Már luxus a gyorsétterem a magyarok számára

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 05. 28. 10:41

A gyorséttermi ételek árai az utóbbi időben jelentős mértékben emelkedtek, ami arra készteti a fogyasztókat, hogy ezeket az ételeket luxustermékként kezeljék és ritkábban fogyasszák őket. Egy friss felmérés szerint a válaszadók többsége már nem tekinti az ilyen típusú ételeket az alapvető étkezési lehetőségek közé tartozónak. Magyarországon például a gyorséttermi menük ára több mint 33%-kal nőtt, ami jelentős terhet ró a fogyasztókra.

Az Economist által közzétett Big Mac-index érdekes betekintést nyújt az egyes országok gazdasági helyzetébe, mivel az index alapján az országokban eltérő mennyiségű hamburger vásárolható a helyi fizetésekből. Az Egyesült Államokban például az árak közel megduplázódása tapasztalható az elmúlt években.

A LendingTree által végzett kutatás eredményei szerint az amerikai felnőttek 78%-a luxusterméknek tekinti a gyorséttermi ételeket, és 62%-uk kevesebbet fogyaszt ezen ételekből az árak növekedése miatt. Továbbá, a megkérdezettek 65%-a sokkolva van az áremelkedésekkel szembesülve, ami rávilágít arra, hogy a gyorséttermi ételek fogyasztása egyre inkább pénzügyi megfontolás kérdése.

A felmérés szerint az otthoni ételkészítés nem jelent reális alternatívát a résztvevők háromnegyede számára, ami hangsúlyozza a gyorséttermi ételek fogyasztásának komplexitását és pénzügyi vonatkozásait. Az árak emelkedése tehát komoly kihívás elé állítja a gyorséttermeket, mivel egyre kevesebb ember engedheti meg magának az ilyen típusú étkezést rendszeresen.

Kapcsolódó cikkeink