Már több, mint 160 elektromosautó-töltőpont üzemel a Tesco áruházaknál
Tovább bővült a Tesco áruházak parkolóiba telepített Shell Recharge elektromos töltők hálózata. Már 30 hipermarketnél üzemelnek töltőberendezések, amelyek többségénél egy időben három oszlopról, összesen hat gépjárművet tölthetnek a vásárlók. A Shell töltőállomásokon működő Tesco mini shopok száma szintén növekedett. Jelenleg 63 töltőállomáson várják az ügyfeleket a praktikus és gyors bevásárlást kínáló üzletek.
Idén márciusban kezdték meg működésüket a Shell Recharge EV-töltői az első hat Tesco áruháznál, kényelmes töltési lehetőséget biztosítva az autósoknak vásárlás közben. A hálózat néhány hónap alatt további 24 helyszínnel bővült, így Csongrád-Csanád, Jász-Nagykun-Szolnok, Komárom-Esztergom, Pest és Veszprém vármegyében több hipermarketnél is működnek már töltőberendezések, míg Békés, Győr-Moson-Sopron és Vas vármegyékben egy-egy áruháznál érhetők el. Az országos lefedettséget 2024 év végére tűzte ki a két cég.
A normál- ill. gyorstöltést is biztosító oszlopok 11-100 kW közötti teljesítményűek, és a hipermarketek többségénél egy időben három töltőberendezésről összesen hat gépjármű töltését teszik lehetővé, így a jelenlegi hálózat 162 töltőpontot kínál. Az AC (váltóáramú) normál töltők hosszabb idejű parkolásokhoz ideálisak, míg a DC (egyenáramú) töltők útközben való gyorsabb töltésre szolgálnak.
„Büszke vagyok arra, hogy a Tesco Magyarországnál évek óta tudatosan dolgozunk saját környezetterhelésünk csökkentésén. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy 2016/17-es pénzügyi év óta 63 százalékkal csökkentettük szén-dioxid-kibocsátásunkat, és az elmúlt 7 évben 70 százalékkal szorítottuk vissza a működésünkben keletkező élelmiszerhulladék mennyiségét. Tanúsítványainkon keresztül 2020 óta megújuló villamos energiát használunk áruházainkban, nemrégiben pedig 25 üzletünk tetejére telepítettünk napelemparkot, melyek szintén a fenntarthatóbb működést támogatják. Együttműködésünk a Shell Hungary-vel hozzásegít minket ahhoz, hogy 2035-ig saját működésünkben karbonsemlegessé váljunk, 2050-ig pedig az ellátási láncban is elérjük a nettó zéró kibocsátást, ami összhangban áll az ENSZ által megfogalmazott céllal, a globális felmelegedés 1,5 Celsius-fok alatt tartásával”– mondta Pálinkás Zsolt, a Tesco Magyarország vezérigazgatója.
„A Shell Powering Progressstratégiában megfogalmazott energiaátmenet céljainkkal összhangban, elkötelezettek vagyunk, hogy vásárlóink számára minél több, az alacsony szén-dioxid kibocsátást lehetővé tevő megoldást kínáljunk. Ezek egyike a világszinten is vezető szerep elérése a saját elektromos autótöltő hálózat működtetésében. A Tescóval kötött partnerségünk révén növekvő Shell Recharge töltőhálózattal egy nagy lépést teszünk ebbe az irányba, és az év végéig országos lefedettséggel biztosítunk kényelmes és gyors töltési lehetőséget ügyfeleink, valamint a Tesco vásárlói számára”
– nyilatkozta Vecsey Sarolta, a Shell Hungary zRt. Mobilitási Üzletágának vezetője.
A Tesco és a Shell Hungary partnersége a fenntarthatósági törekvéseken túl a kiskereskedelemre is kiterjed. A két cég 2019 decemberében nyitotta meg az első Tesco mini shopot a Haller utcai Shell töltőállomáson, melyek száma évről évre egyre növekszik. Mára országszerte 63 helyszínen válogathatnak a töltőállmásokra betérők a Tesco termékek széles kínálatából, a hálózat pedig további egységekkel bővül a közeljövőben. A polcokon elsősorban friss pékáruk, tej- és hústermékek, friss zöldségek, gyümölcsök, fagyasztott termékek, száraz élelmiszerek, alkoholos és alkoholmentes italok érhetők el, de a mini shopok kibővült választékkal várják a tudatos táplálkozást követő vásárlókat is. bio-, glutén- és laktózmentes, vegán valamint egyéb egészséges élelmiszerekkel.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >