Másfélszeresére nőtt a banki applikációt használók aránya Magyarországon egy kutatás szerint
Másfélszeresére nőtt a banki applikációkat használók aránya Magyarországon tavalyhoz képest, valamennyi alkalmazástípus közül a pénzügyi programok érték el a legnagyobb növekedést a Gfk legfrissebb kutatása szerint.
A piackutató keddi közleménye szerint majdnem minden ötödik 15 és 59 év közötti használ banki alkalmazásokat, miközben a korosztály 85 százalékának van okostelefonja. Arányuk a negyvenes éveikben járók körében nőtt a legnagyobb mértékben – majdnem 80 százalékkal – a tavalyi adatokhoz képest, de a 30 és 40 közöttieknél is majdnem 50 százalékos az emelkedés.
Jelentős azok száma, akik nem csak egyenlegüket ellenőrzik, hanem pénzügyi műveleteket is indítanak okostelefonról, a felhasználók 70 százalékuk átutalást is intéz ilyen módon – írták.
A cég a banki alkalmazások és a mobilfizetés további terjedésére számít: felmérésük szerint a 30 év alattiak majdnem mindegyikének van már okostelefonja, amely – mint írták – nélkülözhetetlen eszközzé vált az elmúlt években.
A Gfk Digital Connected Consumer kutatása az infokommunikációs eszközöket, telekommunikációs szolgáltatásokat, az internethasználat jellegzetességeit és az online tevékenységeket vizsgálta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >A kisvállalkozások 83%-a számára létfontosságúak a házhozszállító platformok
A Wolt nemzetközi kutatása szerint a kereskedők 83%-a nélkülözhetetlennek tartja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Kiszámíthatatlan szezont hozott 2025 a csonthéjas gyümölcsök piacán
Ellentétes tendenciák jellemzik a 2025-ös csonthéjas gyümölcsszezont világszerte: miközben egyes…
Tovább olvasom >Hódít a #MatchaTok: a japán zöldtea por lett a közösségi média új kedvence
A TikTokon elindult #MatchaTok trend szélsebesen meghódította a világot: a…
Tovább olvasom >