Marketing Forum: Monster marketing és csordaszellem – munkatársunk jelenti
A berlini Carlton Ritz hotel báltermében 6 nyelven szinkrontolmácsolva hallgathatták a 41 országból érkezett delegáltak a 13. Marketing Fórum előadásait. A nap moderátora Michael Sansolo volt. A 30 éves kereskedelmi és tanácsadói tapasztalattal rendelkező szakember számos publikáció szerzője, a világ mindne táján segített FMCG vállalatok megújításában, a változó piaci környezethez való alkalmazkodásban, így szakértő hozzászólásaival, kérdéseivel és összefoglalóival tevékenyen hozzájárult a konferencia sikeréhez.
Az egybegyűlteket a TCC elnöke, Michael Ioakimides köszöntötte, külön üdvözölve a megjelent 155 kereskedelmi lánc képviselőit. Berlin azért is különleges helyszín az ilyen találkozókra, mert egyrészt Németország az egyik leglojálisabb piac, másrészt ezt a várost évtizedekig a Falról ismerték és marketingben is egyik fő feladat a falak leomlasztása. Ehhez azonban jól meg kell ismerni a fogyasztók és vásárlók életvitelét, preferenciáit, tudni kell mire fogékonyak és mit utasítanak el.A TGG a vásárlási út egészét vizsgálja, így tud hatással lenni a vásárlási szokásokra. A kutatásokat részletesen egy ennek a témának dedikált terem mutatta be részletesen.
Önkéntes szószólók
Jackie Huba 15 éve foglakozik lojalitás témával, gyakorló szakemberként sokáig az IBM-nél dolgozott. Ő a szerzője a Monster Marketing című könyvnek, amelyben Lady Gaga hűségépítő erején mutatja be a moderátor, közösségi médiára alapozott sikeres stratégiát. A lényeg, ahogy a konferencia alcíme is mutatta az “út a szószólókig”. Ahogy az énekesnő rajongói, akiket little monstereknek (kis szörnyetegeknek) nevez, nagy hatással és meggyőzőerővel önkéntesen vonzzák be a tömegeket, ugyanúgy lehet a termék és szolgáltatás elkötelezettjeire számítani a modernkori szájmarketing, a közösségi média segítségével. Fel kell ismerni a vásárlók azon 1 százalékát,aki már törzsfogyasztó, törzsvásárló és az ő megtartásukra, elégedettségük növelésére, érdeklődésük és lelkesedésük fenntartására törekedve. Minél több élményt kapnak annál lelkesebben toboroznak szenvedélyük tárgya érdekében. Példának a Mini klub autós eseményeit és a Costco Man fotóit mutatta be az előadó.Kiskereskedelmi követendő példaként pedig az amerikai Wholefood éttermekkel, borbárral tarkított élménytereit említette.
Agyfacsarók
John Kearon, a Brainjucer ügynökség alapítója, titulusa Chief Juicer (főfacsaró) meghökkentő, a megszokottat tagadó, az újdonság és a játékosság erejében hívő kreatív szakember, akit 2005-ben az Ernst&Young az év új vállalkozója díjjal tüntette ki. A közönséget megmozgató gyakorlatain keresztül a keretek, keretszámok erejét mutatta be, majd azt bizonyította, hogy egyik legerősebb emberi ösztön a csordaszellem, ezért a másolás a legvalószínűbb emberi reakció. Harmadik témája az érzések, érzelmek világa volt. Számos kutatással bizonyította már ügyfeleinek, hogy az a kommunikáció hat, ami érzelmeket kelt, egy kampány legnagyobb kritikája a semleges fogadtatás. Lapunk kérdésére a mérés mikéntjéről is nyilatkozott. 7 érzelmet kifejező arcra klikkelve kell a válaszadóknak bejelölni, mit váltott ki belőlük a bemutatott film vagy print üzenet.
A konferencia szüneteiben a TCC tematikus kiállításait, a fejlesztési központ és a digitális kínálat elemeit nézhették meg a résztvevők 8 termen keresztül. Legnagyobb sikere a gyermekfilmekből ismert és szeretett karakterek megjelenítésével tervezett játékos megoldásoknak volt.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Budapest ad otthont szeptemberben az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak
Idén Budapest ad otthont az Európai Ökogazdálkodási Kongresszusnak (European Organic…
Tovább olvasom >Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >A fenntarthatóság és felelős gyártás volt idén az Alimentaria&Hostelco fókuszában
Idén március 18. és 21. között került sor az Alimentaria&Hostelco…
Tovább olvasom >