Már nem az Adria a magyarok kedvenc tengerpartja
A németek mind a mai napig imádják Magyarországot, sosem felejtik el nekünk a 89-es határnyitás gesztusát, nem is csoda, hogy a beutazó turizmusban ők képviseltetik magukat a legerősebben, 15-20 százalékos arányban. Visszafele ugyanez már nem igaz, a magyar turisták aránya mindössze 1,5 százalék – írja a Pénzcentrum.

Hamarosan nem az Adria lesz a magyarok top úticélja
Hogy ez az arány tovább javuljon, azt egy erre specializálódott hivatal segíti, kiknek létezése talán csak gesztus, de jól jelzi, hogy a németeknek fontosak vagyunk. De miért érdemes manapság odalátogatni, milyen vadonatúj lehetőségek várják a magyarokat, és miért egyre fontosabban a vonatok Európa egyik legerősebb gazdaságával rendelkező országnak, arra Czeiszing Miklós válaszolt a Pénzcentrumnak adott interjúban. A Német Turisztika Hivatal vezetőjével beszélgettünk még a covid utáni világról, sőt szóba került az inflációs hatás is, ahogy a keleti és nyugati országrészek között máig létező különbség. Interjú.
Pénzcentrum: Mennyire népszerű a magyar utazók körében Németország?
Czeiszing Miklós: Az utolsó pandémia előtti békeévben, 2019-ben 843 ezer vendégéjszakát töltöttek el a magyarok Németországban. Egy ekkora lélekszámú országtól, mint amekkora Magyarország, ez nem rossz szám. Ezzel a kiutazási rangsorban a 4. helyet foglalja el. Ugyanakkor, ha az egész német turizmust vizsgáljuk meg, a magyarok aránya kb. 1,5 százalék, más országokhoz képest. Ugyanez a kérdés fordítva: a magyarországi beutazó turizmusban még mindig Németország a legerősebb, 15-20 százalék között van. Tehát arányaiban tízszer több német utazó jön Magyarországra, mint amennyi magyar utazik Németországba. Az a történelmi kötődés, ami minket összeköt: például az 1989-es határnyitás, vagy a német nyelv ismerete, a gazdasági kapcsolatok szorosra fűzték a viszonyunkat.
Miért jött létre és mi a célja a Német Turisztikai Hivatalnak egy olyan kis országban, mint Magyarország?
A turizmus részben egy gazdasági tevékenység, nyilván azért tart fenn egy idegenforgalmi hivatal képviseletet, hogy annak segítségével megnövelje a vendégéjszakák számát. Ez a gazdasági ok, ehhez szorosan kapcsolódik, hogy mivel ékesítik a kalapot: kultúrával, a fürdőkkel, múzeumokkal, a fesztiválokkal. Mint turisztikai képviselet, mi nagyon erősen koncentrálunk a kultúrára, a kulturális nevezetességekre, a zenére, az építészetre, mindenre, ami közös bennünk. Hogy mindezt megismerjék a magyarok. A Német Turisztikai Hivatalként az a feladatunk, hogy minél több turistát csábítsunk Németországba, illetve, hogy az ország imázsát minél magasabban szintre emeljük.
Kapcsolódó cikkeink
Szallas.hu: a hétvégén a nemzeti ünnep eseményei mellett Eger, Budapest és Gyula a legkeresettebb úti cél
A március 15-ei nemzeti ünnep eseményei mellett népszerű program lesz…
Tovább olvasom >Nyolc területen már megfigyelhető fordulat a gazdaságban
A gazdaságban már nyolc területen megfigyelhető fordulat: a foglakoztatás, a…
Tovább olvasom >NGM: a gyenge német gazdaság korlátozza a hazai ipar teljesítményét
Az Európai Unió versenyképességi problémái és Németország gazdasági válsága korlátozza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >