Már most készülnek a kereskedők a karácsonyi rohamra
Bár a karácsony még messze van, a kereskedők már június elején elkezdtek intenzíven foglalkozni az év végi szezonnal. A globális geopolitikai feszültségek és a szállítási láncokban tapasztalható kihívások miatt a kereskedelmi vállalkozások korábban kezdték meg a karácsonyi árukészletek biztosítását.
Az iráni támogatást élvező Hamász és Izrael közötti konfliktus tavaly októberben robbant ki, ami tovább bonyolította a már így is instabil közép-keleti régió helyzetét. A húszik, akik szintén Irán támogatását élvezik, az elmúlt hónapokban rendszeresen támadták a nyugati cégek szállítóhajóit, különösen a Vörös-tengeren és az Ádeni-öbölben. Emiatt a legtöbb konténerhajó most már inkább elkerüli Afrikát, ami jelentősen meghosszabbítja az útvonalakat és növeli a költségeket.
Ez a helyzet jelentős hatással van a szállítási költségekre és a készletezési stratégiákra. A konténerárak idén januárban érték el a csúcsot, majd egy rövid csökkenés után májusban ismét emelkedni kezdtek. Június első hetében a 40 láb hosszú konténerek szállítási költsége meghaladta a 4 ezer dollárt, ami 140 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A konténerek hiánya és a magas szállítási díjak miatt a kereskedők szívükhöz kaptak, hiszen ezek a tényezők jelentős mértékben befolyásolják a készletezést és az árakat.
A kereskedők ezért már a nyár elején lefoglalták a gyártósorokat, hogy elkerüljék az áruszállítási problémákat és az árrobbanást, amelyek akadályozhatják az ünnepi szezon sikeres kereskedelmét. Az előrelátás és a megfelelő készletezés most kardinális jelentőségű, hiszen a kiskereskedelemben az év vége a legforgalmasabb időszak. A Covid-19 pandémia idején szerzett tapasztalatok is rávilágítottak, hogy a globális kereskedelmi folyamatok bármikor hirtelen megváltozhatnak, ami tovább erősíti a kereskedelmi vállalkozások óvatosságát és az előkészületek korai kezdetét.
Kapcsolódó cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >A kézműves vagy a Temu jelző lesz a fa alatt? – felmérést készített a Meska magyar kézműves oldal
A Meska online kézműves piactér felmérése szerint az emberek közel…
Tovább olvasom >Idén is a tavalyi áron kaphatjuk a karácsonyi halat
A tavalyinál kedvezőtlenebb időjárási körülmények hatására a haltermelők idén összességében…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >