Már vásárláskor figyelmeztetnek a zöld áruházláncok
Az ÖKO-Pannon 5 vezető áruházlánccal, a Corával, a Kaiser’s-szel, a Metro-val, a Profival és a Sparral együttműködve szemléletformáló kampányt indít, hogy már a vásárláskor felhívja a figyelmet a nem visszaváltható üvegek szelektív gyűjtésének fontosságár
A téli, ünnepi időszakban a szokásosnál is több üvegcsomagolású terméket vásárolnak a fogyasztók. Nem csak sörök és borok, de üveges lekvárok, mézek, szörpök, szószok és mártások is kerülnek a kosarakba, melyek csomagolása nem mindig visszaváltható. Az így keletkezett üveghulladék szelektív gyűjtésével lényegesen csökkenthetjük a környezet terhelését, ráadásul a csomagolási hulladékok közül az üveget lehet a legkisebb veszteséggel, leghatékonyabban újrahasznosítani. Ezért is fontos, hogy már a vásárlásnál felhívjuk a figyelmet a hulladékra, és a vásárlás, illetve a hulladékkezelés is tudatosabbá váljon.
A lakossági szelektív hulladékgyűjtésen belül is kiemelt fontossággal bír az üveghulladékok visszagyűjtése. Idén éves szinten kb. 79 ezer tonna csomagolási eredetű üveghulladék keletkezik, melyből 32 százalékot kell hazánknak visszagyűjtenie és újrahasznosítania. Az Európai Uniós szabályozás értelmében 2012-re 60 százalékos hasznosítási arányt kell elérnünk, mely csak lakosság aktív közreműködésével lehetséges.
A kampányhoz csatlakozó Cora, Kaiser’s, Metro, Profi és Spar áruházak egyfelől a környezet megóvása iránti elkötelezettségüket fejezik ki, ugyanakkor segítik vásárlóik környezettudatos magatartásának kialakítását is. Az ÖKO-Pannon az üvegcsomagolású termékek polcainál kihelyezett plakátokkal, padlómatricákkal a nem visszaváltható üvegek szelektív gyűjtésére ösztönzi a vásárlókat, amihez a kereskedelmi láncok többsége az áruházak területén is lehetőséget biztosít.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >