Márkák, növekedés, innováció
Elképesztő mennyiségű termék és szolgáltatás kavarog körülöttünk a világban. Ezek közül választani nem is olyan egyszerű. A legtöbb esetben végül magunknak kell meghozni a döntést, de szerencsére akadnak támpontok, iránymutató intézmények. A Superbrands egy ezek közül. Ma tíz éve indult útjára a fogyasztói, majd nem sokkal később az üzleti márkák díjazása Magyarországon. Már a kezdetek kezdetén is ott voltak a nagy nemzetközi brandek mellett magyarok, régi motorosok és fiatal márkák is, és a tíz év alatt ezek száma szépen nőtt. Létrejött egy kiváló klub, amelynek tagjai egymást is erősíteni tudták a márkaépítésben. Ez a tíz év nagyon izgalmasra, sőt a makrogazdasági környezet szempontjából talán túl izgalmasra is sikerült. Ebben a helyzetben felértékelődtek a brandhez kapcsolódó nem materiális értékek, hiszen egyre nehezebb a piacra lépés, egyre nagyobb fejtörést okoz, hogyan különböztessük meg saját termékeinket, szolgáltatásainkat másokétól. A fogyasztók és a díjakat odaítélő szakmai zsűri pozitív véleménye ebben a kemény világban – azt gondolom – még többet ér.
De sok még itt a tennivaló. A kommunikáció világa is szikárabb, direktebb lett. A világos márkastratégia, az egyszerű nyelv kiszorította a homályos üzeneteket. Közben sokan még mindig ott tartanak: elég, ha termelnek, mert a jó termék úgyis megtalálja piacát. Én ebben nem hiszek. A hazai és a nemzetközi piacokon ma már csak a legelkötelezettebb, legkitartóbb és leginnovatívabb szereplők lehetnek sikeresek. Az innovációt már csak azért is kiemelném ezek közül, mert ez az elkövetkező évek magyar gazdasági növekedésének valószínűleg legfontosabb kihívása. A hosszú távú növekedés egyéb feltételei, az oktatás trendje vagy a beruházások alakulása beszűkítette a fejlődés horizontját, így az elkövetkező években elsősorban az innovativitás lehet a belső motorja az üzleti előrelépésnek. Erről azt is tudjuk, hogy nem állhat meg az egyetemek kapuinál: a steril kutatás-fejlesztés ma már kevés. Az innováció értékláncának el kell érnie a felhasználót, a piacot, különben semmit sem ér. Viszont az a vállalat, ami az „utolsó mérföldön”, tehát a fogyasztók elérésében és a márkaépítésben sikeres, az tarolhat. Ebben a munkában segít a ma tízéves Superbrands a díjazottaknak, s emögött a zsűri kiváló szakértői, a team és partnereink innovatív munkája.
Köszönet érte.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >