Márciusban nőtt az euróövezet és az EU kiskereskedelmi forgalma
A vártnál nagyobb mértékben nőtt a kiskereskedelmi forgalom márciusban az euróövezetben az Európai Unió statisztikai hivatala, az Eurostat csütörtöki jelentése alapján. Éves viszonylatban több mint harmadával nőtt az otthoni munkavégzéshez szükséges és a kapcsolattartási korlátozások miatt nagy keresletnek örvendő postai és internetes értékesítések forgalma.
Az euróövezetben 2,7 százalékkal, az Európai Unióban 2,6 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom márciusban az előző havihoz képest. Az egy évvel korábbit 12,0 százalékkal haladta meg a forgalom az euróövezetben és 11,6 százalékkal az Európai Unióban.
Elemzők az euróövezetre a ténylegesnél kisebb, 1,5 százalékos havi és 9,6 százalékos éves növekedést vártak márciusban.
Az előző hónapban, februárban az euróövezetben 4,2 százalékos, az EU-ban 3,8 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom havi növekedése. Az egy évvel korábbihoz képest az euróövezetben 1,5 százalékos volt a kiskereskedelmi forgalom elmaradása februárban, az EU-ban pedig 1,0 százalékkal volt alacsonyabb.
Márciusban az euróövezetben 4,6 százalékkal nőtt az előző havihoz képest a nem élelmiszeripari cikkek forgalma az üzemanyag leszámításával, az EU-ban pedig 4,2 százalékkal. Februárban 8,3 és 7,5 százalékkal nőtt a cikkcsoport forgalma a két régióban.
Az üzemanyagok ára az euróövezetben 2,9 százalékkal, az EU-ban 2,3 százalékkal csökkent márciusban az előző havihoz képest. Februárban emelkedett a cikkcsoport ára, 4,6 és 3,1 százalékkal havi bázison.
Az élemiszeripari és élvezeti cikkek forgalma az euróövezetben 1,0 százalékkal nőtt az előző havihoz képest márciusban a februári 0,5 százalékos csökkenés után. Az EU-ban 0,8 százalékos volt a havi növekedés 0,4 százalékos csökkenés után.
Éves összevetésben a nem élelmiszeripari cikkek forgalma üzemanyagok nélkül 25,0 százalékkal emelkedett az euróövezetben márciusban, az EU-ban pedig 23,6 százalékkal. Az előző hónapban az euróövezetben 3,6 százalékkal csökkent éves bázison a cikkcsoport forgalma, az EU-ban pedig 2,5 százalékkal volt alacsonyabb.
A legnagyobb mértékű éves forgalomnövekedés az otthoni munkavégzéshez szükséges és általában a kapcsolattartási korlátozások miatt nagy keresletnek örvendő postai és internetes értékesítési forgalomban következett be. Az euróövezetben a forgalom 37,2 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az Európai Unióban pedig 37,4 százalékkal. Februárban 41,2 és 41,9 százalékkal állt az egy évvel korábbi felett a szolgáltatási kategória forgalma.
Az üzemanyagok forgalma márciusban 17,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit, az EU-ban pedig 14,1 százalékkal. Februárban még 12,0 százalékkal álltak az előző évi alatt az üzemanyagok forgalma az euróövezetben és 11,1 százalékkal az EU-ban.
Az előző havihoz képest Dániában nőtt a legnagyobb mértékben a kiskereskedelmi forgalom márciusban, 22,5 százalékkal. Hollandiában 8,4 százalékos volt a havi növekedés, Németországban és Litvániában pedig 7,7 százalékos. A legnagyobb csökkenést Horvátországban regisztrálták márciusban, 4,0 százalékosat, míg Lengyelországban 2,2 százalékkal, Ausztriában 1,9 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző havihoz képest.
Éves bázison Szlovéniában nőtt a kiskereskedelmi forgalom a legnagyobb mértékben, 24,0 százalékkal márciusban. A dániai éves növekedés 22,6 százalékos volt, a franciaországi pedig 21,3 százalékos. Magyarországon 2,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom márciusban az egy évvel korábbihoz képest, Portugáliban 1,1 százalékkal, Máltán pedig 0,1 százalékkal. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
EU: a nemzetközi jog alkalmazása kötelezettség a kibertérben is
Az Európai Unió Tanácsa nyilatkozatot hagyott jóvá a nemzetközi jog…
Tovább olvasom >Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >Agrárminisztérium: a gazdák nem akadályai, hanem partnerei a zöld átállásnak
Az európai gazdákra nem akadályként, hanem nélkülözhetetlen partnerként kell tekinteni…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >