Marketing olasz módra: Olívaolaj és bor a Riviéráról
Magyar, cseh, lengyel, dán es angol beszerzőket, valamint mindegyik országból egy-egy újságírót hivott meg Imperia tartomány kereskedelmi kamarája az új olívaolaj ünnepére, Imperia városába.
A régió 22 élelmiszertermelője mutatta be kínálatát a meghívott 13 üzletembernek.
Az évi 280 napsütéses nappal jellemezhető kellemes klímának köszönhetően első sorban magas minőségű olívaolajok és borok eladásával szeretnének megjelenni.
Magyarországról Gáti Anna, az olasz élelmiszerek importjával foglalkozó Delifood International Kft. munkatársa ismerkedett a Ligur-tenger menti élelmiszerekkel. Benyomásait a helyszínen így foglalta össze:
– A viszonylag kis mennyiségben, a tulajdonosok által ellenőrzött minőségben termelt olívaolajokra és borokra tapasztalataim szerint érzékelhető az igény a magyar fogyasztók egy részénél. Ugyanígy a pesto, olívakrém, sonka, szalámi és néhány különlegesség szintén bekerülhet egyes magyar üzletek vagy vendéglátóhelyek kínálatába. Most felvettük a kapcsolatot, és úgy gondolom, a továbbiakban döntő szerepet az árak játszanak. November közepe óta az olasz árucikkeket tesztelhetjük első saját delikatesz boltunkban is, amelyet a budaörsi Tescoban nyitottunk, Deilcatesco neven.
A külföldi meghívottak az Olasz Külkereskedelmi Intezet (ICE) szervezésében látogattak el a Riviera menti tartományba. Paola Guida, a négy tartományt magában foglaló Liguria kerületben illetékes, Genovában székelő ICE igazgatója is találkozott az öt országból érkezett vendégekkel:
– Az EU közép- és kelet-európai tagországaiban jelentős piaci potenciált látunk élelmiszereink számára. A pénzügyi válság ellenére érdemes ott befektetnünk a kapcsolatok fejlesztésébe. Az ICE 1,8 millio euróval támogatja Liguria kerület élelmiszertermelőinek promóciós tevékenységét. Magánemberként tavaly Budapesten töltöttem pár napot, es sokkal jobb tapasztalatokat szereztem, mint amire számítottam. Modern, fejlődő varost ismertem meg, aktív lakókkal, izgalmas újdonságokkal. Ígéretes perspektívákat látok.
Az új olívaolaj háromnapos ünnepe pénteken kezdődött, ragyogó napsütésben, sok zenével. A belváros utcáin a régió 161 kis es nagy cége árult különféle finomságokat. A környék lakóinak ezrei élvezik a jó időt és az új termésünnepet.
A kísérőprogramból említést érdemel egy szombati konferencia, amelyen a világ nagy termelő országainak képviselői áttekintették az olajbogyó és olívaolaj nemzetközi kereskedelmének fejlődési lehetőségeit – jelenti a Trade Magazin tudósítója, Bajai Ernő Imperiából.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Employer branding az AI és a GenZ-k korában – A folytatás
November 27-én kerül megrendezésre a II. Marketing Art Employer Branding…
Tovább olvasom >Megvannak az Employer Branding Award nyertesei
A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette…
Tovább olvasom >AI Night: Egy új korszak – Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem…
Tovább olvasom >