Martin Coulam a Tescótól: a magyarok nagyon árérzékenyek
Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója úgy véli, hogy a magyarok rendkívül árérzékenyek, és az idei évben csökkent az üzleti szellem – erről egy friss interjúban beszélt a Világgazdaságnak. Azt állítja, hogy az emberek jelenleg kedvezményeket és akciókat keresnek. Az írás kiemeli azt is, hogy az ünnepi szezon meghaladta a Tesco várakozásait.

Martin Coulam (fotó: Tesco)
Idén az igény azonnal megmutatkozott, amikor a fizetések megérkeztek az emberek bankszámlájára. Az írás adatokat is közöl az ünnephez kapcsolódó termékek eladásairól, beleértve közel 2,3 millió tojást, kb. 140 000 kilogramm sonkát és több mint 1,5 millió húsvéti édességet. A Nagyhét alatt több mint 32 millió termék fogyott, sok vásárló kihasználta Clubcard kedvezményeit. A Tesco Házhozszállítás szolgáltatásának rendelési mennyisége 50%-kal nőtt ebben az időszakban.
Coulam azt is megjegyezte, hogy a magyarok sokkal óvatosabbak a pénzükkel, és tudatosabb vásárlókká váltak. Folyamatosan keresik a kedvezményeket, árcsökkentéseket és saját márkáik elterjedését, elsősorban a ruházati, háztartási és kerti cikkek terén. A szépségápolási és babacikkek, valamint az állateledel iránti keresletben változások tapasztalhatók, ahol a kereslet alacsonyabb, mint korábban. Csökkent az igény a hús- és tejtermékekre, valamint a gyümölcsök és zöldségek iránt is. Coulam szerint az infláció enyhítheti a nyomást a vásárlókon, de nem lesznek jelentős változások a költekezési szokásaikban. A magas üzemanyag- és telefonszámla árak továbbra is magasak maradnak.
Coulam szerint nehéz felmérni a piacot és meghatározni a fogyasztói kosarakat a vásárlási szokások változása miatt. Megjegyezte, hogy az elmúlt 14 hónapban, a járvány kitörése óta jelentősen megváltozott a világ, és a magyaroknak kevesebb pénzzel kellett boldogulniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >