Martin Coulam a Tescótól: a magyarok nagyon árérzékenyek
Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója úgy véli, hogy a magyarok rendkívül árérzékenyek, és az idei évben csökkent az üzleti szellem – erről egy friss interjúban beszélt a Világgazdaságnak. Azt állítja, hogy az emberek jelenleg kedvezményeket és akciókat keresnek. Az írás kiemeli azt is, hogy az ünnepi szezon meghaladta a Tesco várakozásait.
Idén az igény azonnal megmutatkozott, amikor a fizetések megérkeztek az emberek bankszámlájára. Az írás adatokat is közöl az ünnephez kapcsolódó termékek eladásairól, beleértve közel 2,3 millió tojást, kb. 140 000 kilogramm sonkát és több mint 1,5 millió húsvéti édességet. A Nagyhét alatt több mint 32 millió termék fogyott, sok vásárló kihasználta Clubcard kedvezményeit. A Tesco Házhozszállítás szolgáltatásának rendelési mennyisége 50%-kal nőtt ebben az időszakban.
Coulam azt is megjegyezte, hogy a magyarok sokkal óvatosabbak a pénzükkel, és tudatosabb vásárlókká váltak. Folyamatosan keresik a kedvezményeket, árcsökkentéseket és saját márkáik elterjedését, elsősorban a ruházati, háztartási és kerti cikkek terén. A szépségápolási és babacikkek, valamint az állateledel iránti keresletben változások tapasztalhatók, ahol a kereslet alacsonyabb, mint korábban. Csökkent az igény a hús- és tejtermékekre, valamint a gyümölcsök és zöldségek iránt is. Coulam szerint az infláció enyhítheti a nyomást a vásárlókon, de nem lesznek jelentős változások a költekezési szokásaikban. A magas üzemanyag- és telefonszámla árak továbbra is magasak maradnak.
Coulam szerint nehéz felmérni a piacot és meghatározni a fogyasztói kosarakat a vásárlási szokások változása miatt. Megjegyezte, hogy az elmúlt 14 hónapban, a járvány kitörése óta jelentősen megváltozott a világ, és a magyaroknak kevesebb pénzzel kellett boldogulniuk.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >Átadták a Tesco új 100 ezer négyzetméteres magyarországi logisztikai központját
November 27-én ünnepélyes keretek között adta át a CTP Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >