Márciusban szerényen lassult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése
Az előzetes értéknél jobban gyorsult az euróövezeti gazdaság teljesítményének növekedési üteme márciusban, de szerényen elmaradt a februári szinttől.

Magasabb lett a vártnál az euróövezeti BMI
A londoni IHS Markit gazdaságkutató intézet euróövezeti kompozit beszerzésimenedzser-indexe (BMI) márciusra 54,9 pont lett, két hónapja legalacsonyabb. A mutató magasabb lett az előzetesen várt 54,5 pontnál, de gyengébb a végleges februári – öthavi csúcsnak számító – 55,5 pontnál.
A BMI 50 pont feletti értéke a vizsgált gazdasági ágazat teljesítményének növekedését, 50 pont alatti értéke pedig a csökkenését jelzi.
A kompozit BMI márciusi romlását a szolgáltatóipar fékezte. Az ágazat BMI-je 55,6 pontra nőtt a februári 55,5 pontról és felülmúlta a várt 54,8 pontot. Márciusban az euróövezeti feldolgozóipari beszerzésimenedzser-index (BMI) értéke 14 havi mélypontra, 56,5 pontra süllyedt. Az előzetes adat 57 pontról szólt a februári 58,2 pont után.
Márciusban az ír kompozit BMI nőtt a legmagasabbra, 61 pontra, ami öthavi csúcsnak számít. Nyolchavi csúcsra emelkedett a francia kompozit BMI 56,3 ponttal.
Az euróövezet márciusi feldolgozóipari BMI-listájának harmadik helyén Németország állt 55,1 ponttal, ami kéthavi mélypont. Ugyancsak kéthavi mélypontra süllyedt a mutató Spanyolországban 53,1 ponttal és Olaszországban 52,1 ponttal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az euróövezeti kiskereskedelmi forgalom havi szinten csökkent, éves összevetésben nőtt májusban
Havi összehasonlításban csökkent, éves szinten nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >