Már lehet szavazni a Tesco közösségépítő programjának pályázóira
Idén tavasszal kilencedik alkalommal lehetett pályázni a közösségépítő tevékenységek támogatására a Tesco „Ön választ, mi segítünk” programjának keretén belül. A 173 továbbjutott pályázat közül az áruházlánc vásárlói által július 11-éig leadott szavazatok döntik majd el, ki nyerheti el a 400, 200 vagy 100 ezer forint értékű támogatást. A különdíjat a szegedi vár tojástartóból megépítendő makettje kapta meg, amely jótékonysági célokat is szolgál majd.
A Tesco már hagyományos közösségépítő pályázatára összesen 368 jelentkezés érkezett be március 29. és május 7. között. A pályázati anyagok közül független szakértők (Effekteam Egyesület) szakmai szempontok figyelembevételével választották ki azt a 173 (körzetenként maximum 3) projektet, amelyek összesen közel 42 millió forint támogatásban részesülnek majd. Az ítészek elsősorban a kidolgozottságot, az innovativitást, a kreativitást és a fenntarthatóságot értékelték. A legkreatívabb és leginnovatívabb kezdeményezés 400 000 forintos különdíját ezúttal a Fatima Ház Alapítvány jótékonysági várépítése kaphatta meg. A szegedi vár Dóm téren kiállításra kerülő makettjét szakiskolások és önkéntesek építik fel – tojástartókból. A létrehozott alkotás „téglái” jótékonysági vásár keretében kerülnek „újrahasznosításra”: a befolyó összeget hátrányos helyzetű gyermekek táboroztatására fordítják a szervezők.
Az ország legkülönbözőbb pontjairól érkező pályázók – kisebb helyi szervezetek és szerveződések, oktatási intézmények, nonprofit vállalkozások – főként a zöldítés, hagyományőrzés, érzékenyítés és közösségépítés területén kívánnak tevőlegesen hozzájárulni szűkebb környezetük jóllétéhez. A mindig aktuális eszközbeszerzéseken túl, egyre többen gondolkoznak közösségi kertben, mezítlábas ösvényben, élményközpontú edukációban – legyen szó akár gyermeknevelésről, akár társadalmi felelősségvállalásról, épekről vagy sérültekről, emberekről vagy állatokról. A mindannyiunk életét befolyásoló járványhelyzet pedig még inkább rávilágított arra, mekkora szükség van az összefogás és a helyi közösségek erejére. Ezért az előző pályázati fordulóhoz hasonlóan – az egészséges életmódot ösztönző, a gyermekek fejlődését támogató vagy a környezetszépítő törekvések mellett – az aktuális pályázati körben is külön támogatásban részesülhetnek a „COVID egészségügyi kezdeményezések” kategóriában indulók, akik a járvány következtében különösen rászorulóvá váló csoportok megsegítését tűzték ki célul például fertőtlenítőszerek, higiéniai eszközök vagy vitaminok beszerzésével és adományozásával.
A Tesco vásárlói 2021. június 14. és július 11. között szavazhatnak a szavazási fordulóba továbbjutott pályázatokra. Minden vásárlás után (összegtől függetlenül) 1 darab zsetont kapnak, amivel az áruházakban kihelyezett zsetongyűjtő pontokon az adott körzet 3 továbbjutó pályázatának egyikére szavazhatnak. Ezek közül a szavazási időszak végén a körzetenként legtöbb zsetont gyűjtő kezdeményezés 400, a második helyezett 200, a harmadik pedig 100 ezer forint támogatásban részesül projektje megvalósításához.
A szavazással, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható. Az „Ön választ, mi segítünk” program támogatásából megvalósult projekteket ezen a térképen lehet megtekinteni.
Kapcsolódó cikkeink
A kollégák elkötelezett munkájának köszönhetően a Tesco 73 százalékkal csökkentette élelmiszer-hulladékát
A Tesco a napokban publikálta kilencedik élelmiszerhulladék-jelentését, amelyben a hulladék…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több a kérdés, mint a válasz: mit árulnak el valójában az Eurostat friss fogyasztási adatai Magyarországról?
Megjelentek az Eurostat 2024-es fogyasztási és gazdasági statisztikái, és ahogy…
Tovább olvasom >Teniszpályányi fagyasztó, 5 szupermarketnyi hűtőraktár, 4 hőzóna és naponta 100 ezer hűtött termék – ilyen a Kifli.hu nyári logisztikája
Naponta közel 100 ezer hűtött és több mint 6600 fagyasztott…
Tovább olvasom >A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >