4790 kg szén-dioxiddal kevesebb kibocsátás a Mars, a Tesco és a Waberer’s legújabb magyarországi klímavédelmi együttműködésének köszönhetően
Annak érdekében, hogy csökkentse beszállítói tevékenységének karbonlábnyomát, a Mars partnerségre lépett két nagyvállalattal Magyarországon. Ez a lépés összhangban áll az anyavállalat Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervével, amelynek célja, hogy 2050-re elérje a nettó zéró* szén-dioxid kibocsátást.
A megállapodás értelmében a Tesco elosztóközpontjába a Mars termékei ezentúl kizárólag a Waberer’s elektromos kamionjaival érkeznek, ezzel megelőzve évente több ezer kilogramm üvegházhatású gáz kibocsátását. A környezeti hatások csökkentésében saját területükön mindhárom vállalat nagy szerepet vállal, együttműködésük pedig a hazai fenntartható logisztika terén hoz példamutató változást.
A Mars Incorporated azonnali lépéseket tesz az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése érdekében. A vállalat 2021 októberében bejelentette, hogy 2050-re a teljes értékláncában eléri a nettó zéró szén-dioxid kibocsátást. Ennek felgyorsításáért idén ősszel közzétette, és más vállalatok számára is elérhetővé tette a „gyorsított, megfizethető és megvalósítható” Mars Nettó Zéró Kibocsátási Ütemtervet. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának megszüntetése érdekében a vállalat az elkövetkező három évben több mint 1 milliárd dollárt (kb. 347 milliárd forintot) fektet be, és a teljes megvalósulásig szükség szerint további forrásokat biztosít.
Ezzel párhuzamosan a Mars Magyarország megkezdte a logisztikai tevékenységének környezeti hatásainak csökkentését. Több multinacionális vállalat is célul tűzte ki a nettó zéró kibocsátás elérését. Ezek elérésének kulcsa, hogy a szervezetek és vállalatok hatékonyan együttműködjenek, a Mars, a Tesco és a Waberer’s pedig pontosan ezt tette Magyarországon. Megállapodásuk keretében a magyarországi Mars termékeket kizárólag elektromos kamionokkal szállítják majd a Waberer’s a központi logisztikai raktárából a Tesco áruházlánc elosztóközpontjába, így évente mintegy 4790 kilogramm szén-dioxid kibocsátását előzik meg.
Richard Lemerle, a Mars Dél- és Közép-Európa regionális ellátási láncának igazgatója így vélekedik a háromszereplős partnerségükről:
„A Mars Incorporated elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra 50 százalékkal csökkentse az üvegházhatású gázok kibocsátását. Rendkívül büszke vagyok a Tesco és a Waberer’s magyar leányvállalataival a fenntartható jövő érdekében kötött ambiciózus partnerségünkre, amely lehetővé teszi számunkra, hogy helyben támogassuk a globális törekvéseinket. Azzal, hogy teljesen elektromos teherautókat használunk a termékkiszállításban, nemcsak az ellátási láncunkat optimalizáljuk, hanem hozzájárulunk egy zöldebb bolygóhoz is, megmutatva, hogy az innováció és a fenntarthatóság igenis járhat kéz a kézben úgy, hogy az mindannyiunk javát szolgálja.”
A Marshoz hasonlóan a két másik vállalat is elkötelezett a környezeti hatások csökkentése mellett.
A Tesco pontosan tisztában van azzal, hogy a klímaváltozás hatásai veszélyeztethetik saját működését, szállítói üzleti tevékenységét, valamint az ellátási lánchoz tartozó mezőgazdasági termelők és munkavállalók megélhetését, emellett megváltoztathatják a vásárlók vásárlási és étkezési szokásait is. Éppen ezért mindannyiunknak tennünk kell a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.
„A Tescónál már a tettek mezejére léptünk, és célunk, hogy 2035-ig saját működésünkben karbonsemlegessé váljunk, 2050-ig pedig a teljes ellátási láncban elérjük a nettó zéró kibocsátást, ami összhangban áll az ENSZ által megfogalmazott céllal, a globális felmelegedés 1,5 °C alatt tartásával. Az elmúlt évek technológiai fejlesztéseinek köszönhetően minimumra tudtuk korlátozni a járműveink által megtett kilométerek számát, illetve Magyarországon elsőként vezettünk be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásunknál. Büszke vagyok arra, hogy a Mars, a Waberer’s és a Tesco friss együttműködésének köszönhetően egy újabb fontos lépést tettünk a környezetbarát fuvarozás megteremtéséért”
– mondta Kámán Tamás, a Tesco beszerzési igazgatója.
A Waberer’s az elmúlt években jelentős beruházásokat eszközölt alternatív meghajtású járműflottájába, amely itthon jelenleg kilenc, akár 300 kilométeres hatótávú e-kamionból áll, melyeket elsősorban áruházi áruterítésre és helyközi szállításra terveztek. A hasonló méretű dízelüzemű járművekkel szemben minimális a környezeti zajterhelésük, továbbá nulla a szén-dioxid és a nitrogén-oxid kibocsátásuk, amivel hozzájárulnak az egészségesebb bolygó megteremtéséhez.
Cser Szilárd a Waberer’s leányvállalatának ügyvezetője, hangsúlyozta:
„A közlekedési szektorban tapasztalható növekvő CO2-kibocsátás globális szinten aggodalomra ad okot. Az elmúlt években ez az ágazat az összes kibocsátás 16 százalékát tette ki, és ez jelentős kihívást jelent mindannyiunk számára. A Waberer’s mindig is kiemelt figyelmet fordított arra, hogy csökkentse karbonlábnyomát és elkötelezett legyen a fenntarthatóság iránt. Azonban hisszük, hogy ebben a küzdelemben csak közösen érhetünk el eredményeket, ugyanis érdemi csökkenést a logisztikai-fuvarozási tevékenységek káros környezeti hatásaiban csak az ellátási lánc szereplőinek összefogásával lehet elérni. Hatalmas öröm számunkra, hogy részesei lehetünk ennek a példamutató együttműködésnek a Marssal és a Tescóval.”
A három nagyvállalat összefogása mérföldkövet jelent a Mars magyarországi logisztikájának fenntartható működésében, és kiváló példaként szolgál a jövőbeli hasonló együttműködések számára.
* A nettó zéró olyan állapotra utal, amikor jelentősen csökken az üvegházhatású gázok kibocsátása, a nem megszüntethető kibocsátást pedig a szén-dioxid eltávolításával ellensúlyozzák.
(x)
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További cikkeink
XII. Laurel Retail Konferencia – működés közben látható a jövő
Május 28-án a budapesti Larus Rendezvényközpontban ismét találkoznak a kiskereskedelem…
Tovább olvasom >Pedrivel és új termékkel lép szintet a BioTechUSA és az FC Barcelona partnersége
2024 szeptembere óta a BioTechUSA-cégcsoport az FC Barcelona globális táplálékkiegészítő partnere,…
Tovább olvasom >Mantova: Olasz ízorgia, fűszerekkel
A Fratelli Mantova BBQ termékcsalád új szintre emeli a grillezést. Egész évben, akár grillsütő…
Tovább olvasom >