Már most elkezdődött a karácsonyi bevásárlás
Épphogy véget ért a nyár, de az üzletláncok már a karácsonyra készülnek, a gazdasági válság és a megváltozott vásárlói szokások kényszere alatt. A legfrissebb nyugat-európai felmérések szerint a fogyasztók már most elkezdték a karácsonyi bevásárlást.
Nagy-Britanniában a megkérdezettek fele nyilatkozott úgy, hogy már elkezdte az ajándékok vásárlását, közülük 75 százalék ezt azzal indokolta, hogy így próbálja egyenletesebben elosztani a költségeket. A vásárlók harmada azt tervezi, hogy kevesebbet költ idén, mint 2008-ban.
Az egyik legnagyobb áruházlánc, az Asda szóvivője szerint egyértelmű igény mutatkozik a karácsonyi termékek – díszek, csomagolópapírok – árusítására, még ha sokan csodálkoznak is ezen.
Hasonló a helyzet az Egyesült Államokban is. A hírek szerint az amerikai piac egyik legjelentősebb szereplője, a Kmart kezdte a sort, amikor múlt héten több New York-i üzletében is kiemelt helyen kezdte árusítani a karácsonyhoz kapcsolódó termékeket, kiegészítőket.
Hazánkban egyelőre még nem találkoztunk hasonló lépésekkel, ám könnyen lehet, hogy idén hozzánk is hamarabb érkezik a szezon – írja a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >