Marketinggel a válság ellen
Nemcsak a nagyvállalatoknak, hanem a kis és közepes vállalkozásoknak is érdeke saját vásárlói adatbázis kiépítése és fejlesztése. A széles körben alkalmazott marketingeszközök pedig már rövidtávon is bővíthetik a vevőkört.
Az Origo Jeges Zsoltot, a Bin Kreatív és Kommunikációs Ügynökség vezetőjét kérdezte a válságban alkalmazandó marketing tevékenységről. Jeges Zsolt szerint erősödés figyelhető meg az online és a direkt marketing vonalon a közepes vállalkozások tekintetében. A napi finanszírozási gondokkal küszködő kisvállalkozások vannak a legnehezebb helyzetben, de nem megoldás a marketing kiadások leállítása. A saját weboldalak karbantartása és keresőkben megtalálhatósága alapvető elvárás, ezenkívül a kkv-knál is működőképesek lehetnek a célzott online kampányok. Ki kell használni az ingyenes gyűjtő-oldalakat is. Egy jól működőt CRM-rendszer segítségével – amely pontos és lehetőleg a fogyasztási szokásokra kiterjedő adatbázis felépítésével kezdődik – az összegyűjtött adatok alapján már hatékony kampányok vihetők végbe. A gerilla-marketing nem feltétlenül alkalmazható minden termékre, és nem igazán áll meg egyedül egyéb csatorna használata nélkül. Az olcsósága és ötletessége miatt mégis előszeretettel alkalmazzák. Tudatosan kell azonban használni ahhoz, hogy ténylegesen erősítsen egy adott kommunikáción.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >