Marketing a sertésfogyasztás érdekében

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 04. 26. 11:11

Pontos nyilvántartás készül a hazai sertésállományról – nyilatkozta Horváth István miniszteri megbízott a Világgazdaságnak. Marketingkampány is indul, mely tisztázza, hogy nem egészségtelen a sertéshús fogyasztása.

A 2012. augusztusában elfogadott sertésstratégia jegyében középtávon meg kellene duplázni a sertésállományt. A gyakorlati megvalósítást egy négy állomásból álló konferenciasorozat szolgálja, ahol a VM és az ágazati szereplők megvitathatják a részleteket – nyilatkozta a vg.hu-nak Horváth István.

A megbízott szerint a sertéstartás több szintjét, így különösen az utóbbi években visszaszorult háztájit, de a modern, nagyüzemi sertéstartást is bátorítani kell.

A miniszteri megbízott szerint elsőként el kell érni, hogy pontos nyilvántartás álljon rendelkezésre a sertésállományról.

A sertésstratégia végrehajtására egyébként idén 2,6 milliárd forintot fordít a kormányzat a már meglévő programokon felül. A forrás jelentős része marketingcélokra megy, amelynek fő célja, hogy ismét növekedjen a sertéshús-fogyasztás idehaza, miután ma kevesebb sertéshúst fogyasztunk, mint húsz éve, és jóval kevesebbet, mint az osztrákok.

A marketingkampány keretében azon hamis állításokat is cáfolni szeretnék, miszerint a magas koleszterinszint és a rák egyik fő okozója a sertéshús fogyasztása. Miután a fogyasztás a harmadára zsugorodott, az egészségügyi problémák viszont nem javultak, ez az összefüggés nem áll fenn – nyilatkozta Horváth István.

(Braunmüller Lajos, Világgazdaság Online)

Kapcsolódó cikkeink