Már kevésbé hallgatnak az influencerekre a német fogyasztók
Németországban csökken az influencerek befolyása a vásárlói magatartásra, ahogy a közösségi média használata is visszaszorulóban van – állapította meg a „Social Media Atlas 2024” tanulmány, amelyben 3500, 16 éves és idősebb német internetezőt kérdeztek meg online. Korábban a márkanagykövetek jelentősége évről évre nőtt.
Az influencerek a legnagyobb hatást a divat, a ruházat és a kiegészítők vásárlására gyakorolják – különösen a Z- (45%) és az Y-generációra (31%). Az influencerek kozmetikai, szépség- és testápolási ajánlásai szintén fontos szerepet játszanak, elsősorban a fiatal felhasználók körében: a 16-29 évesek 37%-a – szemben az Y-generáció 26%-ával – időről időre hallgat a márkanagykövetek tanácsaira.
Németországban csökkenő tendenciát mutat az influencerek befolyása a vásárlási magatartásra, ahogy mérséklődik a közösségi média használata is. Ez derült ki a „Social Media Atlas 2024” című tanulmányból, amelyet a Per Agency és a Toluna ügynökségek rendeltek meg az Institute for Management and Economic Research (IMWF) intézettel együttműködésben.
A tanulmány szerint a 16 éves és idősebb internetezők 29%-a legalább egyszer vásárolt már terméket vagy vett igénybe szolgáltatást azért, mert azt YouTuberek reklámozták, de arányuk 8%-kal alacsonyabb, mint az előző évben. Az instagramozók befolyása szintén 4%-kal csökkent 29%-ra, pedig a márkanagykövetek jelentősége korábban évről évre nőtt.
Az influencerek ajánlásának a Z-generációban van továbbra is komolyabb súlya. Ez különösen igaz az Instagram-használókra: a 16-29 évesek 62%-a hozott már vásárlási döntést valamilyen Insta-post alapján, míg ez az arány a 60 év felettiek körében csupán 3%. Az Y-generáció ugyanakkor főként a YouTuberek ajánlásaiban bízik: a 30-44 évesek 45%-a vásárolt már valamit postjaik miatt, szemben a 60 éves és idősebb válaszadók mindössze 4%-ával.
A legfrissebb adatok szerint a 16 éves és idősebb német internetezők 80%-a jelenleg is aktívan használja a közösségi médiát, például a Facebookot, a YouTube-ot, a WhatsAppot vagy más platformokat, illetve a blogokat vagy fórumokat. Ez az arány azonban egy évvel ezelőtt 4%-kal magasabb volt. Ezzel egyidejűleg csökken a felhasználók által az érintett alkalmazások használatával töltött idő. A magánjellegű felhasználási idő átlagosan 18,7 óra hetente, ami 2,1 órával kevesebb, mint 2023-ban.
Lebensmittelpraxis
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten csökkentek, éves összevetésben nőttek a nagykereskedelmi árak májusban
Németországban májusban havi szinten gyorsult a nagykereskedelmi árak csökkenése, éves…
Tovább olvasom >Megnyitotta az első benzinkúti Rewe To Go üzletét a német Lekkerland
A kényelmi termékekre specializálódott Lekkerland a Tank & Rasttal együttműködve…
Tovább olvasom >Csúcstechnológiás logisztikai központot nyitott a Picnic Németországban
A németországi Oberhausen városában nyitotta meg eddigi legfejlettebb e-kereskedelmi disztribúciós…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >