Marihuánával újítanak az amerikai sörgyárak
Az amerikai sörgyárak és italforgalmazó cégek egy új élvezeti cikkel, a marihuánával tervezik felfuttatni stagnáló forgalmukat – írja a portfolio.hu. A kannabisz élvezeti vagy gyógyászati cikként már harminc amerikai államban legálisan forgalmazható és idén októberben a kanadai piac is megnyílik előtte.
Szélesítik üzleti tevékenységüket a sörgyárak és italforgalmazó cégek, az egyebek mellett a Corona és a Modelo sörmárkákat, valamint a Svedka Vodka, illetve High West Whiskey szeszesitalokat is forgalmazó amerikai Constellation Brands már 2017 októberében részesedést vásárolt a kanadai Canopy Growth kannabisz-termelő cégben. Az idén augusztusban pedig további 4 milliárd dollárt (3,5 milliárd euró) fektetettek a vállalatba, 38 százalékra növelve ezzel a társaságban fennálló részesedésüket.
A Constellation gigaberuházása mellett a világ ötödik legnagyobb söripari vállalata, a Molson Coors is szemet vetett a kanadai kannabiszüzletre, és ottani leányvállalatával, a Molson Coors Canada segítségével közös vállalatot alapított a Hydropothecary kanadai marihuána termelővel.
Médiaértesülések szerint hasonló lépésre készül a Diageo, az egyebek között a Johnnie Walker whisky és a Smirnoff vodka márkák amerikai forgalmazója is. Az amerikai italforgalmazó cégek alkoholmentes, de kannabisz-tartalmú italok terjesztését tervezik Kanadában, ahol marihuánát a jövő hónap közepétől lehet legálisan élvezeti cikként fogyasztani, kannabisztartalmú italokat pedig 2019-től lehet forgalmazni.
Az amerikai söripari vállalatok kénytelenek alternatív üzleti lehetőségek után nézni, hiszen a fiatal generáció tapasztalataik szerint nem igazán rajong a sörökért, hanem sokkal inkább bort, vagy szeszesitalokat fogyaszt. A sörüzlet igazából csak a kézműves söröket forgalmazó mikrosörfőzdéknek megy jól Észak-Amerikában, ezért aztán ezek is magukra vonták a nagy söripari konszernek felvásárlási érdeklődését.
Az Euromonitor piackutató cég évi 7,5 milliárd dollárra becsüli a kanadai marihuána piac forgalmát. Az Egyesült Államokban pedig az idén 11 milliárd dollár körül lehet a forgalom. Az Arcview piackutató cég kalkulációi szerint 2021-re a forgalom 24 milliárd dollárra emelkedik, az ágazat pedig 400 ezer alkalmazott foglalkoztatásával négymilliárd dollár adóbevételt termel majd. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államok kormánya betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Az Egyesült Államok kormánya betilt több, széles körben használt szintetikus…
Tovább olvasom >Amerikai rizs Japánban: szemléletváltás a rizshiány nyomán
Japánban egyre több étterem és üzletlánc fordul amerikai és más…
Tovább olvasom >Egyre népszerűbb a sör alkoholmentes változata Németországban
Egészségügyi okokból, az íze miatt, vagy szimplán a választás szabadsága…
Tovább olvasom >További cikkeink
Annyi a Temunak és Sheinnek Európában is?
Az amerikai kereskedelmi szigorítások hatására újabb kihívás előtt áll az…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >Legalább 16 százalékos drágulást érez a fiatalok fele
Átlagosan 19 százalékos inflációt érzékeltek a fiatalok idén februárban, de…
Tovább olvasom >