Márkás nyulak és tojások uralják az idei húsvétot is
Értékben alig estek vissza az eladások a tavalyi húsvétiédesség-szezonban, mennyiségben jelentősebben. A fogyasztók tehát körülbelül ugyanannyit szánnak figurákra minden évben, de egyre inkább odafigyelnek, hogy pénzükért legalább jó minőséget kapjanak. A csak valódi csokoládéból készülő márkatermékek így meglehetősen kedvező helyzetben vannak. Portfólióikon belül minimális a változás.
Meglepően jól tartja magát értékben a húsvéti szezonáruk piaca, ha a Nielsen piackutató adatait nézzük. Mintha a válság inkább a gyenge minőségű termékeket szelektálná ki, legalábbis az értékben kifejezettnél sokkal erősebb mennyiségi eladáscsökkenés erre utal.
– A vásárlók egyre inkább a valódi csokoládéból készült, megbízható minőségű termékeket választják. A márkázott csokoládéstermékek drágábbak, mint a név nélküli társaik, viszont a tudatos vásárlók a kinézetükben és a beltartalmukban egyaránt minőségi termékeket keresik – mondja Halászné Boldizsár Ilona, a Bonbonetti Choco Kft. termékmenedzsere. – A fogyasztói hangulat kicsit bizakodóbb, mint egy évvel korábban. A válság hatása azért most is érződik: a vásárlók kivárnak, és valószínűleg az utolsó pillanatokra tolják vásárlásaikat húsvétkor is.
Bár a piac jelentős változásához hozzájárult az is, hogy a saját márkás termékek mennyiségben 6,8 százalékkal tudták növelni piaci részesedésüket, a Nestlé még mindig piacvezető, mégpedig értékben 24 százalékos piaci részesedéssel, informál a Nielsen piackutató adataira hivatkozva Szabó Andrea, a Nestlé Hungária Kft. Junior Brand Managere, majd hozzáteszi:
– A BOCI márkánk a legkeresettebb a piacon; 8,2 százalékos mennyiségbeli piaci részesedéssel első számú a márkázott termékek között.
Van zsákodban minden jó – húsvétkor is
Bár a húsvéti csomagok eladása az egész piaccal együtt csökkent az elmúlt években, részarányuk az eladásokon belül nem, tehát ez a viszonylag új kategória megtalálta helyét, célcsoportját a piacon. A játék nélküli húsvéti csomagok részesedése az összeladásokból a tavalyi szezonban 7, a játékot is tartalmazó drágábbaké pedig 3 százalékos volt volumenben a Nielsen adatai alapján.
– A játék nélküli húsvéti zsákok kategóriájában idén 3 termékünk szerepel – mondja Szabó Andrea a Nestlé részéről. – Változatlan formában kerül idén is a piacra a 133 g-os BOCI húsvéti zsák, valamint a BALATON húsvéti zsák (170 g), amelynek tavalyi bevezetése nagyon jól sikerült, és 15 százalékkal tudta növelni értékbeli piaci részesedésünket a kategórián belül. Harmadik termékünkből, a SMARTIES húsvéti zsákunkból idén kivettük a játékot, és plusz 40 gramm csokoládét tettünk bele. Így a legnagyobb húsvéti zsákunkká vált a maga 205,5 grammjával.
A Bonbonetti a következő húsvéti szezonban is a népszerű Tibi és a Disney márkák alatt forgalmaz ajándékcsomagokat. A Tibi plüssbábos ajándékcsomagjai mindig nagyon népszerűek.
– Ebben a szezonban Katica és Méhecske bábbal lepjük meg a gyerekeket és szüleiket, akiknek megkönnyítjük a vásárlási döntésüket – újságolja Halászné Boldizsár Ilona. – Új Disney húsvéti bögrés csomagot is kínálunk a húsvéti szezonban. A tasakban a nemrég bevezetett Disney BonBall tejkrémes bonbonok mellett a tejcsokoládés Disney nyuszit és Disney húsvéti tojásokat kóstolhatják meg az apróságok.
Még több piros tojás a Tibitől
Az újdonságok nagy része természetesen az eladások 90 százalékát kitevő figurás csokik között jelenik meg. Itt egyébként továbbra is nagyon szoros a verseny a nyúl- és a tojásfigurák között, az eladások nagyjából egyenlő arányban oszlanak meg közöttük.
A Bonbonetti kizárólag kedvező ár-érték arányú valódi tejcsokoládéból készült termékekkel van jelen a húsvéti szezonáru piacán.
– Tibi és Disney márkacsaládjainkon kisebb változtatásokat végrehajtva vágunk bele az idei szezonba – tájékoztat a termékmenedzser. – A vevők igényeit figyelembe véve több piros tojással kerül forgalomba a magas minőségű, 18 g-os Tibi húsvéti tejcsokoládé-tojás. A Disney 18 g-os tejcsokoládé-tojásokat pedig idén már egyedileg is meg tudják vásárolni, ezek műanyag hengerben kerülnek a boltok polcaira.
Húsvétkor csak bolti aktivitásokkal támogatják termékeiket, az ilyenkor megszokott displaykartonokat és 1/1-es raklapokat használva igazodnak az üzletek igényeihez.
Húsvéti kacsa a Nestlétől
A Nestlé idén is úgy építi fel portfólióját, hogy a klas�szikus termékek kedvelői ugyanúgy kielégíthessék igényeiket, mint azok, akik inkább a különlegesebbeket keresik. Utóbbiaknak két újdonsággal is kedveskedik a cég. A BALATON Kacsa (70 gr) valódi tejcsokoládéból készült, kakaós gabonapehellyel dúsított vagány kacsafigura, amely a BALATON szelet ropogósságát idézi. A BOCI ajándékzsákban pedig idén egy kedves plüssbocifigura a játék. Akik kifejezetten gyerekeket vagy fiatalokat szeretnének meglepni valami vidám ajándékkal, újdonságként a SMARTIES csirkét (117,5 g) választhatják, amelynek érdekessége, hogy a tejcsokoládé-figura SMARTIES tojást rejt magában. A Nestlé vegyestojás-zsákba (90 gr) pedig különböző márkájú apró tojásokat pakoltak össze vegyesen – 2 db KIT KAT (15 gr), 2 db SMARTIES (17,5 gr) és 3 db NESQUIK tojás (10 gr) található benne.
– BOCI márkanév alatt két, tavaszi időszakra kínált zacskós mini tojást kínálunk: a ropogós tejcsokoládé-tojást mogyorókrémmel töltöttük meg, míg a ropogós étcsokoládé-tojást kakaókrémmel töltve lehet
megtalálni – zárja az újdonságok áttekintését Szabó Andrea.
A Nestlé a szupermarketekre és a kisebb alapterületű boltokra gondolva idén vegyes kartonokat is készít kisebb formátumú, közkedvelt termékeiből. A BOCI vegyes kartonban háromféle BOCI nyúl, összesen 48 figura található (30 db 70 gr-os tejcsokoládé-nyuszi, 12 db 70 gr-os étcsokoládé-nyuszi, 6 db 80 gr-os, mogyoródarabokkal dúsított tejcsokoládé-nyuszi). A KIT KAT és SMARTIES vegyes kartonban a SMARTIES 48 gr-os nyusziból 27, a KIT KAT 48 gr-os nyusziból 24 darab – összesen 51 figura.
– A hipermarketekben, az előző évhez hasonlóan, szezonális szigetek építésére is alkalmas, előre összeállított displayekkel fogunk dolgozni – teszi hozzá Szabó Andrea. n
Sz. L.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 7,2 százalékkal csökkent szeptemberben
2024 szeptemberében az ipari termelés volumene 7,2, munkanaphatástól megtisztítva 5,4…
Tovább olvasom >