Markit: veszített lendületéből az euróövezeti gazdasági növekedés
Az euróövezeti gazdasági növekedés lendületének csökkenésére utal a londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet júliusi kompozit beszerzésimenedzser-indexének (BMI) végleges értéke.
A már korábban közzétett végleges feldolgozóipari és a pénteken közzétett szolgáltatóipari BMI adatok összesítésével képzett végleges júliusi kompozit BMI az előzetessel megegyező 54,3 pont lett, kisebb a júniusi 54,9 pontnál.
Júliusban az euróövezeti szolgáltatóipari BMI végleges értéke az előzetes 54,4 pontnál alacsonyabb 54,2 pontra csökkent a júniusi 55,2 pontról.
A szolgáltatóipari BMI júniusi 55,2 pontos értéke négy havi csúcs volt, a július 54,2 pont pedig másfél éve a második legalacsonyabbnak számít.
A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági ágazat teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig zsugorodását jelzi.
Rob Dobson, az IHS Markit igazgatója a kimutatás megállapításait kommentálva rámutatott, hogy az euróövezet a jelek szerint a korábbinál valamivel gyengébb lendülettel indult neki a harmadik negyedévnek. Júliusban mind a termelés, mind a megrendelések növekedésének üteme lassult kissé az előző hónapokhoz képest. „Ha a főbb mutatók továbbra is a jelenlegi trend szerint alakulnak, a harmadik negyedévben az Eurostat által a második negyedévre kimutatott, a vártnál alacsonyabb 0,3 százalékkal közel megegyező GDP-növekedésre lehet számítani” – fogalmazott. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >Januárban hat havi csúcsra emelkedett az euróövezeti infláció
Januárban hat hónapja a legmagasabbra, 2,5 százalékra emelkedett az euróövezeti…
Tovább olvasom >Enyhe visszaesést mutat a januári Beszerzési Menedzser Index
A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) friss jelentése…
Tovább olvasom >További cikkeink
Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat…
Tovább olvasom >Az Adobeval társulva fejleszti digitális marketingjét az Estée Lauder
Az Adobe-val együttműködésben igyekszik az Estée Lauder Companies (ELC) generatív…
Tovább olvasom >Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >