Marihuánával újítanak az amerikai sörgyárak
Az amerikai sörgyárak és italforgalmazó cégek egy új élvezeti cikkel, a marihuánával tervezik felfuttatni stagnáló forgalmukat – írja a portfolio.hu. A kannabisz élvezeti vagy gyógyászati cikként már harminc amerikai államban legálisan forgalmazható és idén októberben a kanadai piac is megnyílik előtte.
Szélesítik üzleti tevékenységüket a sörgyárak és italforgalmazó cégek, az egyebek mellett a Corona és a Modelo sörmárkákat, valamint a Svedka Vodka, illetve High West Whiskey szeszesitalokat is forgalmazó amerikai Constellation Brands már 2017 októberében részesedést vásárolt a kanadai Canopy Growth kannabisz-termelő cégben. Az idén augusztusban pedig további 4 milliárd dollárt (3,5 milliárd euró) fektetettek a vállalatba, 38 százalékra növelve ezzel a társaságban fennálló részesedésüket.
A Constellation gigaberuházása mellett a világ ötödik legnagyobb söripari vállalata, a Molson Coors is szemet vetett a kanadai kannabiszüzletre, és ottani leányvállalatával, a Molson Coors Canada segítségével közös vállalatot alapított a Hydropothecary kanadai marihuána termelővel.
Médiaértesülések szerint hasonló lépésre készül a Diageo, az egyebek között a Johnnie Walker whisky és a Smirnoff vodka márkák amerikai forgalmazója is. Az amerikai italforgalmazó cégek alkoholmentes, de kannabisz-tartalmú italok terjesztését tervezik Kanadában, ahol marihuánát a jövő hónap közepétől lehet legálisan élvezeti cikként fogyasztani, kannabisztartalmú italokat pedig 2019-től lehet forgalmazni.
Az amerikai söripari vállalatok kénytelenek alternatív üzleti lehetőségek után nézni, hiszen a fiatal generáció tapasztalataik szerint nem igazán rajong a sörökért, hanem sokkal inkább bort, vagy szeszesitalokat fogyaszt. A sörüzlet igazából csak a kézműves söröket forgalmazó mikrosörfőzdéknek megy jól Észak-Amerikában, ezért aztán ezek is magukra vonták a nagy söripari konszernek felvásárlási érdeklődését.
Az Euromonitor piackutató cég évi 7,5 milliárd dollárra becsüli a kanadai marihuána piac forgalmát. Az Egyesült Államokban pedig az idén 11 milliárd dollár körül lehet a forgalom. Az Arcview piackutató cég kalkulációi szerint 2021-re a forgalom 24 milliárd dollárra emelkedik, az ágazat pedig 400 ezer alkalmazott foglalkoztatásával négymilliárd dollár adóbevételt termel majd. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Trump vámjai miatt amerikai márkák bojkottja indult Indiában
Indiában erősödik az amerikai márkák elleni bojkottmozgalom Donald Trump amerikai…
Tovább olvasom >Stabilizálódó prémiumszegmens, erősödő alkoholmentes kínálat – így alakult az uniós és hazai sörpiac 2024-ben
Az Európai Unió tagállamai 2024-ben összesen 34,7 milliárd liter sört…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemelést a következő 12 hónapban
A kis- és középvállalkozások (kkv) 65 százaléka a következő 12…
Tovább olvasom >Maradt a 2 százalékos infláció az euróövezetben júliusban
Június után júliusban is 2 százalék volt az éves infláció…
Tovább olvasom >„Vérzik az ütőér”: költségbefagyasztást sürget a Hungrail a vasúti árufuvarozás megmentéséért
Amíg a pályavasút nem hozza a szükséges menetrendszerűséget, addig nem…
Tovább olvasom >