Már elektronikusan is mérhető a televíziós hirdetési kampányok elérése
A GfK Panel Services Germany kibővítette Web Efficiency Panel szolgáltatását, amely immáron magában foglalja a televíziós hirdetési kampányok elérésének követését is. Ennek eredményeképpen a televíziós hirdetések elérésének adatai a napi fogyasztási cikkek fogyasztóipanel-adataival és az internetes hirdetési eléréssel együtt, egy forrásból hozzáférhetőek a médiahatékonysági elemzések számára.
A televíziós kampányok elérésének mérésére a GfK Panel Services a paneltagokat átalakított mobiltelefonokkal látta el, amelyek hangfelismeréses módszer segítségével jegyzik fel a televíziós hirdetések kontaktusait. A résztvevők tévénézés közben aktiválják a GfK által módosított mobiltelefonjukat, amely a hangok alapján felismeri, hogy éppen melyik hirdetést nézik. A készülék ezt követően a rögzített adatokat a telefonos hálózaton keresztül továbbítja.
A folyamat a hirdetési bevételek 90 százalékát lefedő 11 legnagyobb kereskedelmi tévécsatornán követi nyomon a hirdetési kampányok kontaktusait. A Web Efficiency Panel célja, hogy értékesítési hatásuk alapján értékelje a televíziós és online hirdetési kampányokat.
Az új eszköz többek között a következő kérdésekre ad választ: Mekkora a befektetés megtérülése egy adott televíziós vagy online kampányban? Mekkora további értékesítési bevételt generálnak az egyes médiacsatornák? A kétcsatornás módszer – nevezetesen a televíziós és online – hirdetési hatása nagyobb, vagy annak a hirdetésnek, amely csak egy csatornán fut? A hirdetés eléri a megcélzott csoportot? Mekkora az optimális heti kontaktusszám? Mekkora kontaktusszámot érnek el az egyes médiacsatornák? A televíziós kontaktusok eredményeképp meglátogatják-e a célszemélyek a weboldalakat?
A német piacon a WEP-nek és háztartási paneljeinek nem az a célja, hogy a teljes televízió-használatról adjon átfogó képet, mint az AGF/GfK tv-kutatási rendszer (minden háztartás, minden adó, minden időben). A Web Efficiency Panel céljaival összhangban csak a hirdetési kampányok kontaktusainak ellenőrzésére korlátozódik a főbb adókon, fő műsoridőben. Azonban az AGF/GfK televíziós kutatás folyamatosságával ellentétben nem ad meg nézettségi adatokat a programokhoz, hirdetési blokkokhoz vagy időszakokhoz.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Éles árverseny és kihívások a magyar élelmiszeriparban
A magyar élelmiszerpiacon komoly árverseny alakult ki, mivel a forgalom…
Tovább olvasom >A magyar vásárlók stresszmentes karácsonyt szeretnének: online előre vásárolnak és 100 000 forint felett költenek ajándékokra
A magyarok idén több mint 100 000 forintot terveznek karácsonyi…
Tovább olvasom >Visszaesett az élelmiszerár-emelkedés, nem várható jelentős drágulás év végéig
Az elmúlt két évben meredek élelmiszerár-emelkedést tapasztaltak a fogyasztók Magyarországon,…
Tovább olvasom >