Márciusban 2 százalékon maradt az infláció Csehországban
Márciusban a februári 2 százalékon maradt az éves infláció Csehországban – közölte a Cseh Statisztikai Hivatal szerdán Prágában.
Havi összevetésben az árak 0,1 százalékkal emelkedtek, elsősorban a sztrádamatricák és az üzemanyagok drágulása miatt. A sztrádamatricák ára március elején 53 százalékkal nőtt, az éves matrica például a korábbi 1500 korona helyett már 2300 koronába kerül.
Az iparcikkek 0,1 százalékkal, a szolgáltatások 5,4 százalékkal drágultak, míg az élelmiszerárak és az üdítőitalok ára csökkent. Ezeknél az árcsökkenés mintegy 6 százalék – mutatott rá Pavla Sedivá, a statisztikai hivatal szakigazgatója.
A húsárak 16,4 százalékkal, a tej ára pedig 26,6 százalékkal csökkent tavaly márciushoz viszonyítva. A tojás ára 28 százalékkal alacsonyabb, mint egy éve.
Az éves áremelkedést márciusban is kiemelten a háztartási kiadások alakulása befolyásolta. A lakbérek 7 százalékkal, az áram 13 százalékkal, a melegvíz 3 százalékkal lett drágább. A gáz ára viszont 4,2 százalékkal alacsonyabb.
Emelkedtek a vendéglői étkezési árak, mégpedig 8,2 százalékkal, a szállásdíjak 9 százalékkal magasabbak az egy évvel korábbinál.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >Rekordszámú magyar készül nyaralni – külföldön is egyre többen pihennek
A pandémia utáni fellendülés nem ért véget: a CIB Bank…
Tovább olvasom >Májusban lassult az éves infláció az euróövezetben és az EU-ban
Az euróövezetben és az Európai Unióban is lassult az éves…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Tojásválság küszöbén állunk?
Az amerikai és európai piacokon egyaránt áremelkedést tapasztalnak – a…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >