Már luxus a gyorsétterem a magyarok számára
A gyorséttermi ételek árai az utóbbi időben jelentős mértékben emelkedtek, ami arra készteti a fogyasztókat, hogy ezeket az ételeket luxustermékként kezeljék és ritkábban fogyasszák őket. Egy friss felmérés szerint a válaszadók többsége már nem tekinti az ilyen típusú ételeket az alapvető étkezési lehetőségek közé tartozónak. Magyarországon például a gyorséttermi menük ára több mint 33%-kal nőtt, ami jelentős terhet ró a fogyasztókra.
Az Economist által közzétett Big Mac-index érdekes betekintést nyújt az egyes országok gazdasági helyzetébe, mivel az index alapján az országokban eltérő mennyiségű hamburger vásárolható a helyi fizetésekből. Az Egyesült Államokban például az árak közel megduplázódása tapasztalható az elmúlt években.
A LendingTree által végzett kutatás eredményei szerint az amerikai felnőttek 78%-a luxusterméknek tekinti a gyorséttermi ételeket, és 62%-uk kevesebbet fogyaszt ezen ételekből az árak növekedése miatt. Továbbá, a megkérdezettek 65%-a sokkolva van az áremelkedésekkel szembesülve, ami rávilágít arra, hogy a gyorséttermi ételek fogyasztása egyre inkább pénzügyi megfontolás kérdése.
A felmérés szerint az otthoni ételkészítés nem jelent reális alternatívát a résztvevők háromnegyede számára, ami hangsúlyozza a gyorséttermi ételek fogyasztásának komplexitását és pénzügyi vonatkozásait. Az árak emelkedése tehát komoly kihívás elé állítja a gyorséttermeket, mivel egyre kevesebb ember engedheti meg magának az ilyen típusú étkezést rendszeresen.
Kapcsolódó cikkeink
Hullámvölgyben a brit McDonald’s – új riválisok, régi gondok
A gyorsétterem-óriás egykor rajongással várt amerikai exportcikk volt a britek…
Tovább olvasom >Szankciós oligarchák repterein működnek tovább a nyugati vámmentes boltok
Bár az ukrajnai háború nyomán számos nyugati cég kivonult Oroszországból,…
Tovább olvasom >Hot doggal erősít a Walmart – hat üzletében nyit gyorséttermet a Wienerschnitzel
Újabb lépést tesz a Walmart gyorséttermi kínálatának bővítésére: hat amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >