Márciusban a vártnál kevésbé nőtt az amerikai kiskereskedelmi forgalom
Márciusban az elemzők által vártnál kevésbé, 0,5 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban az előző hónaphoz képest – közölte az amerikai kereskedelmi minisztérium.

Várakozások alatt nőtt márciusban az amerikai kiskereskedelmi forgalom
Az elemzők átlagosan 0,6 százalékos márciusi kiskereskedelmi forgalomnövekedést vártak a februári 0,8 százalékos bővülés után.
Az Egyesült Államokban az autóeladások nélküli kiskereskedelmi forgalom 1,1 százalékkal emelkedett márciusban a februári szerényebb, 0,6 százalékos növekedést követően. Az autó- és üzemanyageladások nélkül számítva a kiskereskedelmi forgalom 0,2 százalékkal nőtt márciusban februárral összevetve, amikor 0,1 százalékos csökkenést jegyeztek fel.
A ruházati cikkek értékesítése 2,6 százalékkal, a sport- és hobbicikkek, illetve könyvek értékesítése 3,3 százalékkal nőtt. Az autókereskedők eladásai ugyanakkor 1,9 százalékkal csökkentek februárhoz képest.
Éves alapon a kiskereskedelmi forgalom 6,9 százalékkal nőtt márciusban, ami lassulás a februári 18,2 százalékos bővüléshez képest.
Az Egyesült Államokban a lakossági fogyasztás generálja a gazdasági teljesítmény több mint kétharmadát, ezért a kiskereskedelmi forgalom alakulása fontos jelzőszám a növekedés megítéléséhez. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Komoly tárgyalások zajlanak a vámháború lezárásáról
Csak őszinte szándékkal lehet tárgyalni – így reagált a kínai…
Tovább olvasom >Új piacokat keres az EU az élelmiszeripar számára
Az amerikai piac kiesése komoly kihívást jelent az Európai Unió…
Tovább olvasom >Az Egyesült Államok kormánya betilt több szintetikus élelmiszerszínezéket
Az Egyesült Államok kormánya betilt több, széles körben használt szintetikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >