Már olyan kozmetikumok is vannak, amelyek közel 100%-ban maguktól lebomlanak
Minden év május 22-én az élővilág sokféleségére (biodiverzitás), illetve az azt fenyegető veszélyre hívják fel a figyelmet világszerte. A téma fontosságát felismerve 2020-ra a világ vezető szépségipari cége javítja minden terméke környezeti vagy társadalmi profilját. Hiszen egyre inkább érezhető a szépségiparban, hogy a vásárlók figyelnek arra, honnan származnak, és milyen eljárással készülnek az általuk használt kozmetikai készítmények.
A L’Oréal a cél eléréshez olyan megújuló alapanyagokat használ, amelyek vagy fenntartható forrásból vagy úgynevezett zöld kémiai folyamatból származnak. Ma már a felhasznált alapanyagok 54%-a megújuló, többségében növényi alapanyag. Ez a körülbelül 1540 alapanyag 350 növényfajból és több mint 100 országból származik. A zöld kémiából származó összetevők a felhasznált mennyiség 17%-át teszik ki. A zöld kémiai folyamatok során olyan molekulákat hoznak létre, melyeknek minimális a környezeti hatása, a nyersanyagok feldolgozása során a lehető legkevesebb energiát használják fel, és elkerülik a hulladéktermelést is. A L’Oréal a kozmetikai iparban elsőként használta fel ezt fejlesztései során. A vállalat 2016-ban eladott termékei között például van olyan arctisztító olaj és kézkrém, amelyekben a megújuló alapanyagok aránya meghaladja a 93%-ot. Emellett egyes 2016-ban bevezetett termékek biológiai lebonthatósága már meghaladja a 98%-ot.
Sajnos hazánkban is fellelhetőek olyan területek, ahol tetten érhető a biológiai sokszínűség visszaszorulása. Az elmúlt évtizedben a magyarországi szántóföldek közel 10 százalékán hagyták fel a művelést a gazdák. Valkó Orsolya, ökológus a füves gyepek egyensúlyának helyreállításáért küzd. Munkája nem csupán a természetes értékek megőrzése miatt fontos: az újratelepített gyep lehetőséget ad a háziállatok legeltetésére, így a vidéki közösségek számára is haszonnal jár a tájak újraélesztése. Többek között részt vett a Hortobágyi Nemzeti Park területén található szikes gyepek visszaállításában is. Ez a fajta gyep nemzeti természeti örökségünk része, hiszen 98 százalékban Magyarországon található meg. A „L’Oréal UNESCO A Nőkért és Tudományért” elismeréssel pár éve Valkó Orsolya munkásságát díjazták.
A L’Oréal beszerzési alapelvei biztosítják, hogy a cég hozzájáruljon a biológiai sokszínűség megőrzéséhez:
1. garantálja a nyersanyagok nyomon követhetőségét, beleértve a növény származásának és a gyártás helyének ismeretét;
2. biztosítja, hogy a beszerzési lánc minden szereplője megfelel a szociális és környezetvédelmi előírásoknak;
3. ellenőrzi, hogy e nyersanyagok beszerzése tiszteletben tartja a biodiverzitást és választ ad a terület fenntarthatósági kihívásaira, miközben pozitív társadalmi hatást gyakorol a helyi lakosság életére.
4. egy független külső féllel hitelesíti az egész folyamatot.
A Biológiai Sokféleség Egyezményt az ENSZ Környezeti Programjának konferenciáján éppen 25 évvel ezelőtt, 1992. május 22-én fogadták el. 2015-ben az ENSZ 17 új globális „Fenntartható fejlődési célt” tűzött ki 2030-ig, hogy óvja a környezetet és harcoljon a szegénység és az egyenlőtlenségek ellen. A L’Oréal 2013-ban elindított fenntarthatósági programja, a Sharing Beauty With All ebből 14-hez járul hozzá.
Kapcsolódó cikkeink
Súlyos gazdasági következményei lehetnek az élővilág pusztulásának
Az élővilág védelmének szükségessége, nem csupán etikai, hanem gazdasági szempontból…
Tovább olvasom >Szlovák-magyar összefogás a biodiverzitás védelmében
Támogatást nyert a szlovák Nemzeti Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Központ (NPPC)…
Tovább olvasom >Vásárlási élmény és társadalmi felelősségvállalás: Mesterséges intelligencia a szépségiparban
Minden iparágban gőzerővel robognak a mesterséges intelligencia alapú fejlesztések, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >