Már több mint másfél évtizede díjazza a CSR Hungary a felelős vállalkozásokat, szervezeteket
A vállalati felelősség és fenntarthatóság olyan témakörök, amelyek napjainkban még inkább a figyelem középpontjába kerülnek, egyre felkészültebb szakmai háttérrel. Idén október végén, a Gundel Palotában megrendezett CSR Hungary Summit 2023 konferencianap estéjén immár 16. alkalommal került sor a Magyar Üzleti Felelősség Díj, a CSR Hungary Díj ünnepélyes díjátadójára.
A cikk a Trade magazin 2023/12-01. lapszámában olvasható.
Számos európai kezdeményezést megelőzve, a Magyar Üzleti Felelősség Díj, azaz a CSR Hungary Díj már 2007 óta a hazai vállalati fenntarthatóság és felelősség elismert díja. Ez egy olyan önálló hazai kezdeményezés eredménye, amely azóta évente értékeli Magyarország legkiemelkedőbb felelős és fenntartható kezdeményezéseit, projektjeit és menedzsmentrendszereit az üzleti szektorban. Összehangolva a helyi értékeket a nemzetközi szakmai igényekkel. Az évek során a pályázati struktúra önkéntes védjegyhasználati rendszerrel is kiegészült, így támogatva a hazánkban működő hiteles vállalati felelősségmenedzsment-rendszereket. A CSR Hungary Summit 2023 konferencia napján, annak estéjén ünnepélyes keretek között kerültek kihirdetésre a 2023-as év díjazottjai.
– Légy az üzleti élet kiválósága! Ezzel a címmel 2023-ban is lehetett pályázni a Magyar Üzleti Felelősség Díjára, a CSR Hungary Díjára. A program hatékony, elismert platformmá vált a legjobb gyakorlatok megosztására, a benchmarkingra és az egymástól való tanulásra. Nincsenek könnyű helyzetben ma a cégek, vállalkozások! A mikro- és makrogazdasági turbulenciák, a válságok hatásai, az egyre növekvő társadalmi igények, valamint az újabbnál újabb külső szabályozások a végletekig feszegetik az üzleti élet kereteit. A fenntartható befektetések iránti igény kommunikálása létfontosságú egy egyre átláthatóbb, rugalmasabb és jövedelmezőbb jövőbeli vállalkozás felépítéséhez. A fogyasztó pedig egyre inkább kíváncsi az általa megvásárolandó termék, szolgáltatás, tehát a teljes ellátási lánc egész történetére – emelte ki Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezetője.
Hozzátette, hogy a Magyar Üzleti Felelősség Díj, azaz a CSR Hungary Díj már 16 éve elismeri azokat a vállalatokat és szervezeteket, amelyek jelentős hatást gyakorolnak az üzleti életre, a társadalomra és a környezetre.
A vállalati társadalmi teljesítménymérés (CSP/Corporate Social Performance) modellje, amely a menedzsment és a tulajdonosok/befektetők számára is áttekinthetővé és szakmailag is nyomon követhetővé teszi a felelősség és fenntarthatóság rendszerét a vállalat egészének a működésében. Ma már a vállalati felelősség és a fenntarthatóság piaci értéket és versenyképességet növelő tényezővé vált. Igaz, hogy másképpen, más formában, de mind a magyar érdekeltségű cégek, mind pedig a külföldi, nemzetközi, globális érdekeltségű cégek magyarországi képviseleteinek üzleti működésében is egyre inkább kikerülhetetlen feltétellé válik.
A Trade magazin különdíjait vette át dr. Fábián Ágnes, a Henkel ügyvezető
igazgatója és Rácz Krisztina, a Tesco Angyal program alapítványi kurátora
– Legyen az bármely kategóriában, a Díj nyertesei a 21. század vállalkozásai számára követendő példák lehetnek a fenntartható jövő elérése érdekében, mégpedig úgy, hogy a vállalati fenntarthatóság és felelősség a helyi értékeket, a helyi közösségeket is erősíti. Vállalati polgárként mit tudunk tenni annak érdekében, hogy a kihívásokra megfelelő válaszok szülessenek? Az idei év CSR Hungary Díj pályázói konkrét példákat adhatnak majd számunkra – hívta fel a figyelmet Takács Júlia, a CSR Hungary alapító-ügyvezetője.
A Felügyelő Bizottság tagjai
A CSR Hungary Díj pályázat értékelési folyamatának utolsó, záró szintjén döntenek a nyertes pályázókról, akik a következő 2 évre a CSR Hungary önkéntes védjegy használatának jogát elnyerik:
• Bihall Tamás, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara oktatási- és képzési ügyekért felelős alelnöke és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke
• Dr. Doór Zoltán, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnöke
• Illyés Péter, Innovációs és folyamatfejlesztési szakértő
• Dr. Kőrösi Mária, egyetemi docens, kommunikációs szakértő, a Széchenyi Társaság elnökségi tagja
• Németh László, az Ipartestületek Országos Szövetségének az elnöke (IPOSZ/Társadalmi vezetés)
• Regensburger Tamás, a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) elnökségi tagja, a Sikerre vezető Kft. ügyvezetője
• Dr. Rolek Ferenc, a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetségének alelnöke
• Dr. Szent-Ivány Ágnes, a Joint Venture Szövetség Etikus Üzleti Magatartás Bizottság elnöke, a Sándor Szegedi Szent-Ivány Komáromi Eversheds Ügyvédi Iroda vezetője és egyik alapító partnere
• Dr. Sztranyák József, a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara alelnöke, a VOSZ Közép-magyarországi Regionális Szervezet irányító testületének elnökhelyettese.
A CSR Hungary Díj 2023 díjazottjai
Legjobb felelős és fenntartható vállalatért:
• Legrand Zrt.: A Legrand Corporate Social Responsibility (CSR) – stratégiája, végrehajtása, eredményei
Legjobb CSR Programért (Közös ügyek – közös felelősség):
• Audi Hungaria: Tenni jó – Önkéntesség hónapja az Audi Hungariánál, a legelkötelezettebb munkatársakkal
• Henkel Magyarország Kft.: Persil a gyerekekért #tisztaruhátmindenkinek
• K&H Bank: K&H hűsítő ligetek
• Legrand Zrt.: „Legrand #Improvinglives: Legrand érted fejlődik
• MBH Bank Nyrt.: Közös munka és program a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel
• Trivium Packaging BSC Europe: Közös ügyek munkavállalóinkkal
• Yettel Magyarország: Yettel az ukrajnai menekültekért projekt
Legjobb környezeti felelősségvállalásért:
• HiPP Termelő és Kereskedelmi Kft.: Megújuló energiaforrásra való áttérési program: napenergia…
• K&H Bank: Zöld hitellel a lakossági ingatlanállomány energetikai korszerűsítéséért
• Schaeffler Savaria Kft.: Szürkevízhasznosítás a Schaeffler Savaria Kft.-nél
• Schaeffler Savaria Kft.: Világításkorszerűsítés-rendszer a Schaeffler Savaria Kft.-nél
• Westend Bevásárlóközpont: ReStore
A „CSR lelke” (Legjobb belső CSR-megoldásokért):
• Henkel Magyarország Kft.: CSR értékeink alapja munkatársaink és vállalati kultúránk
• Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.: SUHANJ! és Lépj velünk!
• Merkbau Zrt.: Mozdulj, Merkbau! program
• Tesco-Global Áruházak Zrt.: Tesco Angyal program
Junior:
• Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.: Robotokkal a jövő munkavállalóiért
• Samsung Electronics Magyar Zrt.: A Solve for Tomorrow kihívás, a Samsung globális stratégiai társadalmi felelősségvállalási programja
Legjobb CSR-kommunikációért:
• HELL ENERGY Magyarország Kft.: HELLO ALU kampány
• Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft.: Tettekkel és szavakkal
Legjobb CSR/fenntarthatósági vezető 2023:
• Károlyi László, a Legrand Zrt. vezérigazgatója
Különdíjasok:
A különdíjakat Feuertag Ottó, az Europa Design alapító-tulajdonosa, Hermann Zsuzsanna, a Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője, valamint Tarnai Attila, a Karrier Trend vezetője adta át.
Az Europa Design már 28 éve dolgozik a munkahelyi környezet optimalizálásán, valamint stratégia wellbeing élmény fizikai környezetének kialakításán. A Trade magazin már fél évtizede kapcsolódik a CSR Hungary elismeréséhez, hogy a nyertes FMCG-piaci pályázatok közül kettőt ismét kiemeljen, támogatva ezzel is őket a még szélesebb körű megismertetésben. A Karrier Trend pedig a HR szereplőit célozza meg.
Well Done Díjban részesült az MBH Bank Nyrt., a Trade magazin Különdíját a Henkel Magyarország Kft.-nek a „CSR értékeink alapja munkatársaink és vállalati kultúránk” című pályázata, valamint a Tesco-Global Áruházak Zrt.-nek a Tesco Angyal programja kapta. Tarnai Attila pedig a Merkbau Zrt. Mozdulj, Merkbau! Programját jutalmazta különdíjjal.//
Kapcsolódó cikkeink
Két díjat is nyert a K&H a CSR Hungary versenyen
Két újabb szakmai elismerésben részesült a K&H Bank a Magyar…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >