Marketinggel a válság ellen
Nemcsak a nagyvállalatoknak, hanem a kis és közepes vállalkozásoknak is érdeke saját vásárlói adatbázis kiépítése és fejlesztése. A széles körben alkalmazott marketingeszközök pedig már rövidtávon is bővíthetik a vevőkört.
Az Origo Jeges Zsoltot, a Bin Kreatív és Kommunikációs Ügynökség vezetőjét kérdezte a válságban alkalmazandó marketing tevékenységről. Jeges Zsolt szerint erősödés figyelhető meg az online és a direkt marketing vonalon a közepes vállalkozások tekintetében. A napi finanszírozási gondokkal küszködő kisvállalkozások vannak a legnehezebb helyzetben, de nem megoldás a marketing kiadások leállítása. A saját weboldalak karbantartása és keresőkben megtalálhatósága alapvető elvárás, ezenkívül a kkv-knál is működőképesek lehetnek a célzott online kampányok. Ki kell használni az ingyenes gyűjtő-oldalakat is. Egy jól működőt CRM-rendszer segítségével – amely pontos és lehetőleg a fogyasztási szokásokra kiterjedő adatbázis felépítésével kezdődik – az összegyűjtött adatok alapján már hatékony kampányok vihetők végbe. A gerilla-marketing nem feltétlenül alkalmazható minden termékre, és nem igazán áll meg egyedül egyéb csatorna használata nélkül. Az olcsósága és ötletessége miatt mégis előszeretettel alkalmazzák. Tudatosan kell azonban használni ahhoz, hogy ténylegesen erősítsen egy adott kommunikáción.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >