Marketingszakemberek a jövőért – Megalakult a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozata

Szerző: Gyarmati Orsolya Dátum: 2021. 10. 27. 19:00

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) programjai elsősorban a gazdasági és szakmai értékteremtésre fókuszálnak, ezekkel párhuzamosan azonban társadalmi és környezeti értékteremtést támogató, ügyekre reflektáló kezdeményezéseket is életre hív a szakmai szervezet. Mindezek előszobája a most alapított új tagozat, amelynek célja, hogy platformot biztosítson azoknak a márkáknak, vállalatoknak, akik szem előtt tartják a környezeti fenntarthatóság elveit, az egyeztetést és a közös álláspontok kialakítását e területen a szakmán belül.

 

Október 20-án megalakult a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozata

A legtöbb vállalat életében egyre inkább teret nyer az ügy (vagy az elterjedt angol kifejezéssel élve „purpose”) által vezérelt működés, amelynek végső célja, hogy a gazdasági profittermelésen túl társadalmi és környezeti hasznot, értéket is létrehozzanak a vállalkozások. Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) hisz az értékteremtés erejében, és vallja, hogy az ügyvezérelt gondolkodás és működés elterjedésében a marketingnek, így a szövetségnek is kiemelt szerepe van – emeli ki Hinora Ferenc, a szervezet elnöke.

Erre reflektálva az MMSZ megalapította a Zöld Tagozatát, amely egyben előszobája a Purpose Marketing Közösség létrehozásának is. A tagozat alapítása része annak a fokozatosan építkező stratégiának, amely mentén a szövetség a közvetlen szakmai célokon folyamatosan túlmutatva gazdasági, környezeti, illetve társadalmi értéket teremtő ügyek mentén szerveződő olyan kezdeményezéseket hív életre, melyek összességében a vállalatok ügyvezérelt működését, végső soron pedig a társadalom érdekét szolgálják – teszi hozzá a szervezet vezetője.

 

A tagozat célja összefogni azokat a vállalkozásokat, amelyek tenni szeretnének egy fenntarthatóbb jövőért

Ezek szellemében hiánypótló és előremutató kezdeményezésnek nevezték a tagok a Magyar Marketing Szövetség Zöld Tagozatának megalakulását az október 20-án tartott alapító ülésen, Budapesten. A Hungexpo kongresszusi központjában megrendezett sajtónyilvános eseményen többek között elhangzott, hogy a Magyar Marketing Szövetség a marketing társadalmi elismertségének biztosítása, a gazdasági életben történő sikeres és hatékony alkalmazásának elősegítése és kialakult kapcsolatrendszere révén kíván hozzájárulni Magyarország fejlődéséhez, nemzetközi elismertségének növeléséhez. Az MMSZ egyben egy olyan platform, amely a kölcsönös előnyökkel járó összefogás lehetőségét teremti meg a szakma oktatói, felhasználói és üzleti alkalmazói között.

A Zöld Tagozat a fenti célok minél hatékonyabb megvalósítására jött létre, célja összefogni azokat a vállalkozásokat, amelyek tenni szeretnének egy fenntarthatóbb jövőért. „Az aktív tagok elkötelezték magukat amellett, hogy közösen formálják azoknak az aktivitásoknak a marketingkommunikációját, amelyek a zöldebb jövő megteremtésére irányulnak” – mondta el az eseményt követően Hermann Zsuzsanna, a tagozat elnöke.

 

Hermann Zsuzsanna, a tagozat elnöke

Az alakuló ülésen tagozati elnökké választott kommunikációs szakember hozzátette: „A zöld kommunikáció speciális terület, és az ehhez kapcsolódó marketing és kommunikáció nagyban meghatározza azt, ahogy erről gondolkodunk – fogalmazott Hermann Zsuzsanna. – A Magyar Marketing Szövetség Zöld tagozata a jövőért jött létre. Feladata, hogy minél többeket ösztönözzön arra, hogy ne csak gondoljon a jövőre, tegyen is érte. A tagság olyan cégek marketing szakembereiből áll, akik a termékfejlesztéseik, márkáik, kommunikációjuk és üzeneteik által kifejezhetik felelősségüket a jövő irányába.”

A megalakult tagozat küldetése továbbá, hogy rendszeres ülésein lehetőséget biztosítson tagjainak a szakmai, piaci információk gyors és hatékony elérésére, kapcsolattartásra, eszmecserére, pozitív gyakorlati példák megismerésére.

A Tagozat alapítói:

Auchan Magyarország Kft.

Bio-Fungi Kft.

BS Plastic Kft.

Duna-Dráva Cement Kft.

Expedit Nodum Kft.

FINO-FOOD Kft.

FoReGo Kft.

GL events

HUF-BAU Csoport Kft.

Kaméleon Reklám Kft.

KözértPlusz Zrt.

Marketing Art Kft.

METRO Kereskedelmi Kft.

Nestlé Hungária Kft.

Pauker Holding Kft.

Pek-Snack Kft.

PontVelem Nonprofit Kft.

Real Nature Kft.

Republic Group

Soós Tészta Kft.

SPAR Magyarország Kft.

Szöllősi Réka – egyéni tag

The Coca-Cola Company

Terragro Kereskedelmi Kft.

Trade magazin/Grabowski Kiadó Kft.

Triarco Kft.

 

A Tagozat tisztségviselői:

Elnök:

Hermann Zsuzsanna (Trade magazin)

Az alelnökök:

Balázs Ildikó (Auchan Magyarország)

Guth Zoltán (Duna Dráva Cement)

Dr. Némedy Erzsébet (Expedit Nodum)

Szalóky Judit (The Coca-Cola Company)

Szöllösi Réka (élelmiszeripari és kommunikációs szakértő, egyéni tag)

Tagozatvezető:

Szűcs Attila (Marketing Art)

Kapcsolódó cikkeink