Már luxus a gyorsétterem a magyarok számára
A gyorséttermi ételek árai az utóbbi időben jelentős mértékben emelkedtek, ami arra készteti a fogyasztókat, hogy ezeket az ételeket luxustermékként kezeljék és ritkábban fogyasszák őket. Egy friss felmérés szerint a válaszadók többsége már nem tekinti az ilyen típusú ételeket az alapvető étkezési lehetőségek közé tartozónak. Magyarországon például a gyorséttermi menük ára több mint 33%-kal nőtt, ami jelentős terhet ró a fogyasztókra.
Az Economist által közzétett Big Mac-index érdekes betekintést nyújt az egyes országok gazdasági helyzetébe, mivel az index alapján az országokban eltérő mennyiségű hamburger vásárolható a helyi fizetésekből. Az Egyesült Államokban például az árak közel megduplázódása tapasztalható az elmúlt években.
A LendingTree által végzett kutatás eredményei szerint az amerikai felnőttek 78%-a luxusterméknek tekinti a gyorséttermi ételeket, és 62%-uk kevesebbet fogyaszt ezen ételekből az árak növekedése miatt. Továbbá, a megkérdezettek 65%-a sokkolva van az áremelkedésekkel szembesülve, ami rávilágít arra, hogy a gyorséttermi ételek fogyasztása egyre inkább pénzügyi megfontolás kérdése.
A felmérés szerint az otthoni ételkészítés nem jelent reális alternatívát a résztvevők háromnegyede számára, ami hangsúlyozza a gyorséttermi ételek fogyasztásának komplexitását és pénzügyi vonatkozásait. Az árak emelkedése tehát komoly kihívás elé állítja a gyorséttermeket, mivel egyre kevesebb ember engedheti meg magának az ilyen típusú étkezést rendszeresen.
Kapcsolódó cikkeink
Bemutatkozik az Unicum első luxuslikőrje, a Trezor X
A Zwack Unicum több mint 230 éves történetének újabb fontos…
Tovább olvasom >Ezért olyan drágák a fine dining ételek
A fine dining éttermek világa gyakran összekapcsolódik a luxussal és…
Tovább olvasom >Több helyen is lehet luxusfürdőzni Magyarországon
A hazai fürdőkben és strandokon egyre népszerűbbek a luxusszolgáltatások, amelyek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >