Márciusban a vártnál kevésbé nőtt az amerikai kiskereskedelmi forgalom
Márciusban az elemzők által vártnál kevésbé, 0,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban az előző hónaphoz képest – közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium.

Várakozások alatt nőtt márciusban az amerikai kiskereskedelmi forgalom
Az elemzők átlagosan 0,6 százalékos márciusi kiskereskedelmi forgalomnövekedést vártak a februári 0,8 százalékos bővülés után.
Az Egyesült Államokban az autóeladások nélküli kiskereskedelmi forgalom 1,1 százalékkal emelkedett márciusban a februári szerényebb, 0,6 százalékos növekedést követően. Az autó- és üzemanyageladások nélkül számítva a kiskereskedelmi forgalom 0,2 százalékkal nőtt márciusban februárral összevetve, amikor 0,1 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
A ruházati cikkek értékesítése 2,6 százalékkal, a sport- és hobbicikkek, illetve könyvek értékesítése 3,3 százalékkal nőtt. Az autókereskedők eladásai ugyanakkor 1,9 százalékkal csökkentek februárhoz képest.
Éves alapon a kiskereskedelmi forgalom 6,9 százalékkal nőtt márciusban, ami lassulás a februári 18,2 százalékos bővüléshez képest.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >Steril legyekkel védekezik Amerika a húsfaló parazita ellen – újra leállt a mexikói állatexport
Újra felfüggesztette a mexikói élőállat-importot az Egyesült Államok, miután ismét…
Tovább olvasom >Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >