Martin Coulam a Tescótól: a magyarok nagyon árérzékenyek
Martin Coulam, a Tesco Magyarország működési igazgatója úgy véli, hogy a magyarok rendkívül árérzékenyek, és az idei évben csökkent az üzleti szellem – erről egy friss interjúban beszélt a Világgazdaságnak. Azt állítja, hogy az emberek jelenleg kedvezményeket és akciókat keresnek. Az írás kiemeli azt is, hogy az ünnepi szezon meghaladta a Tesco várakozásait.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/04/tesco-1024x683.jpeg)
Martin Coulam (fotó: Tesco)
Idén az igény azonnal megmutatkozott, amikor a fizetések megérkeztek az emberek bankszámlájára. Az írás adatokat is közöl az ünnephez kapcsolódó termékek eladásairól, beleértve közel 2,3 millió tojást, kb. 140 000 kilogramm sonkát és több mint 1,5 millió húsvéti édességet. A Nagyhét alatt több mint 32 millió termék fogyott, sok vásárló kihasználta Clubcard kedvezményeit. A Tesco Házhozszállítás szolgáltatásának rendelési mennyisége 50%-kal nőtt ebben az időszakban.
Coulam azt is megjegyezte, hogy a magyarok sokkal óvatosabbak a pénzükkel, és tudatosabb vásárlókká váltak. Folyamatosan keresik a kedvezményeket, árcsökkentéseket és saját márkáik elterjedését, elsősorban a ruházati, háztartási és kerti cikkek terén. A szépségápolási és babacikkek, valamint az állateledel iránti keresletben változások tapasztalhatók, ahol a kereslet alacsonyabb, mint korábban. Csökkent az igény a hús- és tejtermékekre, valamint a gyümölcsök és zöldségek iránt is. Coulam szerint az infláció enyhítheti a nyomást a vásárlókon, de nem lesznek jelentős változások a költekezési szokásaikban. A magas üzemanyag- és telefonszámla árak továbbra is magasak maradnak.
Coulam szerint nehéz felmérni a piacot és meghatározni a fogyasztói kosarakat a vásárlási szokások változása miatt. Megjegyezte, hogy az elmúlt 14 hónapban, a járvány kitörése óta jelentősen megváltozott a világ, és a magyaroknak kevesebb pénzzel kellett boldogulniuk.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Új tananyagot fejlesztett a kereskedelmi képzőhelyek számára az Oktatási Hivatal a Tesco közreműködésével
A kereskedelem teljes spektrumát felölelő, államilag akkreditált, új tananyagot fejlesztett…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >