Kínai cég előzi a Facebookot
A Tencent jelenleg a világ legértékesebb közösségi médiavállalata, miután a hongkongi tőzsde keddi kereskedési napján a részvényeik árfolyama 4,52 százalékot emelkedett és ezzel piaci értékben megelőzték a Facebookot – olvasható az origo-n.
A kínai Tencent több területen is az élmezőnyben van, hiszen a cég nevéhez fűződik például a League of Legends nevű videójáték, amely már több mint egy évtizede a világ egyik legnépszerűbb számítógépes játéka, emellett pedig az egymilliárd felhasználóval rendelkező WeChat és a hozzá társuló érintésmentes fizetési megoldás is az övék.
Az elemzők szerint még közel sincs vége a növekedésnek.
Thomas Chong, a Jefferies szakértője további 44 százalékos emelkedést prognosztizál, ami egyáltalán nem lenne meglepő, mivel a jelenleg a világ 7. legértékesebb vállalatának számító Tencent a mesterséges intelligencia és az online kereskedelem területén is egyre komolyabb szereplőnek számít.
Mindemellett nemrég bejelentették, hogy a Tencent segít majd a kínai kormánynak megalkotni és tesztelni a digitális jüant, ha pedig a projekt sikeres lesz, az az egekbe röpítheti a Tencent árfolyamát. A vállalat az utóbbi időben az Egyesült Államokban is terjeszkedett, ahol videójáték stúdiót vásároltak. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >A közösségi média vált az első számú vásárlási és keresési csatornává
2024-ben a fogyasztók közel fele már nem keresőmotorokat, hanem a…
Tovább olvasom >Street food van, utca nincs!
Lassan tér magához a pandémia után a food truckok piaca;…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar torma virágzik – mégis nehéz helyzetben vannak a termelők
Bár 2024-ben tovább nőtt a magyar tormaexport volumene, és a…
Tovább olvasom >Erős Pistás pogácsával rukkolt elő az Univer és a Lipóti Pékség
Omlós, mégis nagy erő van benne, egyesíti a túrós-tejfölös könnyedséget…
Tovább olvasom >Nem áll meg 2025-ben sem a SPAR fejlődése: két budapesti áruház újult meg 580 millió forintból
Mintegy 580 millió forintos beruházással megújult két budapesti SPAR szupermarket.…
Tovább olvasom >