Márciusban a kiskereskedelem megélénkülését várja az OKSZ
Márciusban megindul a fogyasztás növekedése: a januári 800 milliárd forintot meghaladó kiskereskedelmi forgalmat a márciusi legalább 100 milliárd forinttal meg fogja haladni – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az M1 aktuális csatornán.
A fogyasztás növekedését márciustól a kertészkedés, építkezések fellendülése is segíti, az számos területen, és nem csak a boltos kiskereskedelemben, hanem különféle szolgáltatásokban, így a szállodák forgalmában is tükröződik – tette hozzá, jelezve: a január-februári forgalom értékben rendszerint az év legalacsonyabb hónapja.
A szolgáltatásokra fordított kiadások értéke 2018-ban megközelítette a 20 ezer milliárd forintot, a fogyasztások egészének növekedési üteme – amiben a kiskereskedelem is benne van – meghaladta az 5 százalékot. A statisztika szerint a szolgáltatások adták a GDP-növekedés motorját tavaly, aminek több mint 50 százalékát adja a boltos kiskereskedelem – ismertette.
Kitért arra is, hogy KSH 2019-től az online kasszák adatait elemzi, így „fillérre pontos minden”.
A kiskereskedelemben a cégek számát tekintve több mint 90 százalék a hazai kkv-k aránya. A versenyképesség növekedéséhez a kereskedelemben a kistelepülések kisvállalkozásainál, a kisboltoknál a béreket terhelő adók csökkentését és fejlesztési támogatást tart szükségesnek a főtitkár. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Klímapolitikai Intézet: az élelmiszerek további drágulását okozhatja a klímaváltozás
A klímaváltozás jelentős hatást gyakorol a világ mezőgazdaságára, a környezeti…
Tovább olvasom >Idén korábban kezdődött a dinnyeszezon
Idén a szokásosnál két héttel korábban élvezhetjük már a kiváló…
Tovább olvasom >Az OKSZ optimista a kötelező akciózás kivezetése kapcsán
Július elseje óta Magyarországon megszűnt a kötelező bolti akciózás, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >