Már luxus a gyorsétterem a magyarok számára
A gyorséttermi ételek árai az utóbbi időben jelentős mértékben emelkedtek, ami arra készteti a fogyasztókat, hogy ezeket az ételeket luxustermékként kezeljék és ritkábban fogyasszák őket. Egy friss felmérés szerint a válaszadók többsége már nem tekinti az ilyen típusú ételeket az alapvető étkezési lehetőségek közé tartozónak. Magyarországon például a gyorséttermi menük ára több mint 33%-kal nőtt, ami jelentős terhet ró a fogyasztókra.
Az Economist által közzétett Big Mac-index érdekes betekintést nyújt az egyes országok gazdasági helyzetébe, mivel az index alapján az országokban eltérő mennyiségű hamburger vásárolható a helyi fizetésekből. Az Egyesült Államokban például az árak közel megduplázódása tapasztalható az elmúlt években.
A LendingTree által végzett kutatás eredményei szerint az amerikai felnőttek 78%-a luxusterméknek tekinti a gyorséttermi ételeket, és 62%-uk kevesebbet fogyaszt ezen ételekből az árak növekedése miatt. Továbbá, a megkérdezettek 65%-a sokkolva van az áremelkedésekkel szembesülve, ami rávilágít arra, hogy a gyorséttermi ételek fogyasztása egyre inkább pénzügyi megfontolás kérdése.
A felmérés szerint az otthoni ételkészítés nem jelent reális alternatívát a résztvevők háromnegyede számára, ami hangsúlyozza a gyorséttermi ételek fogyasztásának komplexitását és pénzügyi vonatkozásait. Az árak emelkedése tehát komoly kihívás elé állítja a gyorséttermeket, mivel egyre kevesebb ember engedheti meg magának az ilyen típusú étkezést rendszeresen.
Kapcsolódó cikkeink
2027-ig megduplázza AI-befektetéseit a McDonald’s
A McDonald’s 2027-ig jelentősen növelni tervezi a mesterséges intelligenciába (AI)…
Tovább olvasom >Visszatér a Wendy’s: újra belépne a magyar piacra a legendás gyorsétteremlánc
Több mint két évtized után újra próbálkozna Magyarországon a világ…
Tovább olvasom >Az LVMH hathavi profitja 22 százalékkal, a bevétele 4 százalékkal csökkent
Csökkent az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SA, a világ…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: A kiskereskedelem nem felelős az emelkedő árakért
A kiskereskedelmi forgalom júniusi 3 százalékos – éves emelkedése az…
Tovább olvasom >A legnagyobb hazai webshopok oldalainak a karbonlábnyomát mérte meg a magyar startup
Tizenhat hazai webshop oldalának karbonlábnyomát mérte meg a Carbon.Crane, az…
Tovább olvasom >Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >