Már luxus a gyorsétterem a magyarok számára
A gyorséttermi ételek árai az utóbbi időben jelentős mértékben emelkedtek, ami arra készteti a fogyasztókat, hogy ezeket az ételeket luxustermékként kezeljék és ritkábban fogyasszák őket. Egy friss felmérés szerint a válaszadók többsége már nem tekinti az ilyen típusú ételeket az alapvető étkezési lehetőségek közé tartozónak. Magyarországon például a gyorséttermi menük ára több mint 33%-kal nőtt, ami jelentős terhet ró a fogyasztókra.
Az Economist által közzétett Big Mac-index érdekes betekintést nyújt az egyes országok gazdasági helyzetébe, mivel az index alapján az országokban eltérő mennyiségű hamburger vásárolható a helyi fizetésekből. Az Egyesült Államokban például az árak közel megduplázódása tapasztalható az elmúlt években.
A LendingTree által végzett kutatás eredményei szerint az amerikai felnőttek 78%-a luxusterméknek tekinti a gyorséttermi ételeket, és 62%-uk kevesebbet fogyaszt ezen ételekből az árak növekedése miatt. Továbbá, a megkérdezettek 65%-a sokkolva van az áremelkedésekkel szembesülve, ami rávilágít arra, hogy a gyorséttermi ételek fogyasztása egyre inkább pénzügyi megfontolás kérdése.
A felmérés szerint az otthoni ételkészítés nem jelent reális alternatívát a résztvevők háromnegyede számára, ami hangsúlyozza a gyorséttermi ételek fogyasztásának komplexitását és pénzügyi vonatkozásait. Az árak emelkedése tehát komoly kihívás elé állítja a gyorséttermeket, mivel egyre kevesebb ember engedheti meg magának az ilyen típusú étkezést rendszeresen.
Kapcsolódó cikkeink
Miért olyan drága a dubai csoki? Kiderült!
Az elmúlt hónapokban Magyarországon is felbukkant a dubaicsoki-láz, ami világszerte…
Tovább olvasom >Luxus a tányéron: a világ legdrágább Michelin-csillagos éttermei 2024-ben
A Chef’s Pencil közzétette 2024 legdrágább Michelin-csillagos éttermeinek listáját, amely…
Tovább olvasom >Bemutatkozik az Unicum első luxuslikőrje, a Trezor X
A Zwack Unicum több mint 230 éves történetének újabb fontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nyílt Marketing Fórum a Magyar Termék Védjegyhasználatról – már lehet regisztrálni!
Idén február 20-án kerül megrendezésre a Magyar Termék Marketing Fórum,…
Tovább olvasom >Stagnált az eurózóna gazdasága a negyedik negyedévben
Az elemzői várakozásokkal szemben stagnált az eurózóna gazdasága 2024 negyedik…
Tovább olvasom >Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >