Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással,
Már nem várnak az utolsó pillanatig a magyar vevők a karácsonyi vásárlással, sokan novemberben nekiállnak az ajándékok beszerzésnek – mutat rá az Etele Plaza online kutatása. A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50 000 – 100 000 forintot költenek. A válaszadók döntő többsége élvezi az ünnepi shoppingolást, bár sokan stresszesnek érzik időnként.
Több mint 200 válaszadó osztotta meg karácsonyi ajándékvásárlási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A megkérdezettek jelentős része (45%) már novemberben, sőt sokan még korábban (18%) beszerzik az ajándékokat, míg harmaduk december elejére (33%) időzíti a vásárlást. A vevők leginkább a plázák (95%) és az online áruházak (75%) kínálatát böngészik, és jóval kevesebben próbálnak szerencsét helyi kisboltokban (18%) vagy piacokon (17%).
A többség (51%) idén ugyanannyit költ ajándékokra, mint tavaly, viszont szinte egyenlő arányban vannak azok, akik kevesebbet (24%) vagy egy kicsit többet (25%) szánnak a meglepetésekre. A legtöbben (32%) összesen 50 000 – 100 000 forintot fordítanak karácsonyi ajándékokra, míg minden ötödik ember 100 000 – 200 000 forint (22%), illetve 20 000 – 50 000 forint (22%) közötti összegben vásárol be.
Tízből négyen (42%) személyre szabott vagy valamilyen különleges terméket választanak, míg a nyilatkozók negyede (23%) a megajándékozott hobbijához passzoló meglepetéssel készül. A vevők az ajándékokat leginkább spontán választják ki (69%), illetve barátoktól, családtagoktól szerzett ötletekből (57%), illetve online és közösségi oldalakról (44%) inspirálódnak. Leggyakrabban szépségápolási termékek (60%), élmények (pl. koncertjegyek, utazások, wellness kuponok – 59%), ruházati és divatcikkek (54%), játékok (51%), könyvek (49%), valamint elektronikai eszközök (46%) kerülnek a fa alá. A kutatásban résztvevők majdnem kétharmadának (61%) fontos, hogy lehetőleg környezetbarát, fenntartható ajándékot vásároljon, és csupán töredékük (6%) nem törődik ezzel a szemponttal egyáltalán.
A legtöbben 5-10 órát töltenek ajándékvásárlással (38%), de a válaszadók negyede (29%) akár ennél is többet fordít rá, viszont hasonló arányban vannak azok (26%), akik nagyjából 2-5 órát hajlandók erre áldozni. A megkérdezettek döntő többsége (86%) élvezi a karácsonyi ajándékvásárlást, még ha közülük sokan (36%) időnként stresszesnek tartják azt. A meglepetések kiválasztásánál az általa szerzett öröm (65%) a legfontosabb szempont, ezt követi azok egyedisége (18%) és a minősége (13%).
Kapcsolódó cikkeink
Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >Megérkezett a Coca-Cola ikonikus karácsonyi kamionja
Az ikonikus Coca-Cola kamion idén Magyarországra is begurul. A túra…
Tovább olvasom >Karácsonyi roham: a MOHU megnövelt kapacitással készül az ünnepi időszakra
Az év végi ünnepi időszakban nemcsak az ajándékvásárlási láz és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >Sokaknál szűkebb lesz a karácsony
A magyar lakosság bruttó pénzügyi vagyona 2024 harmadik negyedévében elérte…
Tovább olvasom >Rekordmagas élelmiszerárak Magyarországon: a diszkontláncok a helyzet nyertesei
Az elmúlt hónapokban folyamatosan emelkedett az élelmiszerek ára Magyarországon, amely…
Tovább olvasom >