Másfélszeresére nőtt a banki applikációt használók aránya Magyarországon egy kutatás szerint
Másfélszeresére nőtt a banki applikációkat használók aránya Magyarországon tavalyhoz képest, valamennyi alkalmazástípus közül a pénzügyi programok érték el a legnagyobb növekedést a Gfk legfrissebb kutatása szerint.
A piackutató keddi közleménye szerint majdnem minden ötödik 15 és 59 év közötti használ banki alkalmazásokat, miközben a korosztály 85 százalékának van okostelefonja. Arányuk a negyvenes éveikben járók körében nőtt a legnagyobb mértékben – majdnem 80 százalékkal – a tavalyi adatokhoz képest, de a 30 és 40 közöttieknél is majdnem 50 százalékos az emelkedés.
Jelentős azok száma, akik nem csak egyenlegüket ellenőrzik, hanem pénzügyi műveleteket is indítanak okostelefonról, a felhasználók 70 százalékuk átutalást is intéz ilyen módon – írták.
A cég a banki alkalmazások és a mobilfizetés további terjedésére számít: felmérésük szerint a 30 év alattiak majdnem mindegyikének van már okostelefonja, amely – mint írták – nélkülözhetetlen eszközzé vált az elmúlt években.
A Gfk Digital Connected Consumer kutatása az infokommunikációs eszközöket, telekommunikációs szolgáltatásokat, az internethasználat jellegzetességeit és az online tevékenységeket vizsgálta. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >A GfK Európai kereskedelmi vásárlóerő tanulmánya már elérhető
Az átlagos kereskedelmi vásárlóerő Európában 6517 euró fejenként, azonban a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >