Marketing Forum: Monster marketing és csordaszellem – munkatársunk jelenti

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 03. 19. 12:34
Michael Sansolo

Michael Sansolo

A berlini Carlton Ritz hotel báltermében 6 nyelven szinkrontolmácsolva hallgathatták a 41 országból érkezett delegáltak a 13. Marketing Fórum előadásait. A nap moderátora Michael Sansolo volt. A 30 éves kereskedelmi és tanácsadói tapasztalattal rendelkező szakember számos publikáció szerzője, a világ mindne táján segített FMCG vállalatok megújításában, a változó piaci környezethez való alkalmazkodásban, így szakértő hozzászólásaival, kérdéseivel és összefoglalóival tevékenyen hozzájárult a konferencia sikeréhez.

Az egybegyűlteket a TCC elnöke, Michael Ioakimides köszöntötte, külön üdvözölve a megjelent 155 kereskedelmi lánc képviselőit. Berlin azért is különleges helyszín az ilyen találkozókra, mert egyrészt Németország az egyik leglojálisabb piac, másrészt ezt a várost évtizedekig a Falról ismerték és marketingben is egyik fő feladat a falak leomlasztása. Ehhez azonban jól meg kell ismerni a fogyasztók és vásárlók életvitelét, preferenciáit, tudni kell mire fogékonyak és mit utasítanak el.A TGG a vásárlási út egészét vizsgálja, így tud hatással lenni a vásárlási szokásokra. A kutatásokat részletesen egy ennek a témának dedikált terem mutatta be részletesen.

Önkéntes szószólók

Jackie Huba

Jackie Huba

Jackie Huba 15 éve foglakozik lojalitás témával, gyakorló szakemberként sokáig az IBM-nél dolgozott. Ő a szerzője a Monster Marketing című könyvnek, amelyben Lady Gaga hűségépítő erején mutatja be a moderátor, közösségi médiára alapozott sikeres stratégiát. A lényeg, ahogy a konferencia alcíme is mutatta az “út a szószólókig”. Ahogy az énekesnő rajongói, akiket little monstereknek (kis szörnyetegeknek) nevez, nagy hatással és meggyőzőerővel önkéntesen vonzzák be a tömegeket, ugyanúgy lehet a termék és szolgáltatás elkötelezettjeire számítani a modernkori szájmarketing, a közösségi média segítségével. Fel kell ismerni a vásárlók azon 1 százalékát,aki már törzsfogyasztó, törzsvásárló és az ő megtartásukra, elégedettségük növelésére, érdeklődésük és lelkesedésük fenntartására törekedve. Minél több élményt kapnak annál lelkesebben toboroznak szenvedélyük tárgya érdekében. Példának a Mini klub autós eseményeit és a Costco Man fotóit mutatta be az előadó.Kiskereskedelmi követendő példaként pedig az amerikai Wholefood éttermekkel, borbárral tarkított élménytereit említette.

Agyfacsarók

John Kearon

John Kearon

John Kearon, a Brainjucer ügynökség alapítója, titulusa Chief Juicer (főfacsaró) meghökkentő, a megszokottat tagadó, az újdonság és a játékosság erejében hívő kreatív szakember, akit 2005-ben az Ernst&Young az év új vállalkozója díjjal tüntette ki. A közönséget megmozgató gyakorlatain keresztül a keretek, keretszámok erejét mutatta be, majd azt bizonyította, hogy egyik legerősebb emberi ösztön a csordaszellem, ezért a másolás a legvalószínűbb emberi reakció. Harmadik témája az érzések, érzelmek világa volt. Számos kutatással bizonyította már ügyfeleinek, hogy az a kommunikáció hat, ami érzelmeket kelt, egy kampány legnagyobb kritikája a semleges fogadtatás. Lapunk kérdésére a mérés mikéntjéről is nyilatkozott. 7 érzelmet kifejező arcra klikkelve kell a válaszadóknak bejelölni, mit váltott ki belőlük a bemutatott film vagy print üzenet.

A konferencia szüneteiben a TCC tematikus kiállításait, a fejlesztési központ és a digitális kínálat elemeit nézhették meg a résztvevők 8 termen keresztül. Legnagyobb sikere a gyermekfilmekből ismert és szeretett karakterek megjelenítésével tervezett játékos megoldásoknak volt.

Kapcsolódó cikkeink