Martin Coulam a Tescótól: a magyarok nagyon árérzékenyek
Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója úgy véli, hogy a magyarok rendkívül árérzékenyek, és az idei évben csökkent az üzleti szellem – erről egy friss interjúban beszélt a Világgazdaságnak. Azt állítja, hogy az emberek jelenleg kedvezményeket és akciókat keresnek. Az írás kiemeli azt is, hogy az ünnepi szezon meghaladta a Tesco várakozásait.
Idén az igény azonnal megmutatkozott, amikor a fizetések megérkeztek az emberek bankszámlájára. Az írás adatokat is közöl az ünnephez kapcsolódó termékek eladásairól, beleértve közel 2,3 millió tojást, kb. 140 000 kilogramm sonkát és több mint 1,5 millió húsvéti édességet. A Nagyhét alatt több mint 32 millió termék fogyott, sok vásárló kihasználta Clubcard kedvezményeit. A Tesco Házhozszállítás szolgáltatásának rendelési mennyisége 50%-kal nőtt ebben az időszakban.
Coulam azt is megjegyezte, hogy a magyarok sokkal óvatosabbak a pénzükkel, és tudatosabb vásárlókká váltak. Folyamatosan keresik a kedvezményeket, árcsökkentéseket és saját márkáik elterjedését, elsősorban a ruházati, háztartási és kerti cikkek terén. A szépségápolási és babacikkek, valamint az állateledel iránti keresletben változások tapasztalhatók, ahol a kereslet alacsonyabb, mint korábban. Csökkent az igény a hús- és tejtermékekre, valamint a gyümölcsök és zöldségek iránt is. Coulam szerint az infláció enyhítheti a nyomást a vásárlókon, de nem lesznek jelentős változások a költekezési szokásaikban. A magas üzemanyag- és telefonszámla árak továbbra is magasak maradnak.
Coulam szerint nehéz felmérni a piacot és meghatározni a fogyasztói kosarakat a vásárlási szokások változása miatt. Megjegyezte, hogy az elmúlt 14 hónapban, a járvány kitörése óta jelentősen megváltozott a világ, és a magyaroknak kevesebb pénzzel kellett boldogulniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Akár már 250 forinttal is segíthetünk a rászorulókon – ismét kuponos adománygyűjtés a Tesco áruházakban
15. alkalommal csatlakozott a Tesco az Ökumenikus Segélyszervezet Adventi Adománygyűjtéséhez.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >