Már karácsonyra készülődik a kozmetikai piac
Értékben tartja pozícióit a kozmetikai piac. A személyes testápolásban a tusfürdő és a dezodor a két legnagyobb alkategória, amelyekben a speciális termékek, új illatok, az innovációk és promóciók mozdítják előre az eladásokat. A gazdasági válságnak és a válság hatására változó fogyasztói szokásoknak a kozmetikai piac az egyik kárvallottja. Értékesített volumen alapján, kisebb mértékben ugyan, de a tusfürdőknél, testápolóknál, dezodoroknál visszaesés volt tapasztalható (Forrás: Nielsen, 2009. január–június). Értékben a dezodor- és testápolópiac is pozitívan zárta az első félévet, ám elmaradva az előző évek növekedésétől.
A család megtartó ereje
A kategóriák közül azok tudtak jobban teljesíteni, ahol releváns újdonságok jelentek meg. Így például a Baba márka az elmúlt időszak egyik győztese, mind a tusfürdő, testápoló, dezodor piacán növelni tudta mennyiségi részesedését.
– A Babából nagymértékben kerül az alacsonyabb jövedelműektől a magasabb jövedelműekig mindenféle vásárlói kosárba, hiszen szélesen tudja a vásárlói igényeket lefedni – elemzi a háttértényezőket Veress Tibor, az Unilever Magyarország Kft. Trade Category Managere.
A márka az utóbbi két évben sokat modernizálódott, fiatalodott, és külön a nőket, illetve férfiakat megcélzó termékcsaládokkal bővült. A családi márka jelleget a nagy, családi kiszerelések, és a mennyiségi vásárlást támogató összecsomagolások is hangsúlyozzák. A széles portfólió – szappan, tus- és habfürdő, testápoló, sampon és balzsam, dezodor – biztosítja, hogy a személyes higiénia minden szegmensében találjanak megfelelő Baba terméket a fogyasztók.
Mindemellett a márka aktív volt az innovációk és a médiatámogatás területén is, ezek együttesen biztosították a sikert. A nyári hónapokban pedig a Baba honlapján trükkös teszt kitöltésére és játékok kipróbálására, valamint sorsolásos nyereményjátékban való részvételre nyílt lehetőség.
Felpörgött, de hűséges férfiak
A férfi kozmetikumok egyre népszerűbbek. A dezodorszegmensen belül a roll-on, a stift és a natural spray eladásai emelkednek, a borotválkozószerek között pedig az after shave gélek (Forrás: MEMBR). – A férfiakra általában az jellemző, hogy amit megszeretnek, azt használják, nagyon ritkán cserélnek márkát. Lehetőleg minden célra ugyanabból a márkából választanak megoldást – állapítja meg Radosiczky Anikó, a Trade 90 member of Sarantis Group marketingmenedzsere. A hűséges és elégedett vásárlókra alapozta nyári promócióját a STR8 márka, de céljai között szerepelt új fogyasztók megnyerése és a mennyiségi eladás növelése is. A termékek csomagolásán a vásárlók egy matricát találtak, amelynek a segítségével az adott honlapra regisztrálva, a kódot feltöltve esélyessé váltak az 1 000 élményprogram és a két fődíj megnyerésére. A STR8 Felpörögve promóció kommunikálására a vásárlás helyén különböző POS-anyagokat, az interneten pedig komplex website-ot és microsite-ot használtak.
Az őszi–téli időszak fő termékei az EDT-k és a borotválkozáshoz köthető termékek, hiszen ezek praktikus ajándékok, és a gyártók szívesen helyezik őket a karácsonyi díszcsomagokba is.
– Évek óta jól bevált szokásunk, hogy egy olcsóbb és egy drágább kategóriájú ajándékcsomaggal jelenünk meg a piacon – nyilatkozza Radosiczky Anikó –, és ezt tovább folytatjuk.
A csomagokat lehetőség szerint a boltokban másodkihelyezéseken, illetve akciós kiadványokban fogják promotálni. S hogy ne maradjon a főszezon új illat nélkül, októbertől új, még férfiasabb STR8 illatot – Challenger – is kínálnak választékukban.
Playboytól Halle Berryig
– A Coty Hungary Kft. termékportfóliója több termékkategóriában nagyon sok márkát és több ezer cikkelemet ölel fel. Jelen vagyunk a tömegkategóriák piacán az Adidas, Tonino Lamborghini, és idéntől a Playboy-illatokkal – nyilatkozza Éliás Marianna, a Coty trade marketing menedzsere.
Ez a sokféleség a termékválasztékban azt jelenti, hogy többféle kereskedelmi csatornában, eltérő kínálattal, árstratégiával és kommunikációval jelenik meg a vállalat. Az ősz mindig az innovációkról, új termék bemutatásáról szól. Így készülnek a gyártók és szállítók az előttünk álló karácsonyi vásárlási lázra. Az innováció egyik vezére az Adidas márka. Többek között az Action 3 Dry Max System termékvonal két legújabb stiftje idén nyáron került ki a polcokra. Férfiak részére készült a Pro Level, nők részére pedig a Pro Clear deo stift. Az ősz újdonságai a női vonalon a Free Emotion család EDT, Deo Natural Spray és dezodor termékei lesznek. Bevezetését országos fogyasztói SMS-promóció támogatja. A promóciót a termékeken elhelyezett matricák, szórólap, wobbler és plakát kommunikálja az üzletekben.
A múlt évben bevezetett Tonino Lamborghini kozmetikumcsalád a legújabb illatvariánssal, az Esplosivóval lép a magyar piacra, tv-támogatást kapva.
A tömegkategóriás termékkínálat legújabb tagjai a Playboy-illatok, amelynek 4 illatvariánsa egy-egy emblematikus nagyvárosról kapta a nevét – Hollywood, Miami, Vegas és Malibu. Mind a négyféle illatból EDT-t, after shave-et és dezodort kínálnak a fogyasztóknak.
Ez a teljesen megújult márka kapja az egyik legnagyobb támogatást az idei őszi szezonban. A tv-kampányon kívül tv-műsor-szponzorációval (A Villa lányai), sajtóhirdetésekkel és internetes megjelenéssel teszik ismertté a termékeket. A félszelektív illatkínálatot szeptembertől egy igazi világújdonság színesíti. Az ismert és rendkívül népszerű Oscar-díjas színésznő, Halle Berry első illata, a Halle by Halle Berry. Az illat 15 és 30 ml-es
Eau de Parfum és Deo Natural Spray formájában kapható, amelyhez különböző kiegészítő termékeket is kínálnak.
Bolti promóciók több márkával
Mindezeken kívül számos más, jól ismert márka új illatvariánsaival is találkozhatnak majd a vásárlók a polcokon. Az új illatokat a legforgalmasabb parfümériákban, drogériákban illatfújással mutatják be a vásárlóknak. A bolti promóciókat, a hatékonyabb erőforrás-felhasználás érdekében, általában több márka köré szervezi a Coty. A hipermarketekben, magánparfümériákban legsikeresebbnek az azonnali ajándékot garantáló promóciók bizonyultak, ezért idén ősszel is főleg ilyen akciókkal lehet majd találkozni ezekben az üzletekben. A dm drogériákkal közösen pedig nagyszabású, két hónapig tartó kuponpromóciót indítanak, amelyben számos félszelektív illat részt vesz.
– Dekorkozmetikai márkáink közül értékben a legnagyobb forgalmat az Astor produkálja – emeli ki Éliás Marianna. Az alacsony árkategóriájú márkák között a Miss Sporty piacvezető és folyamatosan növekszik. Ugyancsak elmondható a növekedés a Rimmel márkáról, amely a magyar piac egyik legdinamikusabban fejlődő márkája. Ez a három dekorkozmetikai márka is számtalan újdonsággal jelentkezik, amelyek közül kiemelkedik az Astor Big&Beautiful szempillaspirálja és a Rimmel Stay Matte alapozója, valamint hab állagú alapozója.
Karácsonyra tehát bőséges választék áll majd rendelkezésre a személyes testápolás nagy kategóriájában. Újdonság, akció, összecsomagolás, díszcsomagolás, azonnali ajándék csábítja majd a fogyasztókat az önkényeztetés és az ajándékozás alternatíváit kínálva.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >