Már most elkezdődött a karácsonyi bevásárlás
Épphogy véget ért a nyár, de az üzletláncok már a karácsonyra készülnek, a gazdasági válság és a megváltozott vásárlói szokások kényszere alatt. A legfrissebb nyugat-európai felmérések szerint a fogyasztók már most elkezdték a karácsonyi bevásárlást.
Nagy-Britanniában a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy már elkezdte az ajándékok vásárlását, közülük 75 százalék ezt azzal indokolta, hogy így próbálja egyenletesebben elosztani a költségeket. A vásárlók harmada azt tervezi, hogy kevesebbet költ idén, mint 2008-ban.
Az egyik legnagyobb áruházlánc, az Asda szóvivője szerint egyértelmű igény mutatkozik a karácsonyi termékek – díszek, csomagolópapírok – árusítására, még ha sokan csodálkoznak is ezen.
Hasonló a helyzet az Egyesült Államokban is. A hírek szerint az amerikai piac egyik legjelentősebb szereplője, a Kmart kezdte a sort, amikor múlt héten több New York-i üzletében is kiemelt helyen kezdte árusítani a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket, kiegészítőket.
Hazánkban egyelőre még nem találkoztunk hasonló lépésekkel, ám könnyen lehet, hogy idén hozzánk is hamarabb érkezik a szezon – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >