Már nem olyan drága a Váci utca
Továbbra is a New York-i Fifth Avenue a legdrágább bevásárlóutca a világon – derül ki egy friss elemzésből, amely szerint a budapesti Váci utca négy hellyel visszaesett a ranglistán.
A világ legelőkelőbb bevásárlóutcái többségében 24 éve nem látott mértékben estek vissza a bérleti díjak.
2008-hoz képest csak a vizsgált helyszínek 18 százalékánál nőttek a bérleti díjak – derül ki a Cushman & Wakefield nemzetközi ingatlantanácsadó cég legfrissebb felméréséből, mely a kiskereskedelmi piac erősségét, valamint 60 ország bevásárlóutcáinak népszerűségét méri.
A kiskereskedők terjeszkedésének elmaradása miatt, a világ tíz legdrágább bevásárlóutcájának többségében az elsődleges bérleti díjak csökkentek vagy változatlanok maradtak.
A New York-i Fifth Avenue továbbra is a világ legdrágább bevásárlóutcája maradt, ahol a kiskereskedők négyzetméterenként 8 százalékkal kevesebb, 13 027 euró éves bérleti díjat fizetnek, mint 2008- ban. A nyolc éve listavezető Fifth Avenue-t a hongkongi Causeway Bay és a párizsi Champs-Élysées követi, majd a milánói és a tokiói utca következik.
Az idén a legnagyobb növekedést a müncheni Kaufingerstrasse mutatta, a bérleti díjak 7,1 százalékos emelkedésével, mellyel bekerült a világ 10 legdrágább bevásárlóutcája közé. A legnagyobb csökkenést a dublini Grafton Streeten mérték, a bérleti díjak 22,5 százalékos csökkenése miatt az ötödikről a nyolcadik helyre esett vissza az utca.
A budapesti Váci utca négyzetméterenként 1200 eurós díjával a 274 vizsgált bevásárlóutca közül a 34. helyen szerepel. Ez visszaesést jelent a tavalyi 30. helyhez képest, ám a Váci utca továbbra is megelőzi a legkedveltebb szlovákiai és lengyelországi bevásárlóutcát – írja az Origo.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Növekszik a 3D-nyomtatott hús elfogadottsága Németországban
Németországban egyre nyitottabbak a fogyasztók a 3D-nyomtatott, laboratóriumi körülmények között…
Tovább olvasom >Mélytechnológiai központot nyit a Nestlé az innováció felgyorsítására
Új mélytechnológiai központ létrehozását tervezi a Nestlé Svájcban, hogy megerősítse…
Tovább olvasom >Új saját márkás hús-termékcsaládot vezet be a Lidl az USA-ban
A Lidl US első alkalommal vezet be saját márkás frisshús-termékcsaládot…
Tovább olvasom >