Chery autómárka: 2025. augusztus…
Tovább olvasom >Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >