MARESZ rendezvénypiaci felmérés 2022
2022 áprilisában a Magyarországi Rendezvényszervezők és -szolgáltatók Szövetsége, mint a rendezvényszervezőket és -szolgáltatókat tömörítő legnagyobb szakmai szervezet ismételten kutatást végzett, hogy felmérje a rendezvényiparág jelenlegi helyzetét és perspektíváit.

Évente készítenek felmérést
A tavalyi felmérés óta a koronavírus járvány fokozatosan enyhült és idén tavaszra a pandémiával kapcsolatos rendezvényipari korlátozásokat is feloldották, ugyanakkor a jelenlegi külpolitikai helyzet okozta bizonytalanság már érezhető a rendezvényiparban is. A kérdőív a 2021-es eredményekre, árbevételi adatokra fókuszál, bázisévként a 2019-es békeévhez viszonyítva, ezentúl a 2022-es kilátásokat vizsgálja, rendezvényszám és online/offline rendezvénylebonyolítás szempontjaiból valamint kitér a munkaerő, nyersanyag, eszköz és HR költségek valamint az árazás kérdésére is. A felmérést közel 150 cég töltötte ki a rendezvényszervezői szakma különböző szegmenseiből, kezdve a rendezvényhelyszínektől (32,7%), ügynökségeken (18,7%), konferenciaszervezőkön (15%) át a szolgáltatói szektor köztük cateringesek (18,7%), technikai szolgáltatók (11,2%), kiállításkivitelezők (15%) és egyéb kiegészítő területek képviselőiig. A kutatásban résztvevő cégek főként a hazai piacon értékesítik szolgáltatásaikat (66,4%), de a kitöltők egyharmada vegyes nemzetközi ügyfélkörrel is rendelkezik.
Kapcsolódó cikkeink
Nemzetközi árajánlati rendszer – átláthatóbb rendezvényszervezési piac
Nemzetközi árajánlati rendszer bevezetését javasolja a MaReSz a rendezvénypiac számára.…
Tovább olvasom >Újra lendületben a rendezvénypiac – 78,4 milliárdos árbevételt ért el a vállalati eseménymarketing szegmens 2024-ben
A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) és társszövetségei március 27-én közös konferencián…
Tovább olvasom >Tisztújító MaReSz-rendezvény
A szervezet idén 5. alkalommal megtartott, egész napos EventTouch rendezvényszakmai eseményének…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >