Már év elején lendületbe jött az online kereskedelem
A január holt szezon a hagyományos kiskereskedelemben, az online ágazat azonban remek évkezdetet produkált: a netes kereskedők szerint tavalyhoz képest 15–20 százalékkal erősebb az első havi forgalom.
Míg a hagyományos kiskereskedelmi csatornákon a januárban az ünnepi időszakhoz képest egyharmaddal esnek az eladások, az év első hónapjának forgalmából egyre nagyobb részt hasít ki magának a tavaly már 100 milliárd forintos forgalmúra nőtt online piac. Itt, úgy tűnik, biztató a kezdet: a megkérdezett vállalkozások többnyire 15–20 százalék közötti piacbővülést regisztráltak az új évben, és különösen figyelemre méltó, hogy a növekedés mértéke a karácsonyi időszak teljesítményét is meghaladta, azaz gyorsabban bővül az elektronikus kiskereskedelem, mint a főszezonban.
Várkonyi Balázs, az online és a hagyományos kereskedelmi csatornában egyaránt érdekelt Extreme Digital ügyvezető igazgatója állítja: az idei szezon sajátossága, hogy a kereslet inkább egyes termékkörökre összpontosul. A máskor új évben is jól fogyó fotó- és telekommunikációs termékeknek gyenge a piaca, míg a televíziók és a mosógépek iránti érdeklődés kifejezetten erős.
Az árengedmény mellett a gyártók intenzív reklámtevékenységgel is „megdolgozták” a piacot, aminek meg is lett az eredménye: Várkonyi Balázs szerint a kereskedőknek sok esetben utólagos megrendelést kellett leadniuk januárban.
Várkonyi Balázs hangsúlyozza: a tavaly januárhoz képest 15 százalékkal nagyobb forgalmat a leárazások és az erős gyártói marketingtámogatás mellett a 0 százalékos THM-mel kínált áruhitelekkel tudják elérni, amire szerinte ma is vevő a hazai piac.
Az elektronikus kereskedelem térhódítása a könyvpiacon is megfigyelhető. Bár a hazai netes biznisz egyik vezető cégénél, a Bookline.hu-nál egyelőre nem nyilatkoztak az új évi forgalmukról, annyit elmondtak: idén azzal számolnak, hogy a könyvkiadás és a könyvvásárlás visszaszorulása miatt a hagyományos nagy bolthálózatoknak 10 százalékos forgalomcsökkenést kell elszenvedniük. Ez a folyamat viszont nem érinti az online kereskedőket, ők nyertesei lehetnek a helyzetnek – írja a Népszabadság Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >