Márciusban 0,2%-kal csökkentek a fogyasztói árak
Márciusban a fogyasztói árak a KSH adatai szerint átlagosan 0,2%-kal alacsonyabbak voltak, mint egy évvel korábban. Ezen időszak alatt jelentős mértékben csökkent az üzemanyagok ára. A legnagyobb mértékben a fogyasztási főcsoportok között a szeszes italok, dohányáruk és a tartós fogyasztási cikkek drágultak.
Egy év alatt 2015 márciusához viszonyítva az élelmiszerek ára 0,7%-kal emelkedett, ezen belül a cukoré 18,9, az idényáras élelmiszereké (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) 18,4, az étolajé 9,1%-kal. A sertéshús ára 19,3, a tejé 10,5, a sajté 7,4%-kal csökkent. A szeszes italok, dohányáruk átlagosan 2,4, a tartós fogyasztási cikkek 1,7, a szolgáltatások 1,4, a ruházkodási cikkek 0,4%-kal drágultak. A háztartási energia ára a főcsoport átlagában nem változott. Az egyéb cikkekért (gyógyszerek, járműüzemanyagok, illetve lakással, háztartással és testápolással kapcsolatos, valamint kulturális cikkek) 5,7, ezen belül a járműüzemanyagokért 14,8%-kal kevesebbet kellett fizetni.
Egy hónap alatt, 2016. februárhoz viszonyítva, a fogyasztói árak átlagosan 0,1%-kal emelkedtek. Az élelmiszerek ára 0,2%-kal mérséklődött, ezen belül a csokoládé, kakaó 2,8, a tej 2,0, sertéshús 1,8, a sajt 1,4%-kal került kevesebbe. Nőtt többek között a cukor (1,8%) és az idényáras élelmiszerek (1,7%) ára. A szezonváltás miatt a ruházkodási cikkek drágultak a legnagyobb mértékben (1,1%). Az egyéb cikkek átlagosan 0,5, ezen belül a járműüzemanyagok 1,2%-kal drágultak. A tartós fogyasztási cikkek ára és a szolgáltatásoké egyaránt 0,2%-kal nőtt. A háztartási energia és a szeszes italok, dohányáruk ára nem változott.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 5,2 százalékkal csökkent májusban
Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >