Már most készülnek a kereskedők a karácsonyi rohamra
Bár a karácsony még messze van, a kereskedők már június elején elkezdtek intenzíven foglalkozni az év végi szezonnal. A globális geopolitikai feszültségek és a szállítási láncokban tapasztalható kihívások miatt a kereskedelmi vállalkozások korábban kezdték meg a karácsonyi árukészletek biztosítását.

Már most le kell foglalni a gyártósorokat
Az iráni támogatást élvező Hamász és Izrael közötti konfliktus tavaly októberben robbant ki, ami tovább bonyolította a már így is instabil közép-keleti régió helyzetét. A húszik, akik szintén Irán támogatását élvezik, az elmúlt hónapokban rendszeresen támadták a nyugati cégek szállítóhajóit, különösen a Vörös-tengeren és az Ádeni-öbölben. Emiatt a legtöbb konténerhajó most már inkább elkerüli Afrikát, ami jelentősen meghosszabbítja az útvonalakat és növeli a költségeket.
Ez a helyzet jelentős hatással van a szállítási költségekre és a készletezési stratégiákra. A konténerárak idén januárban érték el a csúcsot, majd egy rövid csökkenés után májusban ismét emelkedni kezdtek. Június első hetében a 40 láb hosszú konténerek szállítási költsége meghaladta a 4 ezer dollárt, ami 140 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. A konténerek hiánya és a magas szállítási díjak miatt a kereskedők szívükhöz kaptak, hiszen ezek a tényezők jelentős mértékben befolyásolják a készletezést és az árakat.
A kereskedők ezért már a nyár elején lefoglalták a gyártósorokat, hogy elkerüljék az áruszállítási problémákat és az árrobbanást, amelyek akadályozhatják az ünnepi szezon sikeres kereskedelmét. Az előrelátás és a megfelelő készletezés most kardinális jelentőségű, hiszen a kiskereskedelemben az év vége a legforgalmasabb időszak. A Covid-19 pandémia idején szerzett tapasztalatok is rávilágítottak, hogy a globális kereskedelmi folyamatok bármikor hirtelen megváltozhatnak, ami tovább erősíti a kereskedelmi vállalkozások óvatosságát és az előkészületek korai kezdetét.
Kapcsolódó cikkeink
Az FMCG a legderűlátóbb, de a kereskedelem többsége is jó évet vár
A Randstad 2025 januárjában megjelenő munkaerőpiaci trendkutatása biztató, de helyenként…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Fenntartható utazás: miért ne vásároljunk felesleges szuveníreket?
Soha nem utazott annyit az emberiség, mint napjainkban, és ennek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >