Márkanagykövet
Ha valaki meghallgatja a makroökonómiai elemzőket a következő 5 éves időszakról, akkor miután kisírta magát, azon kezd el gondolkodni, miért nem zárja be az üzletét, hátha az több eredményt hozna, mint a nyitva tartás, azaz akár pozitív is lehetne?
A cikk a Trade magazin 2025/8-9. lapszámában olvasható.
A naponta gyökerestől megváltozó külső körülmények feldobják az egyébként unalmas mindennapjainkat: újabb és újabb szabályrendszerek a szabadpiaci verseny helyett, törvények négyéves ciklusokba rendezve, új elnökök, régi háborúk, a versenyképességet éppen felélő félreértelmezett európai fenntarthatóság és bürokrácia, a torta tetején a másodpercenként robbanó technológiai forradalommal, amely sajnos, nem Európában zajlik.
Április óta régi-új kedvenc iparágamban dolgozhatok, távol az FMCG-től, de közel a kereskedelemhez, a barkácspiacon. Érdekes, hogy romlatlan hittel szerettem volna egyszer egy magyar tulajdonú cégnél dolgozni, és ha így nézem, most teljesült egy régi kívánságom.
A barkácspiac elképesztően volatilis, ha jól megy a szekér, akkor nagyon jól megy, mindenki befektet, felújít, ha viszont egyébként sincsen fogyasztás a piacon, akkor bizony hamar lehet ellentétes előjelű számokkal találkozni.

Flórián László, a Praktiker Magyarország ügyvezető igazgatója
A hatalmas termékválaszték, a megoldások végtelen skálája, a folyamatos építőipari fejlesztések, trendek szinte korlátlan variációs lehetőséget kínálnak a vásárlók számára. Ennek következtében egy dolog nem változik ezen a piacon, a klasszikus, hagyományos kereskedelem itt még jelen van, tanácsadásra, személyes kontaktusra, megerősítésre van szüksége a vásárlónak, főleg azért, mert lehetséges, hogy az adott termékekkel életében csupán egyszer-kétszer találkozik.
A Márkanagykövet a sokszor sajnálatosan lenézett „eladó” kifejezést hivatott kiváltani, és alapvetően két küldetése van: létrehozni a legmagasabb szintű személyes értékesítést és megteremteni egy olyan állást, amely a mai fiataloknak, pályázóknak is vonzó lehet.
Szóval igazából nem találtunk fel semmit, csak nagyon magas szinten szeretnénk az alapokat csinálni, a minőséget, a szaktudást, a magas szintű vevőkiszolgálást fogjuk egy flexibis, a modern korra hangolt innovatív, technológiával ellátott munkahellyel kombinálni.
Mindezt megfűszerezve természetesen egy elhagyhatatlan dologgal, a jövőbe vetett vezetői hittel, mely szerint nem a piac, hanem a teljesítményünk határozza meg az eredményeinket.
Makroökonómiai szakértők most tehát kíméljenek.
Kapcsolódó cikkeink
GLS az innováció élvonalában
A GLS Hungary az elmúlt években látványos fejlesztésekkel formálta újra…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség – A Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Gyorsabban, zöldebben, okosabban – Ez ma az FMCG-szállítmányozás minimuma
Infláció, sofőrhiány, szigorodó szabályozás és zöld elvárások – ezek egyszerre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új versenyző a fogyókúrás gyógyszerek piacán: ígéretes eredmények az ecnoglutiddal
Az utóbbi években világszerte hatalmas népszerűségre tettek szert az olyan…
Tovább olvasom >Mentesen is teljesen
Június 17–18-án, rekord magyar részvétel mellett került sor Bécsben a…
Tovább olvasom >