Martin Coulam a Tescótól: a magyarok nagyon árérzékenyek
Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója úgy véli, hogy a magyarok rendkívül árérzékenyek, és az idei évben csökkent az üzleti szellem – erről egy friss interjúban beszélt a Világgazdaságnak. Azt állítja, hogy az emberek jelenleg kedvezményeket és akciókat keresnek. Az írás kiemeli azt is, hogy az ünnepi szezon meghaladta a Tesco várakozásait.

Martin Coulam (fotó: Tesco)
Idén az igény azonnal megmutatkozott, amikor a fizetések megérkeztek az emberek bankszámlájára. Az írás adatokat is közöl az ünnephez kapcsolódó termékek eladásairól, beleértve közel 2,3 millió tojást, kb. 140 000 kilogramm sonkát és több mint 1,5 millió húsvéti édességet. A Nagyhét alatt több mint 32 millió termék fogyott, sok vásárló kihasználta Clubcard kedvezményeit. A Tesco Házhozszállítás szolgáltatásának rendelési mennyisége 50%-kal nőtt ebben az időszakban.
Coulam azt is megjegyezte, hogy a magyarok sokkal óvatosabbak a pénzükkel, és tudatosabb vásárlókká váltak. Folyamatosan keresik a kedvezményeket, árcsökkentéseket és saját márkáik elterjedését, elsősorban a ruházati, háztartási és kerti cikkek terén. A szépségápolási és babacikkek, valamint az állateledel iránti keresletben változások tapasztalhatók, ahol a kereslet alacsonyabb, mint korábban. Csökkent az igény a hús- és tejtermékekre, valamint a gyümölcsök és zöldségek iránt is. Coulam szerint az infláció enyhítheti a nyomást a vásárlókon, de nem lesznek jelentős változások a költekezési szokásaikban. A magas üzemanyag- és telefonszámla árak továbbra is magasak maradnak.
Coulam szerint nehéz felmérni a piacot és meghatározni a fogyasztói kosarakat a vásárlási szokások változása miatt. Megjegyezte, hogy az elmúlt 14 hónapban, a járvány kitörése óta jelentősen megváltozott a világ, és a magyaroknak kevesebb pénzzel kellett boldogulniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Újabb közel 60 milliót fordíthatnak helyi szervezetek fiatalok közösségi programjaira a Tesco pályázati programjával
Április 7-én elstartolt a Tesco közösségi pályázati programjának második fordulója,…
Tovább olvasom >Szalagcsiszolót Clubcarddal 40% kedvezménnyel Szép-kártyára?
Április 1-től már a Tescónál is lehet SZÉP-kártyával fizetni a…
Tovább olvasom >600 ezer darab terméket mozgatnak naponta a Tesco új logisztikai központjában közel 200 áruház 24 órán belüli ellátására
Márciustól teljes kapacitással üzemel a Tesco tavaly novemberben átadott logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >